Announcement

Collapse
No announcement yet.

S38B36 öljynpaineet hukassa, ehkä...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MikkoV
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2003
    • 631
    • Sastamala

    S38B36 öljynpaineet hukassa, ehkä...

    M5 öljynpainevalo syttyi kevyesti kiihdyttäessä, sammutin heti ja laitoin uudelleen käymään, kaik OK. Sitten teki uudestaan hetken päästä, pääsin kotiin ja vaihdoin öljyt ja ei sammunut ollenkaan (no mitä nyt hetken annoin käydä pariin otteeseen) Onko noissa ollut ongelmia öljynpaineen, antureiden tai mahd. ylipaineventtiilin kanssa. Yläkertaan näytti öljyä tulevan kyllä ihan hyvin, anturi pelitti ainakin mekaanisesti testaten.

    Haen aamulla anturin ja heitän kiinni mekaanisen mittarin jos sinne vaan T-haara sopii, mitä luokkaa öljynpaineiden pitäisi olla, tuntuu vaihtelevan eri autoissa niin paljon ettei mitään yleispätevää vastausta ole?
    E70 3.0SD -08
    .................................................. ................................
    Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #2
    Oil pressure at idle speed with engine at operating temperature min. 1bar.

    Oil pressure in bar 3.0 - 4.0 @ max speed and 88-99 C.

    Näin S38B38:ssa ja alempi myös S38B36:ssa, joten ei kai tuo tyhjäkäynnin ö-paine kauaksi heitä S38B36:ssa.

    Yksi tapaus lähiajalta tulee mieleen jossa S38B36:n ö-pumppu lopetti laakista toimintansa, onneksi käynnistyksessä. 3 tuntia aiemmin ei ollut varoitusvalo ainakaan syttynyt ajaessa.
    Last edited by Leka; 28-01-2007, 15:45.
    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • Tzeimi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2004
      • 2068
      • Banshee - Jyväskylä

      #3
      Chiltonin manuaaleista löytyy seuraavaa: tyhjäkäynti 1.2 bar (S38B36), 4.9 bar/6800 rpm (87-88 M5).
      Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
      & 02 tulpo saniteetti dyno




      Älä väkisin, ota isompi vasara.
      If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

      Comment

      • mortimer
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 1079
        • Satulinna kaukomaan

        #4
        Eikös S38:n pumppu ole hyvin samanlainen kuin M10 koneessa ? M10 pumpuissa paineventtiilin mäntä takertelee vanhemmiten aiheuttaen ö-paineiden katoamista. Vian saa korjattua alakautta ö-pohjan irroittamalla ja kyseisen männän yläkulmat kevyesti pyöristämällä.
        Todennäköisesti kierrosten noustessa mäntä on painunut alas päästäen turhat paineet ohitse, eikä ole noussutkaan takaisin ylös koska on jäänyt yläkulmastaan jumiin poistokanavan aukkoon

        i3S -20
        E30M3 slotcar 1:32
        XKE FHC 1971
        Mgb Gt -66
        T6 -19
        E91 -08

        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          #5
          Originally posted by mortimer View Post
          Eikös S38:n pumppu ole hyvin samanlainen kuin M10 koneessa ? M10 pumpuissa paineventtiilin mäntä takertelee vanhemmiten aiheuttaen ö-paineiden katoamista. Vian saa korjattua alakautta ö-pohjan irroittamalla ja kyseisen männän yläkulmat kevyesti pyöristämällä.
          Todennäköisesti kierrosten noustessa mäntä on painunut alas päästäen turhat paineet ohitse, eikä ole noussutkaan takaisin ylös koska on jäänyt yläkulmastaan jumiin poistokanavan aukkoon
          Samanlainen rakenne on M10:n ö-pumpussa kuin M30B34:n ö-pumpussa joka taas on sama pumppu jota käytetään S38B36/38:ssa...
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          • MikkoV
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2003
            • 631
            • Sastamala

            #6
            Löytyisköhän jostain räjäytyskuvaa koneesta tai räjäytyskuvaa tai läpileikkausta pumpusta / jakopäästä / suodatinjalasta jne. Jos kyse on tuosta rajapaine venttiilistä niin saanee "vapautettua" helpomminkin kuin ö-pohjan irrottamisella. Tai saattaa toki olla vika vaan anturissakin (toivossa on hyvä elää...)
            E70 3.0SD -08
            .................................................. ................................
            Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

            Comment

            • Leka
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 7701
              • Vilppula

              #7
              Originally posted by MikkoV View Post
              Löytyisköhän jostain räjäytyskuvaa koneesta tai räjäytyskuvaa tai läpileikkausta pumpusta / jakopäästä / suodatinjalasta jne. Jos kyse on tuosta rajapaine venttiilistä niin saanee "vapautettua" helpomminkin kuin ö-pohjan irrottamisella. Tai saattaa toki olla vika vaan anturissakin (toivossa on hyvä elää...)
              1
              2

              Ja loput tästä tutusta osoitteesta
              sigpic

              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


              Comment

              • mortimer
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 1079
                • Satulinna kaukomaan

                #8
                Originally posted by MikkoV
                Jos kyse on tuosta ylipaine venttiilistä niin saanee "vapautettua" helpomminkin kuin ö-pohjan irrottamisella.
                Ö-pumpun kuvassa (kuva 1) osa 7. Jos on jäänyt kerran jumiin, jää varmasti toistekin jollei tee tuota mainitsemaani yläpään viistettä/pyöristystä mäntään. Ainoa reitti taitaa ikävä kyllä olla alakautta...

                i3S -20
                E30M3 slotcar 1:32
                XKE FHC 1971
                Mgb Gt -66
                T6 -19
                E91 -08

                Comment

                • MikkoV
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2003
                  • 631
                  • Sastamala

                  #9
                  Originally posted by mortimer View Post
                  Ö-pumpun kuvassa (kuva 1) osa 7. Jos on jäänyt kerran jumiin, jää varmasti toistekin jollei tee tuota mainitsemaani yläpään viistettä/pyöristystä mäntään. Ainoa reitti taitaa ikävä kyllä olla alakautta...
                  Voi olla hyvinkin että tähän mennään, kävikö muista bemareista kiertokangen laakerit, jos öljypohjan irrotan niin nuo kannattanee vaihtaa samalla, eli saako tarvikkeena?
                  E70 3.0SD -08
                  .................................................. ................................
                  Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

                  Comment

                  • mortimer
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 1079
                    • Satulinna kaukomaan

                    #10
                    Originally posted by MikkoV View Post
                    Voi olla hyvinkin että tähän mennään, kävikö muista bemareista kiertokangen laakerit, jos öljypohjan irrotan niin nuo kannattanee vaihtaa samalla, eli saako tarvikkeena?
                    Samat kk-laakerit E34M5 3.6, E30M3, E30320is, E28M5 ja M635. Muista malleista ei käy, ja tarviketarjonnasta ei tietoa.

                    Listahinta muistaakseni merkkiliikkeessä 27€/kaula

                    i3S -20
                    E30M3 slotcar 1:32
                    XKE FHC 1971
                    Mgb Gt -66
                    T6 -19
                    E91 -08

                    Comment

                    • MikkoV
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2003
                      • 631
                      • Sastamala

                      #11
                      Öljypumppu tattis. Eli M30B34 koneessa sama? eli saman ikäluokan 535 / 735? Sellatten tarvis asap.

                      Jotain tavaraa mennyt läpi, kk-laakerit ihme kyllä kunnossa...?
                      E70 3.0SD -08
                      .................................................. ................................
                      Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

                      Comment

                      • MikkoV
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2003
                        • 631
                        • Sastamala

                        #12
                        Tossa parit fotot.
                        Last edited by MikkoV; 10-04-2007, 06:46.
                        E70 3.0SD -08
                        .................................................. ................................
                        Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

                        Comment

                        • turboix
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 581
                          • p-laidun

                          #13
                          Täytyy sanoo et on aikalailla loppu toi pumppu.
                          BMW E46 330dA touring -00
                          BMW e30 325tbo -86
                          BMW e30 323ia cabriolet -83
                          BMW e30 318i touring -89

                          Comment

                          • Tzeimi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2004
                            • 2068
                            • Banshee - Jyväskylä

                            #14
                            Originally posted by MikkoV View Post
                            Tossa parit fotot.
                            Auuu! Miten pitkälle pata aukeaa?
                            Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                            & 02 tulpo saniteetti dyno




                            Älä väkisin, ota isompi vasara.
                            If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                            Comment

                            • MikkoV
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2003
                              • 631
                              • Sastamala

                              #15
                              Originally posted by Tzeimi View Post
                              Auuu! Miten pitkälle pata aukeaa?
                              Kk-laakerit laakerit tsekkasin ja ainakin ihan kunnossa, ei tainnut ehtiä vahinkoa tekemään... Ehkä? No uusin nuo kumminkin kun auki on. Ainut mikä ihmetyttää on se et mitä on mennyt pumpusta läpi???

                              Btw: Kuinka tiukkaan kiertokangen pultit vedetään ja eihän noita pultteja tarvi uusia?
                              Last edited by MikkoV; 30-01-2007, 11:49.
                              E70 3.0SD -08
                              .................................................. ................................
                              Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎