Announcement

Collapse
No announcement yet.

m50 ja m20 suuttimet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nipsu
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2005
    • 202
    • Tampere

    m50 ja m20 suuttimet

    Paljonkohan tuollaiset m50b20 moottorin suuttimet laskee bensaa läpi ja millä paineella? Suunnittelin tuollaisia m20b23 moottoriin. Tai minkä koneen suuttimet sattuisivat edes lähelle? Mielellään nelireikäiset laittaisi kun vaihtelemaan rupeaa. Jotakin tuottoja olen löytänyt netissä pyörivistä taulukoista, mutta tuo alussa mainitun moottorin ruutat ovat kysymysmerkki. Tuollaisia olen jo löytänyt;

    m20b23 133cc@2,5bar
    m20b25 150cc@3,0bar
    m50b20 165cc@3,5bar
    m50b25 186cc@3,5bar
    Lisäksi korkeaohmisia kaikki. Nämä tiedot siis netin syövereistä.

    EDIT m50 suuttimien käyttöpaine korjattu.
    Last edited by Nipsu; 17-05-2008, 10:57.
  • ile01
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 191
    • Helsinki

    #2
    Ennemmin kattelisin noita ohmi arvoja......en muista hatusta mutt....e30m3-m50b25 suuttimet oisko 16ohmisia......
    Nii ja m20b25 suuttimet 136cc m20b27 137cc ja olisko m50b25 155cc mut ohmit ei nazaa joss et muuta ohjainboxia......
    vhl:llän vemppa team

    Comment

    • Sickness
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 1923
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by ile01 View Post
      Ennemmin kattelisin noita ohmi arvoja......en muista hatusta mutt....e30m3-m50b25 suuttimet oisko 16ohmisia......
      Nii ja m20b25 suuttimet 136cc m20b27 137cc ja olisko m50b25 155cc mut ohmit ei nazaa joss et muuta ohjainboxia......
      M50-suuttimet sopivat suoraan ainakin m20 motroniciin. M50b25:n suuttimet toimivat erittäin hyvin m20b23 paketin kanssa, koska m20:ssä on 2,5bar paineet. Tuotto osuu siis juuri sopivasti kohdalleen.
      E39 520iA -02

      Comment

      • Nipsu
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2005
        • 202
        • Tampere

        #4
        Korkeaohmisia nuo on kaikki m20 LE-jet, m20 motronic ja m50 motronic. Tuollaiset m50b20 suuttimet olisi vaan tarjolla, ja mielenkiinnosta muutenkin, paljonkohan sellaiset virtaa?
        Last edited by Nipsu; 31-01-2007, 17:50.

        Comment

        • mukko
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2003
          • 5965
          • Uleåborg

          #5
          ............
          Last edited by mukko; 30-10-2007, 19:16.
          -- Official member of BTCF-Sauna Team --

          Save the World, Fuck The Fuel Economy
          Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

          Comment

          • Nipsu
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2005
            • 202
            • Tampere

            #6
            Noniin noniin! Nyt olis tuollaiset m50b20 suuttimet hommattu ja tuototkin näyttäis ihan siedettäviltä käytettäväks m20b23:n korvaussuuttimina. Korkeaohmisia molemmat, editoin ton tuoton tuonne ekaan viestiin jos sitä tietoa joku vaikka tarvis. Katsotaan kuinka näillä eväin pojan käy.

            Comment

            • BmwPunisher
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 7629
              • Lemu

              #7
              Originally posted by muggo View Post
              M20b25:een M50b25:n suuttimet tosiaan heittämällä, kannattaa ilm.mittaria rukata hieman jos tuntuu käyvän rikkaalla/laihalla. Itse sain säädettyä täysin mutu-tuntumalla melko kohdilleen, sai kulutuksenkin matka-ajossa järkevälle tasolle vakiolusmu M20:ssä
              mukava lukea tätä tekstiä, kun itsellä lepää tossa hyllyllä omaa
              projektia varten M50B25:sen suuttimet..
              autona siis 325i -86
              E70 X5 30d

              Comment

              • Tarute
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2005
                • 345
                • Jyväskylä

                #8
                tuolta apua.

                340KW/600NM

                Comment

                • Nipsu
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2005
                  • 202
                  • Tampere

                  #9
                  Noniin, pitkästä aikaa. Auto kävi penkissä ja seokset oli ihan hyvät. Ainut onkelma päästöissä meinas olla hc tyhjäkäynnillä, mutta se johtu nokasta eikä suuttimista. Bensankulutuskin laski seka-ajossa pikkuisen.

                  Comment

                  • Pasi_K
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2003
                    • 680
                    • Tyrnävä

                    #10
                    ETK kertoo että m20b27 ja m20b23 on samat suuttimet. Nyt olis tarkoitus laittaa m50b25 suuttimet tuohon etaan vakioiden tilalle.

                    Eli kuten topicin alussa on mainittu:
                    m20b23 133cc@2,5bar
                    m50b25 186cc@3,5bar

                    Osuuko nuo m50:n suuttimien tuotot kuin lähelle vakioita noilla 2.5bar paineilla?
                    Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

                    Tsekkaa myytävät osat tästä

                    Comment

                    • Pasi_K
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2003
                      • 680
                      • Tyrnävä

                      #11
                      Originally posted by Nipsu View Post
                      Paljonkohan tuollaiset m50b20 moottorin suuttimet laskee bensaa läpi ja millä paineella? Suunnittelin tuollaisia m20b23 moottoriin. Tai minkä koneen suuttimet sattuisivat edes lähelle? Mielellään nelireikäiset laittaisi kun vaihtelemaan rupeaa. Jotakin tuottoja olen löytänyt netissä pyörivistä taulukoista, mutta tuo alussa mainitun moottorin ruutat ovat kysymysmerkki. Tuollaisia olen jo löytänyt;

                      m20b23 133cc@2,5bar
                      m20b25 150cc@3,0bar
                      m50b20 165cc@3,5bar
                      m50b25 186cc@3,5bar
                      Lisäksi korkeaohmisia kaikki. Nämä tiedot siis netin syövereistä.

                      EDIT m50 suuttimien käyttöpaine korjattu.
                      Originally posted by Pasi_K View Post
                      ETK kertoo että m20b27 ja m20b23 on samat suuttimet. Nyt olis tarkoitus laittaa m50b25 suuttimet tuohon etaan vakioiden tilalle.

                      Eli kuten topicin alussa on mainittu:
                      m20b23 133cc@2,5bar
                      m50b25 186cc@3,5bar

                      Osuuko nuo m50:n suuttimien tuotot kuin lähelle vakioita noilla 2.5bar paineilla?

                      Kuinkas paljon pystyy paineita tiputtamaan että suihku on vielä hyvä ja kaikki pelaa? Tuli vaihdettua noiden [email protected] (145cc@3bar) tilalle [email protected] (176cc@3bar) joten pitäisi vielä tuosta 2.5barista tiputtaa alaspäin että tuotto vastaisi entisiä... Suluissa olevat tiedot löytyi aiemmin mainitulta sivulta.
                      Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

                      Tsekkaa myytävät osat tästä

                      Comment

                      • Jennade
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2009
                        • 92
                        • 09-area

                        #12
                        Uppia. Sorge kysyn. mut meneekös m50 suuttimet m20 ihan täysin ''Bolt-on'' ?
                        e46 330d -02

                        ''kolmaskymmenes''

                        Comment

                        • Peksu_M20
                          BTCF Member
                          • Jul 2005
                          • 2121
                          • Lahti

                          #13
                          Originally posted by Jennade View Post
                          Uppia. Sorge kysyn. mut meneekös m50 suuttimet m20 ihan täysin ''Bolt-on'' ?
                          Kyllä vain
                          Mahtiala kustom - No connection
                          Bmw E21 320A -81 "330i"
                          Bmw e30 318is

                          Comment

                          • IceV
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2013
                            • 31
                            • Olkkola

                            #14
                            Itellä rakenteilla tommonen m20b23 mylly. Eli saako paremmin soppaa kun heittää esim m50b20 suuttimet? Tarviiko bensanpaineisiin koskea?
                            Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna...

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16419
                              • Asikkala

                              #15
                              Originally posted by IceV View Post
                              Itellä rakenteilla tommonen m20b23 mylly. Eli saako paremmin soppaa kun heittää esim m50b20 suuttimet? Tarviiko bensanpaineisiin koskea?
                              Paremmin ? Tarviiko saada enemmän vai parempi suihkun muoto ? M50b20 käyttää 1 bar (2,5 vs. 3,5) korkeampaa painetta joten jos vaihtaa ko. suuttimet ja 3 bar (m20b25) säätimen niin olisiko se käypä ratkaisu ?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎