Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10b20 -0.5mm alikokokampura Turbokäytössä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • S.Kaulaote
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 1579
    • Woikkaalla

    M10b20 -0.5mm alikokokampura Turbokäytössä?

    Elikkäs oliskohan kenelläkään kokemuksia/tietoa miten tuo kyseinen kampura kestää (suht rajussa) turbokäytössä!? Elikkäs nimenomaan 0.5mm alikokoa kaulat! :think Std olis tietysti HYVÄ mutta kun ei ainaskaan minun pihapuissa noita kasva... Nyt on 0.25mm ja hioa pitäs mutta että kannattaako tuosta duunata.
    Last edited by S.Kaulaote; 01-02-2007, 21:13.
    Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

    -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
    -Mitsubishi "runkkari"
  • Johnny
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 420
    • Kouvola

    #2
    varmaan kestää materiaalivahvuuden puolesta mut kestääks ne laakerikaulat jos ne joutuu nitraamaa tai jotain..jos löydät jostain ehjän std kokosen kammen ni hommaa sellain..

    T:kouvolan m10 turbottaja(porakopaleen takaant)

    Comment

    • jyrkkis
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2002
      • 503
      • Jänkä

      #3
      Std kestää 8500 rpm vaparina jos ei murtumia (huhu) . Jos sen koneistaa niin joutuu tosiaan nitraamaan, minkälaisia tehoja/ paineita oli tarkoitus ottaa?
      Big spoilers and fat wheels can disguise a lack of engineering

      Never Fuck With The Countryboys

      Ounasrinteen Volvoystävät- Ounaslutning Vålvå vänner

      Neulalla pistetään, ruokaa laitetaan - ja kaikkea muuta pannaan...Oulusa

      Comment

      • S.Kaulaote
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 1579
        • Woikkaalla

        #4
        Originally posted by jyrkkis View Post
        Std kestää 8500 rpm vaparina jos ei murtumia (huhu) . Jos sen koneistaa niin joutuu tosiaan nitraamaan, minkälaisia tehoja/ paineita oli tarkoitus ottaa?
        No tavotteet on kovat mutta saas nähä mitä sieltä ulos tulee! 400-500hv välillä! Suuttimet/ahdin/moottorin ohjaus piisaa ainaski tuonne asti..
        Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

        -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
        -Mitsubishi "runkkari"

        Comment

        • racing02
          BTCF Member
          • Nov 2004
          • 2027
          • Riihimäki

          #5
          Originally posted by jyrkkis View Post
          Std kestää 8500 rpm vaparina jos ei murtumia (huhu) . Jos sen koneistaa niin joutuu tosiaan nitraamaan, minkälaisia tehoja/ paineita oli tarkoitus ottaa?
          Mikäs huhu toi on? En minä ainakaan ole m10 takokampuralle kuullut mitään maksimikierroslukua.

          Comment

          • S.Kaulaote
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 1579
            • Woikkaalla

            #6
            Originally posted by Johnny View Post
            varmaan kestää materiaalivahvuuden puolesta mut kestääks ne laakerikaulat jos ne joutuu nitraamaa tai jotain..jos löydät jostain ehjän std kokosen kammen ni hommaa sellain..

            T:kouvolan m10 turbottaja(porakopaleen takaant)
            Siellä on sitten enemmänkin noita M10 turbottajia....
            Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

            -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
            -Mitsubishi "runkkari"

            Comment

            • jyrkkis
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2002
              • 503
              • Jänkä

              #7
              Luettu vakavastiotettavasta englanninkielisestä BMW-julkaisusta (Total-bmw) missä engelsmannit ottivat maksimit 2L m10:sta. Joku Paikallinen ratasarja E30 kopassa em. kone. Voin kaivaa arkistosta tuon numeron jos kiinnostaa...

              Sakke: Noilla tehoilla (ja oletettavasti paineilla) hommaa se std akseli ja särötarkasta ja mittaa ja bla bla niin ei tule ikäviä yllätyksiä.

              Niin ja on niitä ahtajia tämäkin foorumi väärällään Osa vaan ei jaksa vissiin kirjottaa "itsestäänselvyyksiä" tänne, muttta onneksi haku on keksitty....
              Last edited by jyrkkis; 04-02-2007, 13:43.
              Big spoilers and fat wheels can disguise a lack of engineering

              Never Fuck With The Countryboys

              Ounasrinteen Volvoystävät- Ounaslutning Vålvå vänner

              Neulalla pistetään, ruokaa laitetaan - ja kaikkea muuta pannaan...Oulusa

              Comment

              • Freak
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2003
                • 2539
                • .

                #8
                Originally posted by jyrkkis View Post
                Luettu vakavastiotettavasta englanninkielisestä BMW-julkaisusta (Total-bmw)
                BUAHHAHHAHAHAHAHHA!!!!!!!

                Päivän paras!
                Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                Vanha Uuden liiton mies...

                Comment

                • jyrkkis
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2002
                  • 503
                  • Jänkä

                  #9
                  Originally posted by Freak View Post
                  BUAHHAHHAHAHAHAHHA!!!!!!!

                  Päivän paras!
                  No joo joo, aina varauksella kaikkihan ei oo totta mitä essolla sanotaan ja netissä lukkee
                  Big spoilers and fat wheels can disguise a lack of engineering

                  Never Fuck With The Countryboys

                  Ounasrinteen Volvoystävät- Ounaslutning Vålvå vänner

                  Neulalla pistetään, ruokaa laitetaan - ja kaikkea muuta pannaan...Oulusa

                  Comment

                  • SledgeHammer82
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1651
                    • Pk-seutu

                    #10
                    Originally posted by jyrkkis View Post
                    Luettu vakavastiotettavasta englanninkielisestä BMW-julkaisusta (Total-bmw) missä engelsmannit ottivat maksimit 2L m10:sta. Joku Paikallinen ratasarja E30 kopassa em. kone. Voin kaivaa arkistosta tuon numeron jos kiinnostaa..
                    Lueskelin juuri Total BMW:stä tuota juttua (joulukuu 2001 s.54-58). Siinä oli kylläkin kyse 1,8-litraisesta m10:stä. Siinä todettiin, että 2002:sessa käytetyt taotut kampiakselit kestävät 8500 1/min, mutta tuossa e30:in m10b18-lohkossa, kampiakseli ei ole taottu, jolloin maksimikierrokset rajoittuivat 7500 1/min.

                    Kierroksia rajoittivat myös vakiot alumiiniset keinuvivut, jotka eivät enää noissa nopeuksissa kestä ja tuohon koneeseen teetettiinkin teräksiset keinuvivut. Myös venttiilit olivat käsintehdyt ruostumattomasta teräksestä. Kierroskestävyyteen panostettiin myös vaihtamalla jakopää vanhemman m10:n kaksiriviseen ketjuun. Vauhtipyöränä toimi yhdeksän naulan (4082 g) painoinen EN24.

                    Muita muutoksia olivat 316-asteinen nokka, avarrettu kanavat kannessa, läppärungot (45 mm), Valeon kärjetön sytytys, DTA moottorinohjaus, Mahlen 12,9:1 puristeiset takomännät, avarretut öljykanavat ja kampiakseli sekä kiertokanget kevennetty ja tasapainotettu.

                    Väittivät, että tuosta m10b18-moottorista irtoaa 200 hv.

                    Comment

                    • Tzeimi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2004
                      • 2067
                      • Banshee - Jyväskylä

                      #11
                      Originally posted by S.Kaulaote View Post
                      Std olis tietysti HYVÄ mutta kun ei ainaskaan minun pihapuissa noita kasva.
                      Mahtuuko budjettiin ostaa uusi? About 1000€ kk/ka -laakereineen.
                      Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                      & 02 tulpo saniteetti dyno




                      Älä väkisin, ota isompi vasara.
                      If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                      Comment

                      • S.Kaulaote
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2006
                        • 1579
                        • Woikkaalla

                        #12
                        Originally posted by jyrkkis View Post
                        Luettu vakavastiotettavasta englanninkielisestä BMW-julkaisusta (Total-bmw) missä engelsmannit ottivat maksimit 2L m10:sta. Joku Paikallinen ratasarja E30 kopassa em. kone. Voin kaivaa arkistosta tuon numeron jos kiinnostaa...

                        Sakke: Noilla tehoilla (ja oletettavasti paineilla) hommaa se std akseli ja särötarkasta ja mittaa ja bla bla niin ei tule ikäviä yllätyksiä.

                        Niin ja on niitä ahtajia tämäkin foorumi väärällään Osa vaan ei jaksa vissiin kirjottaa "itsestäänselvyyksiä" tänne, muttta onneksi haku on keksitty....
                        Jos sulta se STD akseli löytyy niin ei muutaku ruvetaan hieroo kauppaa..
                        Tuntuu vaan että jos jollaan semmonen on niin vastaus on: EN MYY!
                        Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

                        -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
                        -Mitsubishi "runkkari"

                        Comment

                        • S.Kaulaote
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2006
                          • 1579
                          • Woikkaalla

                          #13
                          Originally posted by Tzeimi View Post
                          Mahtuuko budjettiin ostaa uusi? About 1000€ kk/ka -laakereineen.
                          Melko kallista...
                          Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

                          -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
                          -Mitsubishi "runkkari"

                          Comment

                          • Tzeimi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2004
                            • 2067
                            • Banshee - Jyväskylä

                            #14
                            Originally posted by S.Kaulaote View Post
                            Melko kallista...
                            Noooooooo... riippuu, miten laskee
                            Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                            & 02 tulpo saniteetti dyno




                            Älä väkisin, ota isompi vasara.
                            If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                            Comment

                            • S.Kaulaote
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2006
                              • 1579
                              • Woikkaalla

                              #15
                              Tos just yks hemmo soitteli et löytyy kokonainen kone. Täytyy ostaa poies ja kattoo mitä syöny. 30egeä maksaa ni ei haittaa vaik vähä huonompi paketti oliski..
                              Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

                              -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
                              -Mitsubishi "runkkari"

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎