Kokemuksia m5 3.8:n termostaatin jumittumisesta auki asentoon. Kannattaako yrittää "elvyttää" ja onko ylipäätänsä mahdollista vai marssinko suoraan bmw -storeen ja uhraan 105€ uuteen?? Tarvikkeenakaan kun ei taida saada...:think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
S38b38 termostaatti
Collapse
X
-
Niin. Kait se on sitten totuttelukysymys.. voi olla hiukan viileä ajella kunnon pakkasilla. :think Tosin, itse hakisin suosiolla uuden termarin.Kun synnyin, sain valita, haluanko olla fantastinen sängyssä vai hyvän muistin.. perhana, nyt unohdin mitä minun piti sanoa!
PT palvelut sekä valmispaketit vuosien kokemuksella
-
-
Originally posted by samtheMan View PostNiin. Kait se on sitten totuttelukysymys.. voi olla hiukan viileä ajella kunnon pakkasilla. :think Tosin, itse hakisin suosiolla uuden termarin.
S -sarjalaisen käyttö talvella on mielestäni rangaistava tekoBMW increased the displacement from 3.6 to 3.8 litres and power jumped to 340 horsepower.
Comment
-
-
Ei todellakaan tee hyvää kun liian kylmänä pyörii. Vaikuttaa kulutukseenkin yllättävän paljon jos termostaatti on auki.
Itse omasta S38B38sista otin termostaatin pois ja oli aika tuoreen näköinen ja testasin että toimii.
Eipä niitä oikein voi elvyttää koska on vahatermostaatti, hyvä vaan että jumittunu toisaalta sopivasti auki.
Voithan jostain ostaa esim 50e:llä käytetyn termostaatin mutta toisaalta kannattaako sekään vaikka hintava se uusi onkin.pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..
Comment
-
-
Originally posted by RcMTm5 View PostTsot tsot poju!! Nyt on puhe TÄYSIN kesäkäytössä olevasta autosta, joten ei hätää vaikka pakkanen paukkuu
S -sarjalaisen käyttö talvella on mielestäni rangaistava tekoJa samaa mieltä myös tuosta lopusta..
Eli, osta uusi termari silti! Jätät pari drinksua tässä talvipakkasilla väliin ni saat jo uuden ja homma pelittää varmasti.Kun synnyin, sain valita, haluanko olla fantastinen sängyssä vai hyvän muistin.. perhana, nyt unohdin mitä minun piti sanoa!
PT palvelut sekä valmispaketit vuosien kokemuksella
Comment
-
-
Mikähän se lienee "oikea" lämpömittarin asento ko. autossa? Omassa jää jonnekin klo. 11 paikkeille ulkolämpötilasta riippumatta.
Eilen jouduin pakon edessä käymään femmalla töissä. Tänäänkin olisi ollut tarvetta kahdelle autolle, mutta -33C on liikaa vaikka kuinka lähtisi lämpimästä tallista.
Comment
-
-
Originally posted by Rapamaha View PostMikähän se lienee "oikea" lämpömittarin asento ko. autossa? Omassa jää jonnekin klo. 11 paikkeille ulkolämpötilasta riippumatta.
Eilen jouduin pakon edessä käymään femmalla töissä. Tänäänkin olisi ollut tarvetta kahdelle autolle, mutta -33C on liikaa vaikka kuinka lähtisi lämpimästä tallista.BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Originally posted by Petteri75 View PostOletan, että kohteena on jäähdytysveden lämpömittari? Suunnilleen samoilla sijoilla on omassa, pykälä ennen keskikohtaa. Lebahan on kehunut M5:en talviominaisuuksia, mutta kyllä se edelleen tuntuisi melko hurjalta touhulta. 1.7 tonnia, 347hv (DIN) eikä mitään luistonestoja.. No mutta, auto on tehty käytettäväksi, ei omani autohallissa muuta nyt tee kuin kerää pölyä.pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..
Comment
-
-
Nyt kun tarkemmin muistelee niin kyllä se viisari on sinne puoleen päiväänkin noussut lämpeemmillä ilmoilla paikoillaan ja tyhjäkäynnillä.
Joku 250-300km on tullut ajeltua tämän vuoden puolella ja jokunen maantieohituskin tehtyä, ei siinä mitään ongelmia kun ottaa rauhallisesti eikä ole proteesia oikeassa jalassa. Toki kitkojen kiillottamassa motarin rampissa joutui jännäämään että kiihtyykö tämä vai sutiiko vaan. Käyttötarkoitus on harrasteajoneuvo ja kelin salliessa (ei suolavelliä tai ydintalvipakkasia) myös kakkosautona. Säännöllinen käyttö kerran viikossa - parissa pitää paikat vetreinä?
Comment
-
-
Originally posted by Juho_P View PostVoithan jostain ostaa esim 50e:llä käytetyn termostaatin mutta toisaalta kannattaako sekään vaikka hintava se uusi onkin.Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!
Comment
-
-
Osta uusi termostaatti + sen tiiviste ja kopassa oleva tiiviste vaan suosiolla. Omassa oli aluksi sama vika eli termari oli auki mutta nykyään normaalilämmöissä mittari hiukan alle puolivälin. Se kumiletkun pätkäkin kannattaa vaihtaa samalla kun alat tota purkamaan. Mulla oli termostaatin tiiviste halkeillu tosi pahasti ja muutenkin sennäköisessä kunnossa että en ihmettele miksi kone kävi aluksi viileänä.
Tosta linkistä siis osat 2, 3 ja 4:
Ja tästä osa 15 (kumiletkun pätkä):
JanneLast edited by MM-5; 06-02-2007, 13:32.Pojat me ollaan hävitty tää peli...
Comment
-
Comment