Announcement

Collapse
No announcement yet.

S38b38 termostaatti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RcMTm5
    Bimmer Rookie
    • Nov 2005
    • 65
    • Kotka

    S38b38 termostaatti

    Kokemuksia m5 3.8:n termostaatin jumittumisesta auki asentoon. Kannattaako yrittää "elvyttää" ja onko ylipäätänsä mahdollista vai marssinko suoraan bmw -storeen ja uhraan 105€ uuteen?? Tarvikkeenakaan kun ei taida saada...:think
    BMW increased the displacement from 3.6 to 3.8 litres and power jumped to 340 horsepower.
  • samtheMan
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 4759
    • Tikkaslovakia

    #2
    Niin. Kait se on sitten totuttelukysymys.. voi olla hiukan viileä ajella kunnon pakkasilla. :think Tosin, itse hakisin suosiolla uuden termarin.
    Kun synnyin, sain valita, haluanko olla fantastinen sängyssä vai hyvän muistin.. perhana, nyt unohdin mitä minun piti sanoa!
    PT palvelut sekä valmispaketit vuosien kokemuksella

    Comment

    • RcMTm5
      Bimmer Rookie
      • Nov 2005
      • 65
      • Kotka

      #3
      Originally posted by samtheMan View Post
      Niin. Kait se on sitten totuttelukysymys.. voi olla hiukan viileä ajella kunnon pakkasilla. :think Tosin, itse hakisin suosiolla uuden termarin.
      Tsot tsot poju!! Nyt on puhe TÄYSIN kesäkäytössä olevasta autosta, joten ei hätää vaikka pakkanen paukkuu

      S -sarjalaisen käyttö talvella on mielestäni rangaistava teko
      BMW increased the displacement from 3.6 to 3.8 litres and power jumped to 340 horsepower.

      Comment

      • reddewil
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 3015
        • West Coast

        #4
        Originally posted by RcMTm5 View Post
        Tsot tsot poju!! Nyt on puhe TÄYSIN kesäkäytössä olevasta autosta, joten ei hätää vaikka pakkanen paukkuu

        S -sarjalaisen käyttö talvella on mielestäni rangaistava teko
        Ei se silti koneelle hyvää tee jos liian kylmänä pyörii.
        ...

        Comment

        • Juho_P
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2005
          • 313
          • p-pohjanmaa

          #5
          Ei todellakaan tee hyvää kun liian kylmänä pyörii. Vaikuttaa kulutukseenkin yllättävän paljon jos termostaatti on auki.
          Itse omasta S38B38sista otin termostaatin pois ja oli aika tuoreen näköinen ja testasin että toimii.
          Eipä niitä oikein voi elvyttää koska on vahatermostaatti, hyvä vaan että jumittunu toisaalta sopivasti auki.
          Voithan jostain ostaa esim 50e:llä käytetyn termostaatin mutta toisaalta kannattaako sekään vaikka hintava se uusi onkin.
          pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..

          Comment

          • samtheMan
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2002
            • 4759
            • Tikkaslovakia

            #6
            Originally posted by RcMTm5 View Post
            Tsot tsot poju!! Nyt on puhe TÄYSIN kesäkäytössä olevasta autosta, joten ei hätää vaikka pakkanen paukkuu

            S -sarjalaisen käyttö talvella on mielestäni rangaistava teko
            Oikein! Ja samaa mieltä myös tuosta lopusta..

            Eli, osta uusi termari silti! Jätät pari drinksua tässä talvipakkasilla väliin ni saat jo uuden ja homma pelittää varmasti.
            Kun synnyin, sain valita, haluanko olla fantastinen sängyssä vai hyvän muistin.. perhana, nyt unohdin mitä minun piti sanoa!
            PT palvelut sekä valmispaketit vuosien kokemuksella

            Comment

            • Rapamaha
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2003
              • 683
              • -

              #7
              Mikähän se lienee "oikea" lämpömittarin asento ko. autossa? Omassa jää jonnekin klo. 11 paikkeille ulkolämpötilasta riippumatta.

              Eilen jouduin pakon edessä käymään femmalla töissä. Tänäänkin olisi ollut tarvetta kahdelle autolle, mutta -33C on liikaa vaikka kuinka lähtisi lämpimästä tallista.

              Comment

              • Juho_P
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2005
                • 313
                • p-pohjanmaa

                #8
                itellä on kyllä aika tarkasti siinä klo12 kohdalla, ehkä ihan karvan alla.
                pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..

                Comment

                • Petteri75
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 2553
                  • Kirkkonummi

                  #9
                  Originally posted by Rapamaha View Post
                  Mikähän se lienee "oikea" lämpömittarin asento ko. autossa? Omassa jää jonnekin klo. 11 paikkeille ulkolämpötilasta riippumatta.

                  Eilen jouduin pakon edessä käymään femmalla töissä. Tänäänkin olisi ollut tarvetta kahdelle autolle, mutta -33C on liikaa vaikka kuinka lähtisi lämpimästä tallista.
                  Oletan, että kohteena on jäähdytysveden lämpömittari? Suunnilleen samoilla sijoilla on omassa, pykälä ennen keskikohtaa. Lebahan on kehunut M5:en talviominaisuuksia, mutta kyllä se edelleen tuntuisi melko hurjalta touhulta. 1.7 tonnia, 347hv (DIN) eikä mitään luistonestoja.. No mutta, auto on tehty käytettäväksi, ei omani autohallissa muuta nyt tee kuin kerää pölyä.
                  BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                  Comment

                  • Juho_P
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2005
                    • 313
                    • p-pohjanmaa

                    #10
                    Originally posted by Petteri75 View Post
                    Oletan, että kohteena on jäähdytysveden lämpömittari? Suunnilleen samoilla sijoilla on omassa, pykälä ennen keskikohtaa. Lebahan on kehunut M5:en talviominaisuuksia, mutta kyllä se edelleen tuntuisi melko hurjalta touhulta. 1.7 tonnia, 347hv (DIN) eikä mitään luistonestoja.. No mutta, auto on tehty käytettäväksi, ei omani autohallissa muuta nyt tee kuin kerää pölyä.
                    Samoin, pölyä ja luotettavuutta keräämässä talvet tallissa omani. Talvella kerkeää dieselilläkin.
                    pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..

                    Comment

                    • Rapamaha
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2003
                      • 683
                      • -

                      #11
                      Nyt kun tarkemmin muistelee niin kyllä se viisari on sinne puoleen päiväänkin noussut lämpeemmillä ilmoilla paikoillaan ja tyhjäkäynnillä.

                      Joku 250-300km on tullut ajeltua tämän vuoden puolella ja jokunen maantieohituskin tehtyä, ei siinä mitään ongelmia kun ottaa rauhallisesti eikä ole proteesia oikeassa jalassa. Toki kitkojen kiillottamassa motarin rampissa joutui jännäämään että kiihtyykö tämä vai sutiiko vaan. Käyttötarkoitus on harrasteajoneuvo ja kelin salliessa (ei suolavelliä tai ydintalvipakkasia) myös kakkosautona. Säännöllinen käyttö kerran viikossa - parissa pitää paikat vetreinä?

                      Comment

                      • Cunttory
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2004
                        • 1772
                        • Kuopio

                        #12
                        Originally posted by Juho_P View Post
                        Voithan jostain ostaa esim 50e:llä käytetyn termostaatin mutta toisaalta kannattaako sekään vaikka hintava se uusi onkin.
                        Jos tähän vaihtoehtoon päätyy,kannattaa miettiä oikeasti onko tullu ostettua väärä auto.
                        Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                        Comment

                        • MM-5
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2006
                          • 153
                          • Askola

                          #13
                          Osta uusi termostaatti + sen tiiviste ja kopassa oleva tiiviste vaan suosiolla. Omassa oli aluksi sama vika eli termari oli auki mutta nykyään normaalilämmöissä mittari hiukan alle puolivälin. Se kumiletkun pätkäkin kannattaa vaihtaa samalla kun alat tota purkamaan. Mulla oli termostaatin tiiviste halkeillu tosi pahasti ja muutenkin sennäköisessä kunnossa että en ihmettele miksi kone kävi aluksi viileänä.

                          Tosta linkistä siis osat 2, 3 ja 4:



                          Ja tästä osa 15 (kumiletkun pätkä):



                          Janne
                          Last edited by MM-5; 06-02-2007, 13:32.
                          Pojat me ollaan hävitty tää peli...

                          Comment

                          • seidltuning
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 1941
                            • Vantaa

                            #14
                            osathan tilattu kuitti
                            G30 530e Sedan
                            E30 325i Cabriolet

                            Comment

                            • RcMTm5
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2005
                              • 65
                              • Kotka

                              #15
                              Originally posted by seidltuning View Post
                              osathan tilattu kuitti
                              Joo, tosiaan uus termostaatti ja tiivisteet tilattu, alkuperäisinä. Kiitos ja kumarrus.
                              BMW increased the displacement from 3.6 to 3.8 litres and power jumped to 340 horsepower.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎