Noniin, perkele pitihän se nyt sitten sattua. Ensimmäinen oikea ongelma 30tkm ajon jälkeen
Tyhjäkäynti on pitempään jo seilannut kylmällä koneella, tosin joskus toiminut moitteetta (tasainen ja riittävän iso). Nyt lähipäivinä olen huomannut kuinka koneen käynnistyksessä jengat laskee kerrasta alas ja päätyvät jonnekkin 500rpm:n alle. Kone yrittää korjata tätä itse, mutta ei osaa kuin nostaa niitä muutaman satakierrosta, jolloin kone seilaa hyvin matalilla kierroksilla ja kuullostaa lähinnä valtamerialukselta.
Tänä aamuna sitten se perkele sammui vaan koko ajan ekan minuutin verran kun jengat oli todella alhaalla. Kun annoin kaasua kevyesti auto otti jengaa noin 1000rpm ja keikkui niin perkeleesti. Tuli jo mieleen, että olisi yksi pytty pimeenä. Kuitenkin kun saavuin töihin asti ja kone oli lämmin, kierrokset olivat lähes normaalit (noin 700-750rpm) ja kone kävi normaalisti. Muutama päivä sitten kone piti kierrokset aika korkealla kovemman ajon jälkeen, noin 1000+rpm.. normaalia? Minkäänlaisia tyhjäkäyntiongelmia ei ole esiintynyt kuin vasta viimeiset 300-500km.
Luin searchilla kaikenlaista juttua aiheesta ja nyt epäilys olisi aluksi a) lisäilmaluisti b) lambda. Onko kellään mitään ideoita / ajatuksia mistä lähteä etsimään?
Dualfun kiittää ja kumartaa jo valmiiksi 8)
![Evil](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_evil.gif)
Tyhjäkäynti on pitempään jo seilannut kylmällä koneella, tosin joskus toiminut moitteetta (tasainen ja riittävän iso). Nyt lähipäivinä olen huomannut kuinka koneen käynnistyksessä jengat laskee kerrasta alas ja päätyvät jonnekkin 500rpm:n alle. Kone yrittää korjata tätä itse, mutta ei osaa kuin nostaa niitä muutaman satakierrosta, jolloin kone seilaa hyvin matalilla kierroksilla ja kuullostaa lähinnä valtamerialukselta.
Tänä aamuna sitten se perkele sammui vaan koko ajan ekan minuutin verran kun jengat oli todella alhaalla. Kun annoin kaasua kevyesti auto otti jengaa noin 1000rpm ja keikkui niin perkeleesti. Tuli jo mieleen, että olisi yksi pytty pimeenä. Kuitenkin kun saavuin töihin asti ja kone oli lämmin, kierrokset olivat lähes normaalit (noin 700-750rpm) ja kone kävi normaalisti. Muutama päivä sitten kone piti kierrokset aika korkealla kovemman ajon jälkeen, noin 1000+rpm.. normaalia? Minkäänlaisia tyhjäkäyntiongelmia ei ole esiintynyt kuin vasta viimeiset 300-500km.
Luin searchilla kaikenlaista juttua aiheesta ja nyt epäilys olisi aluksi a) lisäilmaluisti b) lambda. Onko kellään mitään ideoita / ajatuksia mistä lähteä etsimään?
Dualfun kiittää ja kumartaa jo valmiiksi 8)
Comment