Mutta mutta, ite laatikkoon joka on kiinni. Öljyjen vaihto aiheutti seuraavaa; Laatikko toimii kyllä paremmin, ongelma ei enää niinkään ole 2-3 vaan 4-3..Eli kun neloselta joutuu kolmoselle tiputtamaan lyö laatikko samantien vian päälle.
Myöskin kun auto saa hetken seisahtaa paikallaan sammuksissa, vian ilmettyä, häipyy se pois ja laatikko pelaa taas tuonne neloseen asti melko hyvin. Kolmosen kohdalla kyllä hiukan vielä luistattaa..
Mikä ihme moisen voisi tehdä? Voisiko ne solenoidet olla vain jumissa paskasten öljyjen takia?
Mittarien heittelyyn luultavasti löysin ongelman, tsekkaan sen viikonloppuna.
Veljellä samassa surullisen kuuluisassa laatikkotyypissä vikaa! http://www.btcf.fi/forum/showthread....ighlight=5hp18
Laatikko menee vapaalle auton seisoessa paikallaan. Koko laatikko venttiilipöytineen ja koneistoineen on läpikäyty. Vikaa ei löydy, epäillään tällähetkellä ohjausboxsia!
Tässä tapauksessa vika ja oireet kuullostaa sen tyyppiseltä, että se saattaisi piileä samassa paikassa eli sähköissä/ohjauksessa. Jos löydät paikan/yrityksen missä ne pääsee koneella käsiksi AT ohjausboksiin tutkimaan niin pistähän esille!
Veljellä samassa surullisen kuuluisassa laatikkotyypissä vikaa! http://www.btcf.fi/forum/showthread....ighlight=5hp18
Laatikko menee vapaalle auton seisoessa paikallaan. Koko laatikko venttiilipöytineen ja koneistoineen on läpikäyty. Vikaa ei löydy, epäillään tällähetkellä ohjausboxsia!
Tässä tapauksessa vika ja oireet kuullostaa sen tyyppiseltä, että se saattaisi piileä samassa paikassa eli sähköissä/ohjauksessa. Jos löydät paikan/yrityksen missä ne pääsee koneella käsiksi AT ohjausboksiin tutkimaan niin pistähän esille!
Itse asiassa on pitäny soitella broidilles että saiko vian kuntoo, mutta tais sitten selvitä, eli ei
Haulla meinaa muutaman thriidin näitä lukenu
Viikonloppuna jos intoo löytyy ja jaksamista niin purkaan nuo sähkövehkeet sieltä esille ja putsailen. Ongelmana on vaa prkl se että monttu jossa saan purkaa on ns. öljyfree..Eli pitää sitä ennen keksiä keino miten saan niin että öljyä ei mene tippaakaan sinne monttuun.
Jassoo! No on sitä vikaa ihmetelty jo ihan tarpeeksi ainakin laatikon mekaniikan osalta. Pakko on vaan todeta, että vika on ohjauksessa! Kaikille "ammattimiehille" on soiteltu ja aina on tarjottu uutta laatikkoa tai vikaa laatikossa! Kukaan ei ole puhunut sen ohj. boksista?!!
Mutua: Itse epäilisin sähkövikaa. Kokeile toisella mittaristolla ja ohjausboksilla. Ei ole työnä iso, jos jollakin kaverilla on samanlainen auto.
Suihkuttele CRC:tä laatikon liittimeen. Voi olla hapettunut.
Pitää viikonloppuna koittaa saada purettua laatikosta ne solenoidit alas. Tässä vaan se ongelma että joudun toviksi auton hinaamaan pihaan kun ei sitä sinne montulle voi jättää
Huomenna jos jaksamista riittää niin etsin käsiini sen kabiinissa olevan boksin.
Ilimeellisesti puhutaan e36sesta. :think Siinähän se laatikon ohjausboksi on siellä moottorinohjausboksin päällä samassa lokerossa, jos en nyt ihan väärässä ole.
Eli vänkärin puolella kyllä mutta pääsee konehuoneesta vähemmällä rälläköinnillä käsiksi.
pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..
Ilimeellisesti puhutaan e36sesta. :think Siinähän se laatikon ohjausboksi on siellä moottorinohjausboksin päällä samassa lokerossa, jos en nyt ihan väärässä ole.
Eli vänkärin puolella kyllä mutta pääsee konehuoneesta vähemmällä rälläköinnillä käsiksi.
Hehe, noh mikäänhän ei ole hauskempaa kuin turha työ. Eiku viikonloppuna sitten konehuoneen puolelle kaivelemaan
Huomenna pitäisi saada solenoidit päivineen alas ja katsoa mikä on.
Vian luultavasti löysin kun tutkin hiukan tuon "uuden" laatikon lappuja. Eli sinnehän olisi pitänyt melko tiuhaan alkuun vaihtaa ölpät, olisiko ollut 500km tms.
No tätä tuskin on tehty jotenka siellä sisällä on tämän johdosta melkosen paljon tuota mustaa kuonaa jota uusista osista on irronnut..On siis syytä olettaa että solenoidit on jumahtaneet tuon johdosta ( varma en ole ).
Öljyt itsessään oli ok, ja eivät haisseet pahalle, vaikuttaisi siis normaaleilta uusien osien kulumisilta paikoilleen eikä myöskään muuta hälyyttävää näkynyt.
Harmaita hiuksia enää aiheuttaa sen paketin alas saaminen..Miten hitossa se vaihteensiirtäjän tappi tms. ohitetaan? Pultit kiertelin irti jo niin ettei tarvitse kun tökkästä niin "tippuu" alas..
Eli jos tuohon saisin vastauksen notta miten sen sisustapin vaihteen siirtäjästä saan irti, olisi suuri apu !
Comment