Announcement

Collapse
No announcement yet.

ZF5HP18 ongelma *Ratkaistu*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janzki
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 4947
    • Lohja

    #31
    Laatikon kamppeet tiputettu alas, likaista on. Pientä metalli purua tms seassa, tosin on niin pientä ettei huomaa kuin valoa vasten joten en oleta viel tämän olevan vakavaa.

    Purkailin tuossa noita solenoideja pois, niin ei oikeastaan mitään erikoisen likasta ollut, mutta ne kanavat joita ne ohjaa oli aika likaiset, joten täytyy koittaa niitä putsailla pensalla ja kasata siistinä pakettina takaisin kera uusien öljyjen.

    Onkos kellää tietoo miten noita solenoideja voisi kokeilla tai noita muita antureita joita paketissa on..?

    Edit: Jaahas jaahas..Kattelin tässä ja tuo nopeus-sensori tms. oli kyllä aivan paskanen, miten lie sitten toimii mutta hyvin likainen tuo näytti pesässään olevan. Pitänee jatkaa tutkimista..
    Last edited by Janzki; 25-03-2007, 23:14.
    Sähköposti.
    IG: janzki_

    Comment

    • Janzki
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 4947
      • Lohja

      #32
      Paketti on takaisin kasassa putsattuna, olihan siellä hiukan likaa.

      Ehkä pahimmat oli nuo nopeus sensorien liittimet jotka olivat siis ilmeisesti falskanneet ja olivat täten täynnä oljyä.

      Laatikossa on kaikki hilut jo sisällä ja muuten on kasassa paitsi - Kukahan perkeleen insinööri on keksiny laittaa sen sähköliittimen laatikonkylkeen kiinni alumiini mutterilla..
      Ei kestä kyllä sitten yhtään mitään..Eli sellainen joudutaan valmistamaan tai ostamaan että saadaan uudet ölpät sisään ja testilenkille.

      Tuli muuten nyt laskujen mukaan tuollainen 5-6L tavaraa ulos laatikosta kun on valunut öisin öljypohjaansa..Eli lienee kohta pyörii ~80% puhtoiset ölpätkin.
      Sähköposti.
      IG: janzki_

      Comment

      • Guest's Avatar

        #33
        Vaihdoitko kytkinlevyjä tai mäntien tiivisteitä ollenkaan?

        Oon tossa ite miettiny 5hp18:n täysremonttia hetken, tosin luistaminen ja muu hölmöily korjaantui öljynvaihdolla aika hyvin.

        Comment

        • Janzki
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 4947
          • Lohja

          #34
          Originally posted by herrakani View Post
          Vaihdoitko kytkinlevyjä tai mäntien tiivisteitä ollenkaan?

          Oon tossa ite miettiny 5hp18:n täysremonttia hetken, tosin luistaminen ja muu hölmöily korjaantui öljynvaihdolla aika hyvin.
          En vaihtanut. Luulen etten sellaiseen hommaan ala jos on tarvis. Lähtee tuossa tapauksessa tuo laatikko jonnekkin pitkälle.
          Riippuu tietysti siitä, mihin hintaan vastaavan laatikon saa ja mitä nuo levyt maksaa. Joka tapauksessa laatikon pudotus menee varmaan kesälle pitkän matkaa.
          Sähköposti.
          IG: janzki_

          Comment

          • Janzki
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 4947
            • Lohja

            #35
            Hmm..Kummaksi menee.

            Kylmänä laatikko toimi nyt todella nätisti, kolmonen ehkä vähän takerteli muttei kuitenkaan niin pahasti että haittaisi mitään.

            Mutta..Auto lämpesi normiksi ( ehkä hiukan yli ) niin johan alkoi..Eli kylmänä pelaa ok mutta lämpöisenä ei.

            Huomasin että termarikopan välistä pissii tip - - - tip - - - tip tyyppisesti jäähdytin nestettä. Tämä täytyy tutkia, voinee vaikuttaa laatikon lämpöihinkin?

            Öljyjen kanssa olikin mielenkiintoinen..Niitä tuli käsille hmm..riittävästi. Lämpöisenä kusaisi sammuksissa melkoisen määrän, arviolta litran käsille. Täytyy kokeilla aamulla kylmällä että toimiiko vielä yhtä hianosti. Toki tuohonhan voi vaikuttaa se, että kun lämmöt pääsee nyt nousemaan korkeammalle, laajenee öljyt liikaa jolloin laatikkokin sekoaa..Ei voi tietää.
            Sähköposti.
            IG: janzki_

            Comment

            • Janzki
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 4947
              • Lohja

              #36
              Ei ei ei ja vielä kerran ei. En ymmärrä.

              Kerran vielä lutraan noita öljyjä, sitten loppuu tuon laatikon kanssa leikki.

              Nyt tosiaan kaipaan kipeästi vastausta siihen notta miten käy M50B20:sen vastaava laatikko tuohon? Onko jotain eroja jotka aiheuttaa sen ettei käy?
              Entäs nokilekojen perässä olevat laatikot? Meneekö tuohon?

              Jäähyneste vuotokin tuli paikallistettua, ei ole vakava. Termari kotelon tiiviste vuotaa, pitää hommata uusi. Uuden termarin ostin jo, mallia 80c.
              Kokeilin laatikon vesiletkuja lyhkäsen ajon jälkeen ja kuumathan ne oli. Eli kaipa se jäähyneste sinnekkin asti kiertää.

              Mutta tosiaan HJÄLPPIÄ noihin vaihdelaatikko sopivuuksiin !
              Sähköposti.
              IG: janzki_

              Comment

              • Janzki
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 4947
                • Lohja

                #37
                Todii, kyllästyin leikkiin tuon vanhan laatikon kanssa ja hommasin tilalle toisen.
                Laatikko joka autoon tuli on kertaalleen korjattu merkintöjen mukaan, ja kyllä sen huomaa, toimii kuin enkeli !
                Öljyt vaihdoin kuitenkin puhtaisiin samoin suodattimen, mustakilpinen laatikko siis kyseessä. Vaihdon yhteydessä öljyä meni noin 4litraa laatikkoon..Syy tähän se että tyhjäsin myös keulalla olevan öljynjäähdyttäjän. Kertaalleen ajattelin vielä vaihtaa öljyt jolloin siellä pitäisi olla noin 80% uusia ölppiä.

                Enivei, vanhassa laatikossa ei luultavasti vikaa edes ollut, vaan vika oli momentinmuuntajassa joka oli sisuskaluiltaan mennyt osittain ilmeisesti palasiksi. Helisi siis niin perkeleesti kun otettiin pois ja heiluteltiin, eli jotain sieltä on rikki mennyt. Palasia tms siitä ei maahan tippunut mutta kilinä oli tosiaan armoton..Samoten autossa ihmetelty vikinä oli tullut momentin muuntajasta.

                Ja ettei ihan paskanjauhannaksi mene niin jos tämä laatikko ei olisi toiminnut olisin testannut paikoilleen 328i:n laatikkoa, joka näyttäisi olevan melkolailla samanlainen kiinnityksiltään sun muilta, sähköistä en tietysti osaa sanoa.
                Joten tuollainen voinee olla vaihtoehto jos tarvii kestävämpää loodjua, sehän on sama kuin USA mallin ///M3:ssa.

                Laatikon vaihto on melko yksinkertainen prosedyyri, vaatii ainoastaan hyvät hermot, montun, tietysti työkalut ja laatikko nosturin.
                "Erikois-työkaluina" tarvitaan isohko räikkä ja siihen PALJON jatkoa..Olisiko joku metri, vähän toista realistinen arvio. Pultit laatikon päässä on torx-kannalla, muistaakseni koko E11 ja E16. Startin kohdilla on vastamutterit, joten tarkkana sen kanssa ! Muttereita voi pitää kiinni ylhäältä imusarjan välistä vaikka laittamalla kaksi kiinto avainta yhteen nippareilla ( näin itse tein ). Koko taisi olla vasta muttereissa 17 tms. Momentin muuntaja on ERITTÄIN HELPPO irroittaa sille tehdystä luukusta joka löytyy pakosarjojen puolelta laatikon ja koneen väliltä. Pulttien kanta koko taisi sielläkin olla sen 17 ja niitä on kolme kipaletta.
                Tuossa yksinkertaisuudessaan laatikon poisto..Luonnollisesti pakoputki keskeltä irti, samoin suojapellit ja kartaani..
                HUOM !!
                Ennen kuin poistat laatikon ja koneen tuennat, nosta paketti laatikon päästä nosturilla kannatukseen. Sillä kun tuennat otetaan pois kippaa kone taaksepäin niin paljon että voi rikkoa paikkoja, luultavasti halkaisee imusarjan !
                Kun taas itse laatikko alkaa olla irti kippaa kone melkoisesti eteenpäin, joten se olisi myös fiksua tukea jollain, ei tarvitse kummoistakaan tukea että kestää asennossaan.
                Visko + tuuletin kannattaa irroittaa autosta vaihdon ajaksi, ihan varuilta..muistakaa että siinä on "väärä" kierteet, eli aukeaa kiinnipäin kiertäessä.

                Toivottavasti tästä romaanin poikasesta on edes jollekkin hyötyä, itsellä ainakin oli melkoinen homma metsästää tietoa homman tekoon ja vaihdonkin aikana sai metsästää työkaluja vittumaisten pulttien tullessa vastaan.
                Sähköposti.
                IG: janzki_

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎