Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vaihdelaatikko ei pysy mukana?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • shakes
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2006
    • 2870
    • Lahti

    Vaihdelaatikko ei pysy mukana?

    Mikähän ihme on vaihdelaatikossa/kytkimessä vikana kun ykköseltä (1) kakkoselle (2) vaihdettaessa meinaa vähän rutista?Tämä siis kun kunnolla vedättää (yli 5000rpm). Sama ongelma ilmenee myös auton ollessa kylmänä ihan pienilläkin kierroksilla? Mutta sitten taas esim. 2 --> 3 vaihdossa ei ole mitään ongelmia(vedätys, kylmänä vaihto). Ja autohan on E30 316i, M40
    E30 328i Cabrio '91 M-Tech II
    E30 328i Projekti '88
    E61 523i '08

    EX: E30 316i Bavaria, E30 316, E30 318i Touring, E21 315, E46 316i M-Sport I, E36 318i M-Sport Touring, E34 535i AC Schnitzer Silhouette S5, E46 320i Touring, E34 525i USA, E34 535i, E36 318i, E36 Touring 316i, E39 Touring 525d, Mini Cooper D, E34 520i Touring, E34 525i Touring, E87 116i LCI

  • SledgeHammer82
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1651
    • Pk-seutu

    #2
    Kakkosvaihteen synkronointirengas/-renkaat?

    Comment

    • BME316
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2007
      • 446

      #3
      Paljonko ajettu? On saanut ilmeisesti 'tossua' tai sitten muuten vain käytetty väärin (ns. survottu). Itselläni ei rusahtele, mutta kylmällä laatikolla (yli -10 pakkasella) 1 -> 2 vaihdettaessa pistää kyllä vastaan, jos vaihtaa liian hitaasti tai väärällä tavalla. Lämpöisenä ei mitään ongelmaa millään kierrosalueella. Kytkimessähän ei voi mitään vikaa olla joka vaikuttaisi tuon 2. vaihteen toimintaan tuolla tavalla.

      Comment

      • okko
        BTCF Honorary Member
        • Apr 2005
        • 1765
        • Honkajoki

        #4
        ei ehdi synkrot mukaan, rauhotat vaihtamista, niin kestää ajaa vielä pitkään. Öljyt pitää olla lämpöset, myös laatikossa, ennen kun aletaan käskeen.
        When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

        Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

        Comment

        • peeämwee
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 1823
          • I sink hell

          #5
          Originally posted by SledgeHammer82 View Post
          Kakkosvaihteen synkronointirengas/-renkaat?
          Eli eroon jos vaivasta haluaa niin kannattaa periaatteessa hankkia uusi laatikko??

          Aika yleinen vaiva muuten juuri tuo 1-->2.
          Käyttis 2022 330e xDrive M sport
          Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
          A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
          http://velkakello.fi/

          Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
          https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

          Comment

          • BME316
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2007
            • 446

            #6
            Originally posted by peeämwee View Post
            Eli eroon jos vaivasta haluaa niin kannattaa periaatteessa hankkia uusi laatikko??

            Aika yleinen vaiva muuten juuri tuo 1-->2.
            Hyvinhän nuo kestää kun ajelee normaalisti, eikä edes yritä kierrättää 1.6i koneella 5500rpm asti, ei se mihinkään liiku Paitsi tietysti kolmosella.

            Comment

            • SledgeHammer82
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1651
              • Pk-seutu

              #7
              Originally posted by peeämwee View Post
              Eli eroon jos vaivasta haluaa niin kannattaa periaatteessa hankkia uusi laatikko??
              Ei se synkkarenkaiden vaihtokaan mikään älytön homma ole. Jos ei halua rempata, niin sitten ottaa käyttöön kaksoiskytkennän/välikaasun. Tuo 316i:nkin puikottamiseen urheiluhenkeä..

              Aika yleinen vaiva muuten juuri tuo 1-->2.
              Jep. Aivan vastaava vika oli mm. yhdessä 100tkm ajetussa -97 316i compactissa. En nyt vaan millään muista onko tuossa e30 316i:ssä kaksikertainen synkronointi kakkosvaihteella, melkein väittäisin että on. E46:ssa taitaa olla sitten jo kolminkertainen synkronointi.

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #8
                Synteettiset sisälle.

                Comment

                • shakes
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2006
                  • 2870
                  • Lahti

                  #9
                  Originally posted by BME316 View Post
                  Paljonko ajettu?
                  283tkm
                  E30 328i Cabrio '91 M-Tech II
                  E30 328i Projekti '88
                  E61 523i '08

                  EX: E30 316i Bavaria, E30 316, E30 318i Touring, E21 315, E46 316i M-Sport I, E36 318i M-Sport Touring, E34 535i AC Schnitzer Silhouette S5, E46 320i Touring, E34 525i USA, E34 535i, E36 318i, E36 Touring 316i, E39 Touring 525d, Mini Cooper D, E34 520i Touring, E34 525i Touring, E87 116i LCI

                  Comment

                  • HeNkKa03
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2007
                    • 49
                    • Hyvinkää

                    #10
                    itekin huomasin omassa e36 325:ssa pienen rusahduksen 1->2 vaihdettaessa, ei rusahda joka kerta. Oon kyl yrittäny vaihtaa rauhallisesti.

                    Sit toinen juttu et onko vaihteiston pieni jäykkyys vaihdettaessa normaalia kun entinen omistaja sano et vaihteiston puslat yms. olisi juuri vaihdettu?

                    Comment

                    • peeämwee
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2006
                      • 1823
                      • I sink hell

                      #11
                      No ei oo. Ne puslat vaan tekee sen että se keppi ei "vatkaa" ekstraa kun on vaikka vaihde silmässä. Jos se on jäykkä niin laatikossa ei taida olla öljyä.
                      Käyttis 2022 330e xDrive M sport
                      Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
                      A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
                      http://velkakello.fi/

                      Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
                      https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

                      Comment

                      • mekstrm
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2003
                        • 836
                        • Vantaa

                        #12
                        Originally posted by HeNkKa03 View Post
                        itekin huomasin omassa e36 325:ssa pienen rusahduksen 1->2 vaihdettaessa, ei rusahda joka kerta. Oon kyl yrittäny vaihtaa rauhallisesti.

                        Sit toinen juttu et onko vaihteiston pieni jäykkyys vaihdettaessa normaalia kun entinen omistaja sano et vaihteiston puslat yms. olisi juuri vaihdettu?
                        Jäykkyys voi ja on kiinni juuri vivustosta. Ruikit liukastetta vaan vaihdekepin kuulaniveleen, vaihdekepin alapuslaan ja siirtotangon toisen pään liitokseen.
                        Since 1994 : 520i e28 -83, 316 e30 -85, 316i e30 -89,316 e30 -87, 318i e30 touring -89, 325i e30 cabrio -87, 320i e36 touring -96,325i e30 cabrio -88, 316i e30 bavaria -91, 325i cabrio -87, 318i e36 touring -95, 325i sedan -91, 320i e36 touring -97, e39 525ia touring -01, e46 318i touring -02 , 316ti compact -03 Nyt e61 525i touring, e46 318i cabrio -04

                        Comment

                        • mizter
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2006
                          • 245
                          • Turku

                          #13
                          Originally posted by peeämwee View Post
                          No ei oo. Ne puslat vaan tekee sen että se keppi ei "vatkaa" ekstraa kun on vaikka vaihde silmässä. Jos se on jäykkä niin laatikossa ei taida olla öljyä.
                          eikös jossain topicissa ollu juttua et bemarin suosittelema mobilin vaihteistoöljy tekee vaihteistosta jäykän ja esim. castrolin öljy toimii paljon paremmin? :think
                          Impreza WRX STI Vers.IV -99


                          ex: e36 325i cabrio -94
                          ex: e34 520i -88
                          ex: e30 316 -86
                          ex: e34 M5 -89
                          ex: e36 325i -91
                          ex: e36 320i -92

                          Comment

                          • peeämwee
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2006
                            • 1823
                            • I sink hell

                            #14
                            Originally posted by Hemi View Post
                            Synteettiset sisälle.
                            Enpä tiedä. yllä oleva pätee ja oikea viskositeetti.
                            Käyttis 2022 330e xDrive M sport
                            Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
                            A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
                            http://velkakello.fi/

                            Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
                            https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎