Originally posted by T3
View Post
mahle männät
Collapse
X
-
Originally posted by teemu272 View Postpuristus suhteesta semmottii vielä että: minkälainen olis hyvä tuommoselle raskaasti ahdetulle m10 koneelle (2,0), että kestäsikö sitä vielä laskea vaikka noilla matalemmilla kuplan mahleilla(vai taitaapi mennä liian ales!) ja sitten onko kukaan koskaan silponu kantta niin että tietäis että miten kestää palotiloista ottaa tavaraa pois ettei vesi/oili luraha pyttyyn? ite en ole vielä urpottamassa mitään ku ei ole mitään aihiota. mutta joskus kuitenki tuo tulee eteen (viimeistään ensimmäisestä eläkkeestä!!!)eikös täällä vasta joku rakennellu jotain turpo kalua 6:1 suhteella. eikös sit perjaatteessa sais pyttyyn enemmän seosta jos olis enemmän palotilaa ja kunnon hyrrä avittamassa => pirusti kaakkeja
ite en kyllä yhtään epäile noita kuplan osia löyhiksi ainakaan kun kaverilla on ranta kirppu jossa on reilut 180heposta vaparina eikä ole sunnuntai ajelua ajeltu ja vielä toimii täysin!! ja onhan sitä tietenki ilmakoneessa paljon enemmään lämpörasitusta?!
Comment
-
-
Originally posted by vpernu View Postite otin 1.8 L-jet kannen palotiloist 6cm2 pois ja hyvin on kestäny ainaki toistaseks kasas..http://www.btcf.fi/forum/attachment....6&d=1117398309Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.
-49 Mercury LQ4 Twin Turbo
-Mitsubishi "runkkari"
Comment
-
-
Originally posted by Blacksatin View PostNo niin. Nyt pitäisi alkaa asentaa mäntiä ja kiertokankia ja kysymys on että mihin päin männän nuolen pitää osoittaa tuollaisissa mahlen kuplaan tarkoitetuissa männissä? Kun kuulin että tulisi se nuoli eri suuntaan noissa kuin ns normaali männissä? Olisiko jollain faktaa??Last edited by Tuiske; 05-08-2008, 10:26.Corvette C4 LT4 TURBO
Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i
Comment
-
-
Originally posted by Blacksatin View PostNo niin. Nyt pitäisi alkaa asentaa mäntiä ja kiertokankia ja kysymys on että mihin päin männän nuolen pitää osoittaa tuollaisissa mahlen kuplaan tarkoitetuissa männissä? Kun kuulin että tulisi se nuoli eri suuntaan noissa kuin ns normaali männissä? Olisiko jollain faktaa??
Comment
-
-
Originally posted by Tuiske View PostJoo kuplan mahleissa nuoli vauhtipyötään päin. Siitä faktasta en sitten tiiä. Sitä pystyy hiukan päätteleenkin kun katto että kummalla puolella se männäntappi on. Eli tappi niinkun kauimmaiselle puolelle kampiakselista, tulikohan selvästi selitettyä?
Comment
-
-
Originally posted by Blacksatin View PostKyseessä on m30 moottori mutta varmaan sama sääntö kuin m10 motissa.
Comment
-
-
Täytyy tässä herätellä vanhaa topikkia eloon. Eli m10b18 koneeseeen kun iskee nuo mahlen 39.6 männät 90.5 porauksella niin laskeskelin että puristukset tippuisivat tuonne noin 5:1Voiko pitää paikkansa? Mäntä jää ykk:ssa 8mm kansitasosta ja iskunpituushan on tuossa 71mm ja halkaisija jo mainitsemani 90.5.
Laskuissa en ottanut edes huomioon kannentiivistettä, joka laskee ennestään puristuksia.. Kuinkas paljon noille puristuksille uskaltais ahtoja iskeävarmaa jotain 2-3bar??
E30 316 2.1 tic projektina
Käyttis E34 525iA -89 M50
Comment
-
-
Originally posted by Jusa20 View PostTäytyy tässä herätellä vanhaa topikkia eloon. Eli m10b18 koneeseeen kun iskee nuo mahlen 39.6 männät 90.5 porauksella niin laskeskelin että puristukset tippuisivat tuonne noin 5:1Voiko pitää paikkansa? Mäntä jää ykk:ssa 8mm kansitasosta ja iskunpituushan on tuossa 71mm ja halkaisija jo mainitsemani 90.5.
Laskuissa en ottanut edes huomioon kannentiivistettä, joka laskee ennestään puristuksia.. Kuinkas paljon noille puristuksille uskaltais ahtoja iskeävarmaa jotain 2-3bar??
Tuskin herää alta kahden kilon...Ford 4500 :think Nuffield
Volvo 264 GLE,Toyota BJ40x3,Toyota BJ45(avolava),Toyota HJ60, E24 635CSi
Kawasaki ZX-12R Borat
Comment
-
-
Originally posted by Jusa20 View PostTäytyy tässä herätellä vanhaa topikkia eloon. Eli m10b18 koneeseeen kun iskee nuo mahlen 39.6 männät 90.5 porauksella niin laskeskelin että puristukset tippuisivat tuonne noin 5:1Huh, melko alhaiseksi menee puristukset. Naapurimerkkifoorumilla päiviteltiin jo kun kyselin 8,5:1 puristeisien takojen järkevyyttä, suosittelivat jopa ruttujen nostoa ~9:1 -> 9,5:1 ja tämä siis 500+hv suunnitelmalle.
Tosin, eihän näitä koneita voi suoraan verrata...
Comment
-
Comment