Eli pitäisi 2litraista m10:ä varten hommata tuollaiset kuplan tarkoitetut mahlen männät, ja ongelmana on tuo lakikorkeus. Eli kummalla se pitäisi olla 39,6mm vai 34mm ja mistä mihin se mitataan. Oma veikkaukseni on tuo 34mm mutta kysytään nyt vielä.
mahle männät
Collapse
X
-
Teetkö ahdettua vai vaparia?Meinään jos teet vaparia niin mettästä siihen jostai 520/4 männät.Niissä on n.6-7mm korkee patti jolla saa sit jo aika kivat puristukset.Niitä saa myös uutena täältä: www.wallothnesch.comspeed limits are for pussies
Comment
-
-
Ahdettuahan tässä yritetään väsätä, ja konekin on itse asiassa -74 520.4 kone, mutta yksi mäntä on jo melko finaalissa. Mutta sitten tuollaiset 39,4mm mahlet lähtee tilaukseen, vai onko jotain muita ehdotuksia. Ja nyt ei laiteta mitään wisecon tai rossin mittatilausmäntiä tulemaan!
VW Bora 2.0 '99UrS4 230hp + alv 22%+more...E21 315 '83 future chassis for turbo engineE28 518i '86
-Turku Connection-
Comment
-
-
Originally posted by timpa View PostTeetkö ahdettua vai vaparia?Meinään jos teet vaparia niin mettästä siihen jostai 520/4 männät.Niissä on n.6-7mm korkee patti jolla saa sit jo aika kivat puristukset.
Uudemmissa 520/4-koneissa, joissa on käytetty E21-2,0-kantta, männän patin korkeus on 2,7mm. Tässä uudemmassa yhdistelmässä on kannen pienemmän palotilan ansiosta puristukset myöskin samat 9,0:1.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
onkos 2002:sen koneessa jotain suuria eroja tuohon e12 koneeseen, kun autodatan mukaan siinä olis 8,5:1 puristukset. Ja serkku ei sieltä tuota e12 m10b20 konetta edes löytänyt:think . Olisko sulla vaikka T3 laittaa jotain mahdollisia eroavaisuuksia?
VW Bora 2.0 '99UrS4 230hp + alv 22%+more...E21 315 '83 future chassis for turbo engineE28 518i '86
-Turku Connection-
Comment
-
-
Originally posted by Brawler View Postonkos 2002:sen koneessa jotain suuria eroja tuohon e12 koneeseen, kun autodatan mukaan siinä olis 8,5:1 puristukset. Ja serkku ei sieltä tuota e12 m10b20 konetta edes löytänyt:think . Olisko sulla vaikka T3 laittaa jotain mahdollisia eroavaisuuksia?
2002 kansimerkinnällä 121, 121T, 121TI (kaikissa sama palotila) on vakiona puristussuhteella 8,3:1. Näissä oli tasapäinen mäntä.
Samainen auto on vuodesta -72 ylöspäin E12-kannella ja myös tuossa koneessa oli puristussuhde 8,3:1. Näissä koneissa oli pattimäntä ja patin korkeus 1,5mm..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
puristus suhteesta semmottii vielä että: minkälainen olis hyvä tuommoselle raskaasti ahdetulle m10 koneelle (2,0), että kestäsikö sitä vielä laskea vaikka noilla matalemmilla kuplan mahleilla(vai taitaapi mennä liian ales!) ja sitten onko kukaan koskaan silponu kantta niin että tietäis että miten kestää palotiloista ottaa tavaraa pois ettei vesi/oili luraha pyttyyn? ite en ole vielä urpottamassa mitään ku ei ole mitään aihiota. mutta joskus kuitenki tuo tulee eteen (viimeistään ensimmäisestä eläkkeestä!!!)eikös täällä vasta joku rakennellu jotain turpo kalua 6:1 suhteella. eikös sit perjaatteessa sais pyttyyn enemmän seosta jos olis enemmän palotilaa ja kunnon hyrrä avittamassa => pirusti kaakkeja
ite en kyllä yhtään epäile noita kuplan osia löyhiksi ainakaan kun kaverilla on ranta kirppu jossa on reilut 180heposta vaparina eikä ole sunnuntai ajelua ajeltu ja vielä toimii täysin!! ja onhan sitä tietenki ilmakoneessa paljon enemmään lämpörasitusta?!
Comment
-
-
Originally posted by T3 View Post520/4-koneen männissä on 4,5mm:n patti, jos ne ovat E12-kannen kanssa yhteensopivat. Puristukset tuolla yhdistelmällä on 9,0:1.
Uudemmissa 520/4-koneissa, joissa on käytetty E21-2,0-kantta, männän patin korkeus on 2,7mm. Tässä uudemmassa yhdistelmässä on kannen pienemmän palotilan ansiosta puristukset myöskin samat 9,0:1
Comment
-
-
Originally posted by timpa View PostTeetkö ahdettua vai vaparia?Meinään jos teet vaparia niin mettästä siihen jostai 520/4 männät.Niissä on n.6-7mm korkee patti jolla saa sit jo aika kivat puristukset.Niitä saa myös uutena täältä: www.wallothnesch.com
Nuo oli mahlen männät, mutta en muista mistä mallista, olisko ollu jostain usa mallista?Gentlemen prefer Blondes
Dodge Challenger R/T 1970
ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.
Comment
-
-
Originally posted by sturer Bock View PostTähän on hyvä kysyä kommenttia sulta, kun tietoa näyttää kerran olevan ja ei tarvitse uutta aihetta aloittaa, että mihin asti oikein noita e21-2.0-kansia on valmistettu, kun kyselin yhtä 520/4-konetta niin valun mukaan kone on -77, mutta kannessa valuvuosi -84! OEM ei ainakaan näytä, että olis enää tuolloin valmistettu. Onko jotain jälkituotantoa vai mikä kansi on kyseessä?
Itsellä on yksi 121TI-kansi vuodelta 1983, vaikka viimeinen sarjavalmistuksessa koneeseen tintattu 121TI-kansi pitäisi olla vuodelta 1972.
Viimeinen tehtaalta ulos putkahtanut E21-323i on mallia 1983 ja kannessa merkintä 1 264 200. Itseltä löytyy kuitenkin hyllystä vastaava kansi, jossa valumerkintä -91.
Noh, tämä jälkimmäinen ei varsinaisesti liittynyt M10-koneeseen, mutta sivuutti kysymystäsi aika läheltä.
Vastaus: Tehdas ON valmistanut kansia ja kaikkia muitakin osia jälkituotantona vielä vuosia varsinaisen sarjavalmistuksen loppumisen jälkeen. Onpa joitain osia alettu valmistamaan jopa uudelleen, kovan maailmanlaajuisen kysynnän vuoksi---> Mobile Tradition osat..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by bmwm5e28 View PostMinulla oli m10-koneen männät 6,8mm patilla. E12 kansi oli moottorissa päällä.
Nuo oli mahlen männät, mutta en muista mistä mallista, olisko ollu jostain usa mallista?
USA on aina ollut höpöhöpömaa, niin myös tälläkin saralla. USA-malleissa on rankempien päästörajojen vuoksi alennettu puristuksia---> laskettu tehoja, lyijyttömät matalaoktaaniset bensat jne jne..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
Comment