Announcement

Collapse
No announcement yet.

M30B35 käyntiongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8257
    • Järvikylä (Nakkila)

    M30B35 käyntiongelma

    elikkä kone lähtee käyntiin hyvin, ehkä vähän pitkään täytyy startata (n. 1s), röpöttää jotain 5sekuntia ja käynti tasaantuu (tätä tehny niin kauan ku auto ollu mulla) mutta nyt viime aikoina on alkanu semmonen oire että kun auto käy tyhjäkäyntiä ja polkasee kaasun nopeasti pohjaan nii meinaa sammua ja kun pitää kaasun pohjassa nii kierrokset putoo johonki 200rpm paikkeille mut ei kuitenkaan sammu ja puskee mustaa savua.. eikä kierrokset nouse ennen ku hellittää kaasusta.. eli konetta pitää herätellä aina vähäsen ku lähtee liikkeelle. kun kierrokset nousee yli 1000rpm nii ei oo mitään ongelmaa vaikka kuinka polkee kaasua nopeeta.. aivan kuin sais liikaa soppaa.. eikä koneen lämmöillä oo mitään vaikutusta tähän oireeseen
    mistähän vois johtua?.. tosiaan eka bemu enkä viel oikeen tunne näitä
    sori jos tästä oli jo thread.. en haulla ainakaan äkkiä löytäny..
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.
  • dimo
    Bimmer Rookie
    • May 2005
    • 150
    • haapavesi

    #2
    samavika

    Originally posted by peto2 View Post
    elikkä kone lähtee käyntiin hyvin, ehkä vähän pitkään täytyy startata (n. 1s), röpöttää jotain 5sekuntia ja käynti tasaantuu (tätä tehny niin kauan ku auto ollu mulla) mutta nyt viime aikoina on alkanu semmonen oire että kun auto käy tyhjäkäyntiä ja polkasee kaasun nopeasti pohjaan nii meinaa sammua ja kun pitää kaasun pohjassa nii kierrokset putoo johonki 200rpm paikkeille mut ei kuitenkaan sammu ja puskee mustaa savua.. eikä kierrokset nouse ennen ku hellittää kaasusta.. eli konetta pitää herätellä aina vähäsen ku lähtee liikkeelle. kun kierrokset nousee yli 1000rpm nii ei oo mitään ongelmaa vaikka kuinka polkee kaasua nopeeta.. aivan kuin sais liikaa soppaa.. eikä koneen lämmöillä oo mitään vaikutusta tähän oireeseen
    mistähän vois johtua?.. tosiaan eka bemu enkä viel oikeen tunne näitä
    sori jos tästä oli jo thread.. en haulla ainakaan äkkiä löytäny..
    mulla on uusi lamba ja samavika ?
    sigpic

    Comment

    • Axum
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 4416
      • Kuopio

      #3
      Originally posted by dimo View Post
      mulla on uusi lamba ja samavika ?
      mulla oli vastaavanlaisia ongelmia, uus lambda auttoi asiaan
      - E30 325i M52B28TU Cabriolet
      - E39 528ia
      - KUOPION PUTKIMIEHET -team
      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

      Puretaan 520ia -97
      https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

      Comment

      • xtreme12
        Bimmer Rookie
        • Jan 2007
        • 61
        • haapavesi

        #4
        Originally posted by peto2 View Post
        elikkä kone lähtee käyntiin hyvin, ehkä vähän pitkään täytyy startata (n. 1s), röpöttää jotain 5sekuntia ja käynti tasaantuu (tätä tehny niin kauan ku auto ollu mulla) mutta nyt viime aikoina on alkanu semmonen oire että kun auto käy tyhjäkäyntiä ja polkasee kaasun nopeasti pohjaan nii meinaa sammua ja kun pitää kaasun pohjassa nii kierrokset putoo johonki 200rpm paikkeille mut ei kuitenkaan sammu ja puskee mustaa savua.. eikä kierrokset nouse ennen ku hellittää kaasusta.. eli konetta pitää herätellä aina vähäsen ku lähtee liikkeelle. kun kierrokset nousee yli 1000rpm nii ei oo mitään ongelmaa vaikka kuinka polkee kaasua nopeeta.. aivan kuin sais liikaa soppaa.. eikä koneen lämmöillä oo mitään vaikutusta tähän oireeseen
        mistähän vois johtua?.. tosiaan eka bemu enkä viel oikeen tunne näitä
        sori jos tästä oli jo thread.. en haulla ainakaan äkkiä löytäny..
        minä vaihoin lastun omaan bimmeriin niin alko tekemään suurinpiirtein tuota mutta mulla oli vielä sitä vanhempaa mallia eli pysty itse säätämään ilman saannin siitä ilma massa mittarin paikkeilta ja sitten alko toimimaan ja toinen vaihto ehto tulis mieleen että sulla repis ilmaa jostain letkun välistä eli tarkistele onko kaikki ilmansaanti letkut ehjänä! itsellä oli se ilman putsarin jälkeinen haitariletku revennyt ja sai siitä ilmaa niin käydä röpötti hieman miten halusi

        *tuo oli vaan oman kokemuksen kautta 318i bimmeristä*
        rahalla saa ja bemarilla pääsee
        tästä se lähti : chevrolet chevy van 5,7 *bensa* => iveco eurohotel 3,6d => honda crx 1,6 doch => vw passat 2,8i vr6 => opel calibra 20i => bmw e36 1,8=> chrysler shelby 2,2i turbo +225hv & ford sierra 1,6 ohc <=nyt 2,8 v6=>chevy camaro 5,0 v8=>ford consul coupe 5,0 v8=>xr3i escort cabriolet 1,8i doch=>bmw 320i-91=>bmw 530 2,5i turbo vanos 600hv =>bmw 325-91 =>bmw 535i-89 =>bmw 535i-90 => bmw 325i -93

        Comment

        • ihu412
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 263
          • Tampere/Rovaniemi

          #5
          Kokeile toisella ilmamäärä mittarilla.

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8257
            • Järvikylä (Nakkila)

            #6
            Originally posted by Axum View Post
            mulla oli vastaavanlaisia ongelmia, uus lambda auttoi asiaan
            missä täs vois olla se lambda? pakosarjassa(sarjoissa) on kyllä paikat mut mitään anturia tai johtoja ei näy. reijässä pultti siis.. onko se auton alla vai muistanko aivan väärin? ..täytyy seuraavaks kattoo niitä imuvuotoja..
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • tmth
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 2194
              • Kangasala

              #7
              Originally posted by peto2 View Post
              missä täs vois olla se lambda? pakosarjassa(sarjoissa) on kyllä paikat mut mitään anturia tai johtoja ei näy. reijässä pultti siis.. onko se auton alla vai muistanko aivan väärin? ..täytyy seuraavaks kattoo niitä imuvuotoja..
              Auton alla se on juu.

              F10 & R55
              ex:
              E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

              Comment

              • Pasi_K
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2003
                • 679
                • Tyrnävä

                #8
                Kaverilla samantapaisia ongelmia...

                Kylmänä saattaa käydä ihan ok mutta lämpimänä tasakaasulla nypyttää / nykii, kaasua löysätessä tyhjäkäynti saattaa jäädä vähäksi aikaa 1500-2000rpm, tyhjäkäynti epätasainen, isolla vaihteella kun alkaa vedättää pikkukierroksilta niin alkaa vaan nykimään mutta ei kiihdy, välillä ei saa kierroksia nostettua vaan hädintuskin pysyy käynnissä. Lisäksi eilen ajelin perässä niin ainakin tälläisen risteykseen lähes hyytymisen jälkeen puskee mustaa savua kun kiihdyttää.

                Niin ja välillä toimii ihan hyvin Esim. lähdet ajelemaan, toimii ok. Sammutat auton ja käynnistät uudelleen niin viat alkaa.

                Täydellinen koneremontti tehty joitakin tuhansia sitten ja on toiminut hyvin viime päiviin saakka. Ilmanputsari ok, bensansuodatin ja tulpat vaihdettu.
                Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

                Tsekkaa myytävät osat tästä

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎