joo kyllä laukee pää vika on ollut termostaatti!!!! vaikka sekin oli uusi ja kattilassa aukesi???
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m10b18 lämpenee
Collapse
X
-
Originally posted by [biohazard] View Postjoo kyllä laukee pää vika on ollut termostaatti!!!! vaikka sekin oli uusi ja kattilassa aukesi???
Comment
-
-
Originally posted by pönde View Posteikai vaan ollu tarvike termostaatti?? :think Oon kuullunna monelta suunnalta ettei nuo tarvike termarit pelitä ees uutena kunnolla...! Itellä myös kokemusta vastaavasta. Sijoittaa kerralla siihen aitoon ja alkuperäiseen niin ei tarttee montaa kertaa niitä vaihella. Ei niissä niin suuri hinnan ero ole.
Comment
-
-
Minä ostin myöskin tarviketermarin. Ei nosta enää lämpöjä tarpeeksi ylös. Orkkis termarilla viisari oli aina asteikon keskellä, tarvikeosa jättää alle. Ei hyvä.
Tuosta osien hinnasta sellaista ot:tä vaan että mun piti vaihtaa raidetangon suojakumi. Ostin tarvikeosan joka maksoi jotain 7 euroa. Se ei kestänyt paikoillaan millään. Kun käänsi ratin vasemmalle irtosi kumi paikoiltaan ja jäi väliin niin että ratti ei kääntynyt enää täysin oikealle. Olipa "kivaa" pyöritellä ahtailla parkkipaikoilla... Laitoin sitä kumia kiinni niparilla ja klemmareilla, eikä kestänyt millään. Kävin sitten ostamassa orkkisosan. Maksoi muistaakseni noin 11 euroa. Toimii täydellisesti. Jotenkin olen aina vaan enemmän alkuperäis osien kannalla. Ja ne tarvike raidetangon päät...
Comment
-
-
Originally posted by TomiK View PostMinä ostin myöskin tarviketermarin. Ei nosta enää lämpöjä tarpeeksi ylös. Orkkis termarilla viisari oli aina asteikon keskellä, tarvikeosa jättää alle. Ei hyvä.
Tuosta osien hinnasta sellaista ot:tä vaan että mun piti vaihtaa raidetangon suojakumi. Ostin tarvikeosan joka maksoi jotain 7 euroa. Se ei kestänyt paikoillaan millään. Kun käänsi ratin vasemmalle irtosi kumi paikoiltaan ja jäi väliin niin että ratti ei kääntynyt enää täysin oikealle. Olipa "kivaa" pyöritellä ahtailla parkkipaikoilla... Laitoin sitä kumia kiinni niparilla ja klemmareilla, eikä kestänyt millään. Kävin sitten ostamassa orkkisosan. Maksoi muistaakseni noin 11 euroa. Toimii täydellisesti. Jotenkin olen aina vaan enemmän alkuperäis osien kannalla. Ja ne tarvike raidetangon päät...
Comment
-
-
Originally posted by [biohazard] View Posten kyllä silti ymmärrä tätä että miks se kattilassa aukee ihan oikein.?
Comment
-
-
Kattila/Termari
Et kai vaan heittänyt sitä termaria suoraan kuumaan veteen????
Tällöin lämmönnousu tapahtuu äkillisesti ja termari vaurioituu käyttökelvottomaksi...siis n.100 asteinen vesi...paineettomana(varsinkin vahatermostaatti)
Yleensä noista tarviketermareista puuttuu se 2-3mm reikä joka alkuperäisessä
on, se taasen vähentää sitä"paineennousua" siellä kuumalla puolella ja näin ehkäisee termarin"jumittumista" kiinni tai auki asentoon.Eli sillä sallitaan kierto
ilman kovaa paineennousua.
No jopas tuli selitettyä hankalasti.....
Comment
-
-
Originally posted by keksa23 View PostEt kai vaan heittänyt sitä termaria suoraan kuumaan veteen????
Tällöin lämmönnousu tapahtuu äkillisesti ja termari vaurioituu käyttökelvottomaksi...siis n.100 asteinen vesi...paineettomana(varsinkin vahatermostaatti)
Yleensä noista tarviketermareista puuttuu se 2-3mm reikä joka alkuperäisessä
on, se taasen vähentää sitä"paineennousua" siellä kuumalla puolella ja näin ehkäisee termarin"jumittumista" kiinni tai auki asentoon.Eli sillä sallitaan kierto
ilman kovaa paineennousua.
No jopas tuli selitettyä hankalasti.....
Comment
-
-
Originally posted by keksa23 View PostNo vitska.... vikaa siinä on
Kun termariisa on asteet avautumiselle...85-92(esimerkki)
85 kiinni= naps
92 auki= naps
Jos se huilailee niin on rikki, ja tuo paine tehostaa sitä,
Nakkaa se vesilintua koden......
Comment
-
-
kannattaa tarkistaa se oikea astemäärä... mulla ainaki kävi sillai et sain kaks kertaa väärän asteluvullisen termarin vaiks myyjä sen katto kahest eri kirjasta.. änkytti että 80asteinen o oikea ja mie änkytin että 83asteinen, kyl se sit usko ko sanoin et jos et nyt tilaa oikeeta ni vedän kuuppaan
Comment
-
-
Originally posted by Remolux View Postkannattaa tarkistaa se oikea astemäärä... mulla ainaki kävi sillai et sain kaks kertaa väärän asteluvullisen termarin vaiks myyjä sen katto kahest eri kirjasta.. änkytti että 80asteinen o oikea ja mie änkytin että 83asteinen, kyl se sit usko ko sanoin et jos et nyt tilaa oikeeta ni vedän kuuppaan
Comment
-
Comment