Announcement

Collapse
No announcement yet.

Onko eroja Gt2260v väleillä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Peetrus
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2003
    • 219

    Onko eroja Gt2260v väleillä?

    Eli siis onko väliä ottaako uudemmasta E60, X5, yms. eli onko kaikki yhteneviä kiinnityksiltään, letkulähdöiltään öljynkierron liittimiltään yms.

    Hajosi "yllättäen" E39 530D:ä ahdin ja tilalle tuommoisen ajattelin heittää, kun kuulemma menee suoraan...
    -00 530D
    -GT2260V
    -Kunnon cooleri
    -Putkisto alusta 3" loppu 2.5"
    230,9hv
    512,9nm
  • beemer dreemer
    Bimmer Rookie
    • Mar 2006
    • 53
    • Haapavesi rock city

    #2
    Originally posted by Peetrus View Post
    Eli siis onko väliä ottaako uudemmasta E60, X5, yms. eli onko kaikki yhteneviä kiinnityksiltään, letkulähdöiltään öljynkierron liittimiltään yms.

    Hajosi "yllättäen" E39 530D:ä ahdin ja tilalle tuommoisen ajattelin heittää, kun kuulemma menee suoraan...
    Kyllä e39 530d:n ahtimessa on erilaiset ahtopaineletkujen lähdöt mitä 3.0d x5:ssa. X5 on laipalla ja e39 klemmarikiinnityksellä. Tämmöisen käsityksen ainakin itse sain ebayn myynti-ilmoitusten perusteella.

    Comment

    • Keimo
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2032
      • Kekkoslovakia

      #3
      Originally posted by Peetrus View Post
      Eli siis onko väliä ottaako uudemmasta E60, X5, yms. eli onko kaikki yhteneviä kiinnityksiltään, letkulähdöiltään öljynkierron liittimiltään yms.

      Hajosi "yllättäen" E39 530D:ä ahdin ja tilalle tuommoisen ajattelin heittää, kun kuulemma menee suoraan...
      Hmm, ETK:ta selasin ja näyttää siltä, että E60:ssa on 2 eri versiota turbosta M57N ja M57N2. Viimeisessä turbo on erilainen, eikä varmasti käy E39:iin. Tuosta toisesta en mene sanomaan mitään.

      Comment

      • Peetrus
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2003
        • 219

        #4
        Kerron kun X5 ahdin saapuu että millä työllä sopii...
        -00 530D
        -GT2260V
        -Kunnon cooleri
        -Putkisto alusta 3" loppu 2.5"
        230,9hv
        512,9nm

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6325
          • P-Pohjanmaa

          #5
          Originally posted by Peetrus View Post
          Kerron kun X5 ahdin saapuu että millä työllä sopii...

          Hyvä homma ja mihin hintaan tuollaisen saat ja mistä ?
          Ja ne kokemukset ko ahtimesta
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • Peetrus
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2003
            • 219

            #6
            Originally posted by veku View Post
            Hyvä homma ja mihin hintaan tuollaisen saat ja mistä ?
            Ja ne kokemukset ko ahtimesta

            E-bay on ystävä, ja teen vaikka asennuskertomuksen kuvien kera kun sen ahtimen saan.

            6tkm ajettu ahdin maksoi 700+rahti+tulli+alvi. (vaikkakin firmani nimissä sen tilaan ni ei tartte maksaa alveja, tai siis tarvii mutta ne saa vähentää...)

            Kerron toki kokemukset coolerin, suotimen, putkiston ja säädön jälkeen, vielä kun joku kertoisi että mistä saisi suuremat suuttimet että voisi tuosta ahtimesta ottaa kaiken ilon irti...
            -00 530D
            -GT2260V
            -Kunnon cooleri
            -Putkisto alusta 3" loppu 2.5"
            230,9hv
            512,9nm

            Comment

            • NokiLeka
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 2341
              • Eurajoki

              #7
              Originally posted by Peetrus View Post
              Kerron toki kokemukset coolerin, suotimen, putkiston ja säädön jälkeen, vielä kun joku kertoisi että mistä saisi suuremat suuttimet että voisi tuosta ahtimesta ottaa kaiken ilon irti...
              535d:stä alat metsästämään suuttimia. Huoltotiskillä maksaa pienen auton verran 6kpl:tta suuttimia, mutta jostain purkuautosta voi koittaa löytää. Voihan se olla että sinne sopii jotkut muutkin, mutta siinä voi olla selvittelemistä.
              "I do everything my Rice Crispies tell me to"

              Comment

              • _nixu_
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 8972
                • Kellokoski

                #8
                Originally posted by Peetrus View Post
                E-bay on ystävä, ja teen vaikka asennuskertomuksen kuvien kera kun sen ahtimen saan.

                6tkm ajettu ahdin maksoi 700+rahti+tulli+alvi. (vaikkakin firmani nimissä sen tilaan ni ei tartte maksaa alveja, tai siis tarvii mutta ne saa vähentää...)

                Kerron toki kokemukset coolerin, suotimen, putkiston ja säädön jälkeen, vielä kun joku kertoisi että mistä saisi suuremat suuttimet että voisi tuosta ahtimesta ottaa kaiken ilon irti...
                Mistä tilasit jos tullitkin menee? Tuolta olisi saanut uusiakin: http://www.turboladeronline.com/ ja ilman tullia.
                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                Comment

                • Peetrus
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2003
                  • 219

                  #9
                  Originally posted by _nixu_ View Post
                  Mistä tilasit jos tullitkin menee? Tuolta olisi saanut uusiakin: http://www.turboladeronline.com/ ja ilman tullia.
                  Hups, tuli virhe, en ajatellut ollenkaan että eihän euroopan sisällä tarvitse tulleja maksaa, eli saksasta tilasin, yksityiseltä henkilöltä.
                  -00 530D
                  -GT2260V
                  -Kunnon cooleri
                  -Putkisto alusta 3" loppu 2.5"
                  230,9hv
                  512,9nm

                  Comment

                  • Peetrus
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2003
                    • 219

                    #10
                    Originally posted by NokiLeka View Post
                    535d:stä alat metsästämään suuttimia. Huoltotiskillä maksaa pienen auton verran 6kpl:tta suuttimia, mutta jostain purkuautosta voi koittaa löytää. Voihan se olla että sinne sopii jotkut muutkin, mutta siinä voi olla selvittelemistä.
                    535d piezot eivät vain toimi oikein tuossa, niiden ohjauksessa on senverran iso ero, varmasti antaa soppaa, mutta savuakin tulee riittävästi.

                    Ei siinä muuten mitään, voimasavu on tervetulluttakin, mutta ei taida katastus inssit tykätä...

                    Tarttee varmaan mynädieselistä kysellä suuttimien kärkkien vaihdosta... Sielä osaa porukka ainakin hommansa, mikäli mersumiehiin on uskominen.

                    Loppupeleissä ihan positiivista tuo ahtimen räjähdys, nyt sai hyvin perusteltua elämänkumppanille että tarttee paremman ahtimen ja muitakin muutoksia että auto kestää.

                    Mikä siinäkin on että vaikka sitä päättää että nyt pidetään käyttöauto vihdoinkin vain käyttöautona, niin taas se vaan karkaa lapasesta tuo virittäminen...
                    -00 530D
                    -GT2260V
                    -Kunnon cooleri
                    -Putkisto alusta 3" loppu 2.5"
                    230,9hv
                    512,9nm

                    Comment

                    • Juuzo
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2006
                      • 103

                      #11
                      Originally posted by Peetrus View Post
                      Mikä siinäkin on että vaikka sitä päättää että nyt pidetään käyttöauto vihdoinkin vain käyttöautona, niin taas se vaan karkaa lapasesta tuo virittäminen...
                      Se on "sairaus", ei sille mitään voi

                      Comment

                      • Peetrus
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2003
                        • 219

                        #12
                        Originally posted by Juuzo View Post
                        Se on "sairaus", ei sille mitään voi
                        Niin no, vaikka tuota sairautta kuinka koitaa lääkitä 100% harrasteautoilla, niin tulee AINA otettua enemmän potkua siitä käyttiksestäkin...

                        Mutta tosiaan jos joku tietää ratkaisuja noihin suutin "ongelmiin" niin innolla otan vastaan ideoita.
                        -00 530D
                        -GT2260V
                        -Kunnon cooleri
                        -Putkisto alusta 3" loppu 2.5"
                        230,9hv
                        512,9nm

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9157
                          • Oulu

                          #13
                          Minä olen ymmärtänyt, että uudempien 530/535d piezo-suuttimien ohjaamiseksi täytyy myös moottorinohjaus päivittää DDE 4.0 -> DDE 6.0. Tosin tuollaisessa konkursissa uusi DDE-boksi on enää peanuts. 535d suuttimilla ainakin syötön pitäisi riittää lähemmäs 300 hv. Kerro toki lisää, jos suuttimien suhteen löydät budjettiratkaisun.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • Peetrus
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2003
                            • 219

                            #14
                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Minä olen ymmärtänyt, että uudempien 530/535d piezo-suuttimien ohjaamiseksi täytyy myös moottorinohjaus päivittää DDE 4.0 -> DDE 6.0. Tosin tuollaisessa konkursissa uusi DDE-boksi on enää peanuts. 535d suuttimilla ainakin syötön pitäisi riittää lähemmäs 300 hv. Kerro toki lisää, jos suuttimien suhteen löydät budjettiratkaisun.
                            Meneekö tuo DDE suoraan nips naps alkuperäisen paikalle vai vaatiiko jotain johtosarjan muokkausta yms?

                            Toki säädön tuon jälkeen vaatii mutta toimiiko auto muuten tuolla boksilla?
                            -00 530D
                            -GT2260V
                            -Kunnon cooleri
                            -Putkisto alusta 3" loppu 2.5"
                            230,9hv
                            512,9nm

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9157
                              • Oulu

                              #15
                              Originally posted by Peetrus View Post
                              Meneekö tuo DDE suoraan nips naps alkuperäisen paikalle vai vaatiiko jotain johtosarjan muokkausta yms?

                              Toki säädön tuon jälkeen vaatii mutta toimiiko auto muuten tuolla boksilla?
                              Lukaisepa tästä keskustelusta lisää asian tiimoilta. KLIK
                              Näyttävät liittimet olevan kovin erilaiset DDE 4.0 vs DDE 6.0.
                              Tiedustele asiaa tarkemmin Karalalta, ilmeisesti toteuttanut ko. projekteja.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎