Originally posted by beemer dreemer
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Onko eroja Gt2260v väleillä?
Collapse
X
-
-
-
Ok, ilmeisesti tuo siis on lähes plug and play... mitä nyt tuolta Rahami00nin juttuja lueskelin mutta kovin kattavasti tuosta imuputkesta ei siltikään ollut. Myöskään öljynkierron modaamisesta en löytänyt tarkkaa infoa... Lisäksi tuolla oli käytetty tämän mallista GT2260V:tä kääntyvällä ulostulolla:
Samanlaista ahdinta on näköjään käyttänyt myös janihannula:
...ja samaten -Tapi:
Noh, oma GT2260V on suoralla kaulalla, eli tällainen:
Jos tota nyt vertaa GT2556V ahtimeen jossa on myös suora kaula niin tohon mun 2260:aan ei varmaankaan tarvi kuin sorvata sellainen suora ja lyhyt laippaholkki tohon imukaulan paikalle johon saa sit alkuperäisen putken kiinni? Tuo imupuolen sisääntulo taitaa olla saman kokoinen kuin 2556 ahtimessa? Ja oletan nyt että orkkis pakosarja istuu paikoilleen..?
GT2556V
Mukana ahdinkaupassa tuli tosiaan tollaset öljyputket. Eli voinko hyödyntää noita tässä e39:ssä? Yritän siis tehdä kaikki valmiiksi(bolt on) ennen varsinaista asennusrumbaa koska omia tiloja ei oo niin pitää asennus saada heti kerralla valmiiksi. Ettei tarvi asennuksen yhteydessä ruveta soveltamaan osia.
Edit.
Kattelin vielä tuolta realOEMin puolelta noista ahtimista tietoa niin näyttää että suorakaulainen 2260 on E60:in malli ja vinokaulainen on X5:sen. Ja tuolta kun katsoo niin näyttää nuo öljyputket(7 ja 10) olevan juuri e39 malliset. Paluuputken tarran osanumerosta näkyi vielä 916 loppu... Hyvä homma, noiden putkien mukaantulosta ei meinaa ollu mitään infoa kaupantekohetkellä, yllätti että tuli tollaset mukaan paketissa.
On näköjään toi imusisääntulon kokokin sama, ainakin osa nro.7 on sama e39:ssä ja e60:ssä. Pitäis näköjään aina ensin tutkia eikä kysellä täällä tyhmiä...Last edited by Thuppu; 16-09-2009, 11:55.
Comment
-
-
Onkohan toi osa 1 kuinka joustavaa materiaalia? Orkkisturbon lähdön halkaisija on 50mm, jos sorvaa hieman suuremman holkin tähän 2260:aan(jossa lähdön sisäreikä on hieman suurempi kuin 2556:ssa) niin miten suuren?
Comment
-
-
Ei taida mieli rauhoittua ennenkuin saa hommattua ton gt2260v ahtimen omaan e39:iin niin arvelin kysellä raadilta että mitkä tai mikä varaosanumero on se käypänen kun katselin realoemia niin näyttää useampaa numeroa?
Esim tässä on kaksi eri numeroa:
Mikä on ero tolla S169A = yes tai no
Sitten tuolla ebayssa ei olisi minusta pahan hintaisia ahtimia jos jokin noista olisi käypänen, lista on ainakin pitkä. Käsittääkseni ovat vielä uusia, osaatteko kertoa onko listassa varmasti käypästä ahdinta.
Kaksi eri ahdinta jo suomesta olisin ostanut kesän mittaan mutta aina selvisi että kyseessä olisikin se (kait?) M57N2 koneen ahdin mikä on jo eri kiinnityksillä.
Tässä ebayn linkki:
näillä mennään:
Bmw e46 320d
Suzuki Hayabusa 1300R
Ex:
Volvo XC70 D5 AWD -10
Volvo V70 D5 -02
Volvo V70 T5 -98
VW Taro 2.4D -90 about 80hv
BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
-----------------------------
Comment
-
-
Originally posted by OneAndOnly View PostMikä on ero tolla S169A = yes tai no
S169A =yes = autossa hiukkassuodatin...
Olisko turbon pakoputken laippa erilainen?
Ebayn linkki viittaa 730d:n turboon ja ei käyne tuohon suoraan...Last edited by MajorDrake; 05-08-2010, 18:58.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostEbayn linkki viittaa 730d:n turboon ja ei käyne tuohon suoraan...
Kuvassa näkyvä ahdin ei varmaankaan käy mutta siellä oli listaa alempana, mutta.... onko näin että tällä numerolla oleva ei käy: 11657789083 ja
tällä numerolla käy: 11657790308
Voi jee, illan selaillu ja pyöritellyt näitä numeroita niin on jo ihan sekaisin itsekkin... :think
Tuossa olisi vissiin käypänen ahtin...
http://cgi.ebay.de/BMW-E53-E60-E61-T...item35ab2e3640Last edited by OneAndOnly; 05-08-2010, 19:27.näillä mennään:
Bmw e46 320d
Suzuki Hayabusa 1300R
Ex:
Volvo XC70 D5 AWD -10
Volvo V70 D5 -02
Volvo V70 T5 -98
VW Taro 2.4D -90 about 80hv
BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
-----------------------------
Comment
-
-
Päivitetääs vähän tietoutta, mistä kannattaa hankkia ja missä hinnoissa noi ahtimet nykyään on?
Ainakin osa tässä ja muissa threadeissa löytyvistä turbojen myyjistä on muuttanut osoitettaan ja google haulla löytyvät firmat ei aina sivujensa puolesta vakuuta...
Huomasin että ebayssä suurin osa kaupattavista ahtimista on huollettuja, tuntuu vaan hieman hintavalta ostaa no-name osilla huollettua ahdistinta yhteensä 600€ hintaan jos joskus on saanut 850€llä uuden...
Comment
-
-
Originally posted by hempp2_ View PostPäivitetääs vähän tietoutta, mistä kannattaa hankkia ja missä hinnoissa noi ahtimet nykyään on?
Ainakin osa tässä ja muissa threadeissa löytyvistä turbojen myyjistä on muuttanut osoitettaan ja google haulla löytyvät firmat ei aina sivujensa puolesta vakuuta...
Huomasin että ebayssä suurin osa kaupattavista ahtimista on huollettuja, tuntuu vaan hieman hintavalta ostaa no-name osilla huollettua ahdistinta yhteensä 600€ hintaan jos joskus on saanut 850€llä uuden...BMW E46 330D
Comment
-
-
Tällä viikolla kysyttyä turbolader.netistä
As per your request we have enclosed a price for a genuine brand new turbocharger:
OE-Nr.: 11657789083
Part-Nr.: 725364-5021S
Manufacturer: BMW
Vehicle Type: 530 d
Year: 01.06.2002 - 01.12.2005
Engine: M57N 6 Zyl.
Capacity cubic: 2993
Engine power: 160 KW / 218 PS
Price: 789,00 EURO
Tax/Vat: 149,91 EURO
------------------------
Total: 938,91 EURO
Ja sitten vielä e39 GT2556V
As per your request we have enclosed a price for a genuine brand new turbocharger:
OE-Nr.: 11652248906
Part-Nr.: 454191-5017S
Manufacturer: BMW
Vehicle Type: 530 d
Year: 8/98-3/05
Engine: M57 D30 6 Zyl.
Capacity cubic: 2926
Engine power: 135 & 142 KW / 184 & 193 PS
Price: 699,00 EURO
Tax/Vat: 132,81 EURO
------------------------
Total: 831,81 EURON62 Money Spender Club
Comment
-
-
Onko kukaan vielä uskaltautunut koittamaan http://www.ebay.co.uk/itm/TURBOCHARG...item2c6df88e4c
Hinta on ainakin houkutteleva :think- E65 730d 2003
Comment
-
-
Tai kenties kokonaisena? http://www.ebay.de/itm/Turbolader-Tu...item3f31da4f0e 399,00€
Servolla olevat 450,00€, miksi näin halvalla :think
Vielä kun 535d suuttimet löytyisi halvalla, ei olisi pahakaan budjetti.Last edited by Skunkki^; 14-03-2014, 08:22.KIA Optima PHEV
Exät:
520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28
Comment
-
-
Kukas sen servo-ohjauttuun turboon tarkoitetun johtosarjan olikaan suunnitellut?
Luin jossain topikissa että olis tulossa myös fiksumpikin ohjaus.
Mietin sitä että olisiko mahdollista että tekis siihen fiksumpaan ohjaukseen samanlaisen toiminnon kuin monissa teollisuuden älykkäillä ohjauksilla toteutettuun venttiileissä on tehty; sillointällöin siivistö ohjataan ääriasennosta ääriasentoon... Esim ahtimen siivet käytetään täysin auki startin aikana, tai silloin kun järjestelmään kytketään virta.
Comment
-
Comment