Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kampiakseli poikki

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Isi Leasing
    Newbiemmer
    • Nov 2005
    • 17
    • Espoo

    Kampiakseli poikki

    Katkes tossa pääsiäisenä 525 tds:stä kampiakseli.
    Mulla on tuolla osto puolella ilmoitus, mutta jos täältä huomattas tää paremmin. Jos jollain ois jääny alakertaa, jossa ois ainakin toi kampiakseli ehjä.
    Muita vauriota ei näyttäs olevan. Tuli muuten ajamalla vielä halliin.
    E39 525 tds -96
    E30 324 d (tdic) -86
    Toyota Corona Mark II 2.0 -72
    Ex:
    E21 316 (1.8)
    E30 316 1.8 -84 (2.7 ETA)
    Toyota Corona Mark I 1.6 -74
    Daihatsu Charade 1.0 -87
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16420
    • Asikkala

    #2
    Originally posted by Isi Leasing View Post
    Katkes tossa pääsiäisenä 525 tds:stä kampiakseli.
    Mulla on tuolla osto puolella ilmoitus, mutta jos täältä huomattas tää paremmin. Jos jollain ois jääny alakertaa, jossa ois ainakin toi kampiakseli ehjä.
    Muita vauriota ei näyttäs olevan. Tuli muuten ajamalla vielä halliin.
    Miten helvetissä voi ajaa jos kampura katkeaa, vaikka jakopää pyöris= venttiilikoneisto toimii niin vauhtipyörä ei pyöri riippumatta mistä kohtaa katkeaa, ei tajua ja aprillipäiväkin meni jo. Selitätkö tarkemmin vai menikö mulla jotain ohi?

    Comment

    • Isi Leasing
      Newbiemmer
      • Nov 2005
      • 17
      • Espoo

      #3
      Meni tosta 1. veivin kaulan vierestä niin kivasti mutkan kohdalta poikki, että pyöri molemmat osat lähes samaa tahtia. ei tosiaan jääny edes jako niin paljon jälkeen, että ois osunu venttiileihin.
      E39 525 tds -96
      E30 324 d (tdic) -86
      Toyota Corona Mark II 2.0 -72
      Ex:
      E21 316 (1.8)
      E30 316 1.8 -84 (2.7 ETA)
      Toyota Corona Mark I 1.6 -74
      Daihatsu Charade 1.0 -87

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16420
        • Asikkala

        #4
        Originally posted by Isi Leasing View Post
        Meni tosta 1. veivin kaulan vierestä niin kivasti mutkan kohdalta poikki, että pyöri molemmat osat lähes samaa tahtia. ei tosiaan jääny edes jako niin paljon jälkeen, että ois osunu venttiileihin.
        Toi kävi mielessä mutta en uskonu että olis jollakin tollanen tuuri...

        Comment

        • mukko
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2003
          • 5965
          • Uleåborg

          #5
          Originally posted by jr66 View Post
          Toi kävi mielessä mutta en uskonu että olis jollakin tollanen tuuri...
          Niin ja vielä sen jälkeen ajais sillä mosalla jos tuuri on jo käynyt
          -- Official member of BTCF-Sauna Team --

          Save the World, Fuck The Fuel Economy
          Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

          Comment

          • ////3
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2003
            • 399
            • Lahti

            #6
            Olikos mitenkää ruuvattu kone?

            Mitenkä tuo kampura ylipäätään voi mennä poikki, jos ei ole mitään öky tehoja?
            Usvaa putkeen

            Comment

            • TheLoial
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 1109
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by ////3 View Post
              Olikos mitenkää ruuvattu kone?

              Mitenkä tuo kampura ylipäätään voi mennä poikki, jos ei ole mitään öky tehoja?
              Vaikka roska öljyn seassa vetää naarmun kaulaan. Väsyttävä rasitus ja napsahtaa siitä kohtaa. Murtumajäljestä voi päätellä onko tapahtunut nopeasti vai ajan kanssa.

              Väljät laakerit taitavat edesauttaa koska akseli pääsee "vääntymään" moottorin käydessä.

              Comment

              • mukko
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2003
                • 5965
                • Uleåborg

                #8
                Originally posted by TheLoial View Post
                Väljät laakerit taitavat edesauttaa koska akseli pääsee "vääntymään" moottorin käydessä.
                Mutta käsittääkseni tuon kyllä pitäisi pitää niin hirveätä mekkalaa että jos nyt ei aivan umpikuuro ole niin tajuaa olla ajamatta autolla?
                -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                Save the World, Fuck The Fuel Economy
                Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                Comment

                • TheLoial
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2003
                  • 1109
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by muggo View Post
                  Mutta käsittääkseni tuon kyllä pitäisi pitää niin hirveätä mekkalaa että jos nyt ei aivan umpikuuro ole niin tajuaa olla ajamatta autolla?
                  Meitä on moneksi... En tarkoita topicin aloittajaa.

                  Kiertokangen laakerin kiinnileikkaamisella saa myös kammen poikki. Näkyyhän noita netissä olevan vastaavia muillakin merkeillä. Eräs epäilee että jos vaihtaa mineraaliöljyt synteettisiin, irtoaa liat koneesta ja ne lasittuvat laakeriliuskoihin aiheuttaen kiinnileikkaamisen. Tiedä häntä, mut voi olla perääkin.

                  Tuntuu kuitenkin olevan lähinnä dieseleiden vika. Kesällä meni tutun range roverista kampi poikki.

                  Comment

                  • jani1632
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 2243
                    • Etelä-pohjanmaa

                    #10
                    Ja tämähän ei ole tunnetusti ensimmäinen kerta kun BMW dieselistä katkeaa kampi-akseli.
                    MM.Tämän syyn takia 80-luvun alun M21:ssä siirryttiin käyttämään kaksoismassa vauhtipyörää.
                    Tallin täytteet:
                    E70 3.0d -09
                    E34 540ia -94
                    E39 520d -00
                    E39 528i M-sport -00
                    E60 520i -04
                    E30 -86
                    E61 520da -09

                    Comment

                    • Isi Leasing
                      Newbiemmer
                      • Nov 2005
                      • 17
                      • Espoo

                      #11
                      Ei oo konetta ruuvattu. Ostin tuon Kampiakselin joulukuussa käytettynä.Oma vikahan tuo tavallaan on, kun ei tullu särö tarkastettua tuota. Ja laakerit oli kyllä uudet, eikä tuo oo kaulan kohalta poikki. Näyttäs että tuossa ois vanha särö, kun on suurimmalta osin tummunu tuo katkeemis kohta. On joko vanha vaurio tuossa tai sitten toi on tippunu
                      Oli muuten ihmeen hiljanen toi ajaessa. epäilin ensin vauhtipyörää.
                      E39 525 tds -96
                      E30 324 d (tdic) -86
                      Toyota Corona Mark II 2.0 -72
                      Ex:
                      E21 316 (1.8)
                      E30 316 1.8 -84 (2.7 ETA)
                      Toyota Corona Mark I 1.6 -74
                      Daihatsu Charade 1.0 -87

                      Comment

                      • Isi Leasing
                        Newbiemmer
                        • Nov 2005
                        • 17
                        • Espoo

                        #12
                        Eikä muuten oo ensimmäinen mullekaan. edellisestä bemusta meni kans aikanaan M21:stä. Sitä oli tosin kyllä ruuvattu hieman.
                        E39 525 tds -96
                        E30 324 d (tdic) -86
                        Toyota Corona Mark II 2.0 -72
                        Ex:
                        E21 316 (1.8)
                        E30 316 1.8 -84 (2.7 ETA)
                        Toyota Corona Mark I 1.6 -74
                        Daihatsu Charade 1.0 -87

                        Comment

                        • Isi Leasing
                          Newbiemmer
                          • Nov 2005
                          • 17
                          • Espoo

                          #13
                          Tänään oli jo vähän tarjontaa kampiakseleista. Pitäs perjantaina tehä kauppaa yhdestä.
                          Tuli muuten yks kusetus yritys, vissiin tuolta nettivaraosan puolelta.
                          Kaveri tarjos omegan akselia lähetettynä 80 egeen. Valitsi vaan huijari aika huonon paikkakunnan, kun sanoi olevansa kiuruvedeltä, kun satun itse olemaan sieltä kotoisin. Sanoin että kaveri voi tulla hakemaan, kun siellä asuu, niin sen jälkeen ei enää ollu myynti haluja.
                          E39 525 tds -96
                          E30 324 d (tdic) -86
                          Toyota Corona Mark II 2.0 -72
                          Ex:
                          E21 316 (1.8)
                          E30 316 1.8 -84 (2.7 ETA)
                          Toyota Corona Mark I 1.6 -74
                          Daihatsu Charade 1.0 -87

                          Comment

                          • mukko
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2003
                            • 5965
                            • Uleåborg

                            #14
                            Originally posted by TheLoial View Post
                            Meitä on moneksi... En tarkoita topicin aloittajaa.

                            Kiertokangen laakerin kiinnileikkaamisella saa myös kammen poikki. Näkyyhän noita netissä olevan vastaavia muillakin merkeillä. Eräs epäilee että jos vaihtaa mineraaliöljyt synteettisiin, irtoaa liat koneesta ja ne lasittuvat laakeriliuskoihin aiheuttaen kiinnileikkaamisen. Tiedä häntä, mut voi olla perääkin.

                            Tuntuu kuitenkin olevan lähinnä dieseleiden vika. Kesällä meni tutun range roverista kampi poikki.

                            Niinjoo, ostinhan minä yhden 1.6D mkII golffin minkä omistaja oli painanut LISÄÄ kaasua kun kone alko koliseen -> kolme nyrkin mentävää reikää lohkossa + pari pienempää, yks veivi kadonnut kokonaan + mäntä, sekä pari veiviä muistutti enemmän S:ää kun I:tä, tietty tasapainoakseli oli helvetin monessa osassa ja sitten loppu mielenkiinto purkaa

                            Että on meitä moneen junaan kuljettajissa, ja edelleenkään en viittaa topikin aloittajaan jos hänellä ei ole meteliä kuulunut.


                            Kuulostaa vähän samalta kun yksi uusi D12D Volvon motti jokunen vuosi sitten, kävi ok mutta tuntu ihan kun kytkin/vp/paineasetelma/laakeri olisi ollut paskana.
                            Poijjaat purkkas laatikon pois, kytkin ehjä ja mistään ei vikaa löytynyt, läjään ja taas sama meteli, seuraavan kerran kun laatikko nappastiin irti niin joku puoli vahingossa heilutteli vp:tä, oli menny kampiakseli POIKKI (jotain 13tkm ajettu auto) n. 6-8cm vp:ltä koneeseen päin. Poikki oli mennyt vähän Z-muotoisesti joten välillä toimi ok ja oireili kuten rikkinäinen kytkin
                            -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                            Save the World, Fuck The Fuel Economy
                            Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                            Comment

                            • Isi Leasing
                              Newbiemmer
                              • Nov 2005
                              • 17
                              • Espoo

                              #15
                              Joo mullakin tuntui värinä kytkin polkimessa, vaikka oli niin etu osastaan poikki.
                              Sen takia minä sitä vauhtipyörää epäilin ensin, kun niitäkin näistä kuulema paukkuu. Ja törmäsin tuossa työn puolesta avensikseen, joka piti aika lailla saman tapaista ääntä totaalisesti hajonneella vauhtipyörällä.
                              E39 525 tds -96
                              E30 324 d (tdic) -86
                              Toyota Corona Mark II 2.0 -72
                              Ex:
                              E21 316 (1.8)
                              E30 316 1.8 -84 (2.7 ETA)
                              Toyota Corona Mark I 1.6 -74
                              Daihatsu Charade 1.0 -87

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎