Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20B20 kuumuus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ttw
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 1016
    • Vantaa

    M20B20 kuumuus?

    En tiedä, että ollaankohan tässä vainoharhaiseksi tulossa, mutta kuitenkin:

    Ongelman nimi on se, että muutaman kilometrin normaalin ajon jälkeen avaa konepellin, niin hohkaa oikeen kuumana! Putkikin pitää sellaista "metallin jäähtymisestä kuuluvaa" naks, naks -ääntä. Hauskinta tässä vielä on, että jäähdytysnesteen lämpötila pysyy just eikä melkein mittarin keskellä kovassakin pyörittelyssä. Kansiremppa justiin tehty, vesi kiertää, nestettä ei hukkaa, yms. Mitään merkintöjä ei jätä pihaan, muutenkin timmissä kunnossa.

    Säädetty seokset kohdalleen.

    Öljyt on tasoa musta litku nyt, (kannentiiviste ei pistänyt vesiä sekaisin, eli ihan menevät vielä), huomenna uudet Mobil 1 Rally Formulat menossa koneeseen.

    Eli:

    Onko tollanen "iso"-6 kovin lämmin ajon jälkeen muillakin, vai onko mulla jotain ongelmia :think
    728iA -97 "FABULOUS" Navarraviolet & Lavendergrau
    Harrasteproggis E9 3.0 CS -72 JDM
    MB 280SE Kompressorilahna "kilosta alkaa ilo" -77
  • eemi
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 305
    • Heinola

    #2
    mulla on m20b25 ja se on ainaki lämmin tai oikeestaan kuuma just ajon jälkee, esim tänään olin kaverin kanssa jutulla niin nojasin autoon munuaisten kohdalla ja selvästi lämmintä ilmaa nousi munuaisten kohdalta vaikka päivä oli myös lämmin.
    Nyt: G31 520d X-drive -18 M-sport Carbon schwarz

    ex:
    e70 X5 30d -08 M-sport Individual Ruby Schwarz
    e91 320d -11 Alpinweiss III
    e61 530xd LCI -07 M-sport Titansilber
    e46 320d -03 touring M-Sport II Black Sapphire Metallic
    e39 520i -97 touring Schwarz II
    e34 525i -89 Luxorbeige metallic
    e34 520i -89 Diamantschwarz

    Comment

    • ttw
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2006
      • 1016
      • Vantaa

      #3
      Tänään kävin vanhusta revittämässä valtatiellä sydänkohtauksen partaalle(lämpimällä koneella, tietenkin ), nopeudet parhaimmillaan 200 km/h (hyi hyi).
      Takaisin kaupunkiin -> ajoa -> jäähdytysnesteen lämpötila chekki, lämmityslaite puhaltaa kylmää = normaalilämmöt, lämppäri lämpimälle -> keskiviivasta seuraava siniseen päin.

      Kaikki tuntuisi olevan kunnossa, mutta kertokaas, kuinka kuumaa teillä on pellin alla
      728iA -97 "FABULOUS" Navarraviolet & Lavendergrau
      Harrasteproggis E9 3.0 CS -72 JDM
      MB 280SE Kompressorilahna "kilosta alkaa ilo" -77

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6694
        • .......

        #4
        Kyllä siellä kaikki on kohdillaan jos lämmöt pysyy mittarissa kurissa.
        Kuuluu kait sen koneen lämmetäkkin?
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • Pode
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2005
          • 437
          • Muurame

          #5
          En nyt sinällään huomaa että olisi kuumempi kuin missään muussa tuon ikäluokan autossa. Mutta kyllähän tuon m20b20 koneen saa niin maan pirun kuumaksi kun vähän aikaa antaa ronttosta, kaikki ok jos ei lämpöjä muuten nostele!

          Lelu: "315" -83 "THE RACER"
          EX: Astra 2.0 sport -00
          EX: 320i Touring -89"Emma"
          EX: 528i -84 "IGOR"
          EX:Vectra -93 "IKE"
          EX: 518i -87 "WanhaHerra"
          EX:316 -88 "ruttureplica"
          EX:316 -86


          -MME connection-

          -BTCF absolutistit team-

          Comment

          • ttw
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 1016
            • Vantaa

            #6
            Kai se sitten vaan tuntuu kuumalta, viimeksi autolla ajettu kylmemmillä säillä, oli tuo kansiremppaproggis päällä muutaman alkuviikon .
            728iA -97 "FABULOUS" Navarraviolet & Lavendergrau
            Harrasteproggis E9 3.0 CS -72 JDM
            MB 280SE Kompressorilahna "kilosta alkaa ilo" -77

            Comment

            • tmth
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 2194
              • Kangasala

              #7
              Toi M30 vasta kuumaa hohkaakin. Auton edessä ajon jälkeen seistessä, tuntee ihan kuinka kuumaa ilmaa tulee maskin läpi. Talvellakin se pysyi kauan pakkasessa lämpimänä ja sulatti luntakin mukavasti altaan.

              F10 & R55
              ex:
              E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎