Announcement

Collapse
No announcement yet.

iskun laskua m50b28 ja nokat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • xtc
    BTCF Member
    • Aug 2002
    • 2908
    • Heinävesi<->Kuopio

    iskun laskua m50b28 ja nokat

    Eli mulla on nyt m50b25 ja m52b28 kone hallin nurkassa.

    Jos otan 2,8 koko alakerran tuohon m50:iin eli kampiakseli,kiertokanget ja männät niin tuleeko puristuksia saman verran kuin vakio m52:sessa?

    Entä jos käytänkin pelkän kampiakselin tuosta m52:sesta niin mitenkäs sillon menee puristukset?

    Eli nyt joku joka osaa nää laskea niin vois ilmottautua niin saadaan projekti vähän eteenpäin.

    Sit vielä toinen kysymys noihin nokkiin liittyen.

    Eli joskus oli puhetta m50 imunokan siirtämistä pakonokaksi. Eli kummallakin puolella ois imunokka. Onnistuuko se tässä yhteydessä vai olisiko vaan järkevämpi katsella niitä ämmän nokkia?

    Kiitos
    Pommit:
    BMW 325 cäbi HooCee optik
    Audee Q7
    Vivaro
    2xFL6
  • Janzki
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 4947
    • Lohja

    #2
    Miksi et laita koko B28 konetta sinne B25:sen yläpäällä ja muilla?
    Sähköposti.
    IG: janzki_

    Comment

    • xtc
      BTCF Member
      • Aug 2002
      • 2908
      • Heinävesi<->Kuopio

      #3
      Originally posted by Janzki View Post
      Miksi et laita koko B28 konetta sinne B25:sen yläpäällä ja muilla?
      koska en vaihda lohkoa ja koska tuosta m52:sessa on kansi halaki..
      Pommit:
      BMW 325 cäbi HooCee optik
      Audee Q7
      Vivaro
      2xFL6

      Comment

      • Janzki
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 4947
        • Lohja

        #4
        Siis hmm..Eikö kuitenkin olisi fiksuinta istuttaa sinne se B28:sin lohko romuineen ja se toimiva B25:sen kansi siihen päälle?

        Ts. tyyliin kuten bmwbmw:llä on ja taitaa myös sama setti olla Tiialla.
        Sähköposti.
        IG: janzki_

        Comment

        • xtc
          BTCF Member
          • Aug 2002
          • 2908
          • Heinävesi<->Kuopio

          #5
          Originally posted by Janzki View Post
          Siis hmm..Eikö kuitenkin olisi fiksuinta istuttaa sinne se B28:sin lohko romuineen ja se toimiva B25:sen kansi siihen päälle?

          Ts. tyyliin kuten bmwbmw:llä on ja taitaa myös sama setti olla Tiialla.
          No semmonen ideahan tässä ois ettei sitä tartteis sitten muutoskatsastaa vaan kone oisi ulkoapäin melkein sama lukuunottamatta imusarjaa ja pakosarjaa.

          Oiskos siitä jotain hyötyä kun käyttäis tuota b28 alakertaa kokonaisena?
          Pommit:
          BMW 325 cäbi HooCee optik
          Audee Q7
          Vivaro
          2xFL6

          Comment

          • Janzki
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 4947
            • Lohja

            #6
            Originally posted by xtc View Post
            No semmonen ideahan tässä ois ettei sitä tartteis sitten muutoskatsastaa vaan kone oisi ulkoapäin melkein sama lukuunottamatta imusarjaa ja pakosarjaa.

            Oiskos siitä jotain hyötyä kun käyttäis tuota b28 alakertaa kokonaisena?
            Alkaa mennä minun tietämyksen ohi, mutta eiköhän se parempi ole noin muuten. Emt. edellä mainituillakaan sitä muutostettu..Kovin herkästi sitä ei taida huomata notta 2,8:sin alakerta siellä on.
            Mutta siis jos pelkästä muutoskatsastuksesta hiertää niin en pitäs painavana syynä..Ellei hmm..Tuleekos tää siihen rosentti cäbiin? Siinä tietty voi alkaa jo painamaan
            Sähköposti.
            IG: janzki_

            Comment

            • eeki
              BTCF Member
              • Jul 2003
              • 1966
              • HKI

              #7
              Onhan se alumiini-M52 rapeat 18kg kevyempi kuin valurauta-M50 jos ei muuta.

              [edit]
              Käbiinhän on jo tehty kertaalleen tekniikanvaihto, eli siitä ei tule lisää prosentteja.
              Ducati 998 -02 //

              Comment

              • xtc
                BTCF Member
                • Aug 2002
                • 2908
                • Heinävesi<->Kuopio

                #8
                Originally posted by eeki View Post
                Onhan se alumiini-M52 rapeat 18kg kevyempi kuin valurauta-M50 jos ei muuta.

                [edit]
                Käbiinhän on jo tehty kertaalleen tekniikanvaihto, eli siitä ei tule lisää prosentteja.
                Näinhän se on..:think

                tuo 20 kiloa säästöä lähtee helposti myös kuskistakin..
                Pommit:
                BMW 325 cäbi HooCee optik
                Audee Q7
                Vivaro
                2xFL6

                Comment

                • Janzki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 4947
                  • Lohja

                  #9
                  Originally posted by eeki View Post
                  Onhan se alumiini-M52 rapeat 18kg kevyempi kuin valurauta-M50 jos ei muuta.

                  [edit]
                  Käbiinhän on jo tehty kertaalleen tekniikanvaihto, eli siitä ei tule lisää prosentteja.
                  Ah, näitä meikäläinen ei vielä oikeen hanskaa..Miten nuo tulee ja muutokset jne.

                  Originally posted by xtc View Post
                  Näinhän se on..:think

                  tuo 20 kiloa säästöä lähtee helposti myös kuskistakin..
                  Joo mutta hei..Ei tarvii dietille ruveta kun sen laittaa..

                  Emt..Tuli mieleen sellainen "viritelmä" kuin M52B28:sin lohko, B25:sen kansi, ja USA M3:sen nokat..Noilla luulis saavan jo melko ilosesti kulkevan 2,8litrasen..Eikös noita USA M3:sen nokkia ole muutenkin laiteltu ihan vakkari M50B25:siinkin.. :think
                  Sähköposti.
                  IG: janzki_

                  Comment

                  • xtc
                    BTCF Member
                    • Aug 2002
                    • 2908
                    • Heinävesi<->Kuopio

                    #10
                    Originally posted by Janzki View Post
                    Ah, näitä meikäläinen ei vielä oikeen hanskaa..Miten nuo tulee ja muutokset jne.



                    Joo mutta hei..Ei tarvii dietille ruveta kun sen laittaa..

                    Emt..Tuli mieleen sellainen "viritelmä" kuin M52B28:sin lohko, B25:sen kansi, ja USA M3:sen nokat..Noilla luulis saavan jo melko ilosesti kulkevan 2,8litrasen..Eikös noita USA M3:sen nokkia ole muutenkin laiteltu ihan vakkari M50B25:siinkin.. :think
                    Nuo nokat ois kyllä hakusessa mutta ei niitä tunnu hirveästi olevan liikenteessä. Ei tuota budjettia näköjään ihan rajattomasti ole.

                    Mut tarkotus olis ensiksi hakea sitä vääntöä alakierroksille ja vasta sen jälkeen huipputehoa se mitä tulee.

                    kansimies ainakin sano että hän voi tehdä kannen niin että saavutettais paras vääntö mahd. alhaalla.. Sitä en tiedä kyllä miten se meinas sen saavuttaa..
                    Pommit:
                    BMW 325 cäbi HooCee optik
                    Audee Q7
                    Vivaro
                    2xFL6

                    Comment

                    • kake
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2002
                      • 590
                      • Kerava

                      #11
                      Originally posted by eeki View Post
                      Onhan se alumiini-M52 rapeat 18kg kevyempi kuin valurauta-M50 jos ei muuta.

                      [edit]
                      Käbiinhän on jo tehty kertaalleen tekniikanvaihto, eli siitä ei tule lisää prosentteja.
                      Eikös tämä käbi ollut KORINVAIHTO, eli tekniikka on kanta-autosta? :think

                      Saatan olla tietysti väärässäkin.
                      Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino

                      Comment

                      • xtc
                        BTCF Member
                        • Aug 2002
                        • 2908
                        • Heinävesi<->Kuopio

                        #12
                        Originally posted by kake View Post
                        Eikös tämä käbi ollut KORINVAIHTO, eli tekniikka on kanta-autosta? :think

                        Saatan olla tietysti väärässäkin.
                        Ei! Vaan tämä cäbi on korin sekä tekniikan vaihto..
                        Pommit:
                        BMW 325 cäbi HooCee optik
                        Audee Q7
                        Vivaro
                        2xFL6

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎