Announcement

Collapse
No announcement yet.

M62B35 kone nakuttaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supra^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 5150
    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

    #31
    Originally posted by Namistai View Post
    Ihan tuttu ääni omasta bee-kolme-vitosesta. Ostaessa oli vaimeampi, ajan myöta (n. 2v.) on voimistunu tasoon, mikä on kuultavissa videossa. Vaihtoon meni (tai menee, koska työt vielä kesken) vanoksen tiivisteet (6 kpl.) nokkaakselin päässä ja molemmat jakopäät. Hommat jäi kesken, koska alustavasti oli diagnoosi vaan "vasemmanpuolinen". Mut oikea jakopää oli vieläkin huonompi ja tottakai ei sitä suoraan hyllyst löydy, piti tilata ihan Saksa'st asti. Tiistaina on ehkä perillä ja saan jatkaa. Kuviakin löytyy, jos jotakuta kiinostaa.
    Hmmm, vanoksen tiivisteet pitäs itselläkin vaihtaa, kun näyttää pikkasen vuotaneen niistä pihalle. Ihmettelin vaan että miksei ole pukannut vikakoodia vielä säädön riittämättömyydestä tjsp.

    Tänään tosiaan huuhdoin fortella läpi, ja top-end treatmenttiä perään, eipä vaikuttanut mihinkään mitään, ja vanhat öljytkin oli todella kirkkaat, eli aika puhdas on kone sisältä. Jääkö nyt jäljelle enään vanokset/jakopää HALPAA

    EDIT: pistähän Namistai projektit-osioon kuvia ja vähän selostusta, jos jaksat. Voipi olla että itsellä edessä sama rumba, joten ois kiva etukäteen vähän tietää, itse kuitenkin teen. Millä tuon vian voisi todeta/paikallistaa 100% varmasti?
    Last edited by Supra^; 12-05-2009, 21:18.
    Musti 8HP
    Nokivasara M47
    TeiniCoupé DCT
    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

    Ex:
    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

    Comment

    • Supra^
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 5150
      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

      #32
      Originally posted by Supra^ View Post
      Hmmm, vanoksen tiivisteet pitäs itselläkin vaihtaa, kun näyttää pikkasen vuotaneen niistä pihalle. Ihmettelin vaan että miksei ole pukannut vikakoodia vielä säädön riittämättömyydestä tjsp.
      Lisätäänpä vielä että mulla tuo ääni kuuluu vain 500-800rpm, ja katoaa sen jälkeen kokonaan.
      Musti 8HP
      Nokivasara M47
      TeiniCoupé DCT
      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

      Ex:
      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

      Comment

      • Desu
        Bimmer Rookie
        • Aug 2004
        • 96
        • Järvenpää

        #33
        Terve toverit... kaveri toi 540 saksasta viime kesänä ja jonkin ajan päästä alkoi rallattamaan... kuuluu apukuskin puolelta... oon käyny parilla pajalla näyttämässä ja kaikki sanoo vanoksen syyksi ja mielestäni ääni menee kierrosten mukana... kiva kun hain laivalta niin kävi tosi hiljaa ja olisinko himaan päässy autosta noussu nii ääni kuuluu wuhuu... itse vaihdoin kans öljyt tuohon mitkä supra kaverilla on... en tiedä koittaisko eka eri öljyillä... auto kyl pelaa muuten moitteettomasti mut perkele noi rallatukset vituttaa kun kävis muuten hiiren hiljaa.

        Comment

        • Supra^
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 5150
          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

          #34
          Tämä taitaa lähteä laakkoselle pikkuhiljaa, saavat siellä antaa vikadiagnoosin ja korjata. Elektromeka tais olla toinen vaihtoehto, mutta eivät jostain syystä vastaa s.postiin vaikka itse puhelimessa pyysivät sitä laittamaan. :think
          Musti 8HP
          Nokivasara M47
          TeiniCoupé DCT
          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

          Ex:
          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

          Comment

          • |parsakaali|
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2005
            • 997

            #35
            minulta myös ääni hydraaliselle venttiilin säätäjälle, riittämätön öljyn paine kuluneelle nostajalle? Onko öljypumpun jalka kiristetty, mikä näissä kuulostaa olevan tyyppi vika. Omassa veikkokasissa juurikin samanlainen "vika" mutta paljon hiljaisempi... välillä naksuttelee ja kuulostaa kyllä aivan samalta lämpimällä moottorilla siis... pikkuisen antaa kierroksia niin häviää. Sen huomasin myös että hartikaisen öljynsuodattimella öljynpaine pysyy korkeammalla kuin nyt ostamalla tarvike suodattimella... Tiiä sitten liekkö sieltä joku tiiviste huono, mutta..... tässä on kyseessä siis mersun kasi...

            Comment

            • WSE1
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 3242
              • Suomusjärvi

              #36
              Originally posted by Supra^ View Post
              Tämä taitaa lähteä laakkoselle pikkuhiljaa, saavat siellä antaa vikadiagnoosin ja korjata. Elektromeka tais olla toinen vaihtoehto, mutta eivät jostain syystä vastaa s.postiin vaikka itse puhelimessa pyysivät sitä laittamaan. :think
              Pahoittelen, meili on /oli (taas) täynnä, viestisi ei ole ilmeisesti tullut perille? Toki vastauksissa voi resursseista / niiden niukkuudesta työmäärään nähden olla parin päivän viive. Toki voin tässäkin yhteydessä kertoa varaustilanteen olevan valitettavasti sen verran täynnä ettei ennen elokuun alkua ole juurikaan mahdollisuuksia ottaa isompia työprojekteja.
              Last edited by WSE1; 11-07-2009, 23:05.

              Comment

              • Supra^
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 5150
                • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                #37
                Originally posted by WSE1 View Post
                Pahoittelen, meili on /oli (taas) täynnä, viestisi ei ole ilmeisesti tullut perille? Toki vastauksissa voi resursseista / niiden niukkuudesta työmäärään nähden olla parin päivän viive. Toki voin tässäkin yhteydessä kertoa varaustilanteen olevan valitettavasti sen verran täynnä ettei ennen elokuun alkua ole juurikaan mahdollisuuksia ottaa isompia työprojekteja.
                Juu, no näitä sattuu. Mulle luvattiin heinäkuun vikalta viikolta puhelimessa, joka sopi lomien kannalta erittäin hyvin, mutta jos nyt kerran täyttä niin ei voi mitään, vien laakkoselle.
                Musti 8HP
                Nokivasara M47
                TeiniCoupé DCT
                E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                Ex:
                E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                Comment

                • WSE1
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 3242
                  • Suomusjärvi

                  #38
                  Jep meilin toiminnassa on jostain syystä ongelmia (Saunalahti?). Soittoja tulee niin paljon että sellaisissa epäselvemmissä vioissa pyydän laittamaan meiliä varsinkin jos sattuu olemaan kiireellinen työtilanne puhelun tullessa. Heinäkuun viimeisellä viikolla on toki vielä jonkin verran tilaa mutta voi olla ettei vikaa ehdi varmuudella selvittää kyseisellä aikataululla, jos merkkiliikkeellä on selvä kuva asiasta niin eiköhän se siellä tule nopeammin kuntoon.
                  Tuosta äänestä vielä, Meilläkin Supa:n E38ssa samanlaista ongelmaa, katsotaan milloinka siihen ehtii perehtyä, niin ollaan viisaampia tuon kanssa. Mitään varmaa diagnoosia kun tuohon ei ole tällä hetkellä tiedossa, toki venttiilinnostajia ja niiden vuotoa epäilisin. Kerrohan mitä löytävät Laakkosella.

                  Comment

                  • Supra^
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 5150
                    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                    #39
                    Originally posted by WSE1 View Post
                    Jep meilin toiminnassa on jostain syystä ongelmia (Saunalahti?). Soittoja tulee niin paljon että sellaisissa epäselvemmissä vioissa pyydän laittamaan meiliä varsinkin jos sattuu olemaan kiireellinen työtilanne puhelun tullessa. Heinäkuun viimeisellä viikolla on toki vielä jonkin verran tilaa mutta voi olla ettei vikaa ehdi varmuudella selvittää kyseisellä aikataululla, jos merkkiliikkeellä on selvä kuva asiasta niin eiköhän se siellä tule nopeammin kuntoon.
                    Tuosta äänestä vielä, Meilläkin Supa:n E38ssa samanlaista ongelmaa, katsotaan milloinka siihen ehtii perehtyä, niin ollaan viisaampia tuon kanssa. Mitään varmaa diagnoosia kun tuohon ei ole tällä hetkellä tiedossa, toki venttiilinnostajia ja niiden vuotoa epäilisin. Kerrohan mitä löytävät Laakkosella.

                    Eipäs suostunut laakkonenkaan ottamaan työn alle kun vasta parin kuukauden päästä, kuulemma "tietäjät" lomilla.
                    Musti 8HP
                    Nokivasara M47
                    TeiniCoupé DCT
                    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                    Ex:
                    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                    Comment

                    • Supra^
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 5150
                      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                      #40
                      Originally posted by Supra^ View Post
                      Eipäs suostunut laakkonenkaan ottamaan työn alle kun vasta parin kuukauden päästä, kuulemma "tietäjät" lomilla.
                      Eipä ole taas asiaa sen kummemmin mietitty, kun ei tuo mikään kauhean järisyttävä meteli ole, ja auto toimii normaalisti siitä huolimatta. Pitää kokeilla vaihtaa jakoketjun kiristin, jospa se ois tiensä päässä.
                      Musti 8HP
                      Nokivasara M47
                      TeiniCoupé DCT
                      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                      Ex:
                      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #41
                        Aikansa kun kuuntelee rapinaa, käy siten kuin pihassa tällä hetkellä olevalle katiskalle (M62B44TU). Jakoketju roikkuu löysänä vaikka kiristin on tapissa.

                        Eli toisinsanoen, tuo yksirivinen ketju ei ole enää yhtä pomminvarma kuin vanhoissa M60 oleva tuplaketju. Jos kiristin on sökö ja ketju pääsee piiskaamaan, on ensimmäisenä antautumassa luultavasti iso ohjuri lohkojen välistä. Korjausyritykset voi onnistuessaan säästää tukun rahaa
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • Supra^
                          BTCF Member
                          • Jul 2005
                          • 5150
                          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                          #42
                          Originally posted by Cell View Post
                          Aikansa kun kuuntelee rapinaa, käy siten kuin pihassa tällä hetkellä olevalle katiskalle (M62B44TU). Jakoketju roikkuu löysänä vaikka kiristin on tapissa.

                          Eli toisinsanoen, tuo yksirivinen ketju ei ole enää yhtä pomminvarma kuin vanhoissa M60 oleva tuplaketju. Jos kiristin on sökö ja ketju pääsee piiskaamaan, on ensimmäisenä antautumassa luultavasti iso ohjuri lohkojen välistä. Korjausyritykset voi onnistuessaan säästää tukun rahaa
                          Juu, mutta kun kuuluu vain lämpöisenä. Hydraulikiristin paskana niin että vuotaa lämpöisenä litkut jostain pihalle vai? No ihan miten vaan, menee vaihtoon hyvällä lykyllä jo huomenna, jos vaan osa on tullut.
                          Musti 8HP
                          Nokivasara M47
                          TeiniCoupé DCT
                          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                          Ex:
                          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                          Comment

                          • Supra^
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 5150
                            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                            #43
                            Originally posted by Cell View Post
                            Aikansa kun kuuntelee rapinaa, käy siten kuin pihassa tällä hetkellä olevalle katiskalle (M62B44TU). Jakoketju roikkuu löysänä vaikka kiristin on tapissa.

                            Eli toisinsanoen, tuo yksirivinen ketju ei ole enää yhtä pomminvarma kuin vanhoissa M60 oleva tuplaketju. Jos kiristin on sökö ja ketju pääsee piiskaamaan, on ensimmäisenä antautumassa luultavasti iso ohjuri lohkojen välistä. Korjausyritykset voi onnistuessaan säästää tukun rahaa
                            Kiristin vaihdettu n. viikko takaperin. eipä tullut muutosta ääneen, mutta nyt ainakin tiedän miltä se rahiseva ketju kuullostaa, eikä tuo ääni ole ihan sellainen. Taitaapi tuo vanos vaan aiheuttaa turhia murheita.

                            EDIT: vaihtolistalle menee vielä mahdollisesti toisioketjujen kiristimet, heti kun saan Supa:lta tiedon, muuttuuko seiskassa raksutukset mihinkään suuntaan vaihdon jälkeen.
                            Musti 8HP
                            Nokivasara M47
                            TeiniCoupé DCT
                            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                            Ex:
                            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                            Comment

                            • BMW525Xda
                              BTCF Member
                              • Feb 2014
                              • 8681
                              • Xxxxxx

                              #44
                              Sattuipa sopivasti tämä thead kohdalle.

                              Selvisikö tämä klankatus Supralle koskaan ja korjasitko tätä ?

                              Minulla just sama ääni ja oireet, siis oireet että kone toimii täysin

                              Comment

                              • MH motorsport
                                BTCF Member
                                • Sep 2011
                                • 2301
                                • Turku

                                #45
                                Originally posted by BMW525Xda View Post
                                Sattuipa sopivasti tämä thead kohdalle.

                                Selvisikö tämä klankatus Supralle koskaan ja korjasitko tätä ?

                                Minulla just sama ääni ja oireet, siis oireet että kone toimii täysin
                                Kyllä näissä on niin hitokseen jakopää ongelmia tällä iällä. Alkuperäiset laahaimet on myös aika korppua, koskee niin räjähtäå palasiksi.
                                Autopalvelu MH-motor
                                Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                                Maxxecu myynti ja asennus
                                www.mh-motor.fi
                                0503218217
                                Kulkineet:
                                E6 2000 touring
                                E6 2002 touring
                                E30 318is ///Mtechnic 2
                                E34 ///M5 nürburgring
                                E34 S62b50 turbo dct
                                E39 523i ///Msport
                                F30 320d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎