Announcement

Collapse
No announcement yet.

Meneekö S14 kytkinpaketti -> M20?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • muuris
    BTCF Member
    • Aug 2002
    • 3501
    • Jyväskylä

    Meneekö S14 kytkinpaketti -> M20?

    Otsikko kertookin oleellisen. Moinen juolahti mieleen, kun tarvetta olisi (325i:n vakiota) järeämmälle kytkimelle ja toistaiseksi Sachsin ..618 -asetelma on maahantuojalta ja tehtaalta loppu.

    Eihän tuossa E30 M3:n euromallissa ole 2-massavp:tä?
    E30 325iX '86
    Instagram
  • mortimer
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 1079
    • Satulinna kaukomaan

    #2
    Originally posted by muuris View Post
    Otsikko kertookin oleellisen. Moinen juolahti mieleen, kun tarvetta olisi (325i:n vakiota) järeämmälle kytkimelle ja toistaiseksi Sachsin ..618 -asetelma on maahantuojalta ja tehtaalta loppu.

    Eihän tuossa E30 M3:n euromallissa ole 2-massavp:tä?
    Ei ole kaksoismassaa ja sopii M20-pyörään.

    i3S -20
    E30M3 slotcar 1:32
    XKE FHC 1971
    Mgb Gt -66
    T6 -19
    E91 -08

    Comment

    • muuris
      BTCF Member
      • Aug 2002
      • 3501
      • Jyväskylä

      #3
      Originally posted by mortimer View Post
      Ei ole kaksoismassaa ja sopii M20-pyörään.
      Kiitos asiallisesta ja nopeasta vastauksesta
      E30 325iX '86
      Instagram

      Comment

      • mortimer
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 1079
        • Satulinna kaukomaan

        #4
        Originally posted by muuris View Post
        Kiitos asiallisesta ja nopeasta vastauksesta
        Hiukan takapakkia... S14-veepeessä on asetelmalle upotusta 0.3mm (tai ainakin 2:ssa mittaamassani on ollut sen verran) ja M20-pyörän upotusta en tiedä - sorvissahan tuo ongelma poistuu jos eroa on.

        i3S -20
        E30M3 slotcar 1:32
        XKE FHC 1971
        Mgb Gt -66
        T6 -19
        E91 -08

        Comment

        • jmp2002
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 5727
          • Rovaniemi

          #5
          ei ole kauaa kun us-parts tilasin 618 asetelman ja oli hyllyssä :think
          E30 325i Touring -89
          E30 325i touring -88 m50tbo
          G20 330e M-Sport -20

          Comment

          • turboix
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 581
            • p-laidun

            #6
            Kysytään nyt tässä samalla että mikä kytkin olis järkevää laitaa m20b25 oman kytkimen tilalle? Ja kytkimen tulisi olla sellanen että ajo mukavuus ei kärsi ja sen olis kestettävä yli 500nm vääntö.
            BMW E46 330dA touring -00
            BMW e30 325tbo -86
            BMW e30 323ia cabriolet -83
            BMW e30 318i touring -89

            Comment

            • Tzeimi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2004
              • 2067
              • Banshee - Jyväskylä

              #7
              Originally posted by turboix View Post
              Ja kytkimen tulisi olla sellanen että ajo mukavuus ei kärsi ja sen olis kestettävä yli 500nm vääntö.
              Onkohan tommosia edes olemassa? Juu kertokaa vaan, kiinnostaisi myös.
              Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
              & 02 tulpo saniteetti dyno




              Älä väkisin, ota isompi vasara.
              If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

              Comment

              • muuris
                BTCF Member
                • Aug 2002
                • 3501
                • Jyväskylä

                #8
                Originally posted by jmp2002 View Post
                ei ole kauaa kun us-parts tilasin 618 asetelman ja oli hyllyssä :think
                Tällä hetkellä ei kumminkaan ole koko maassa ja uusi satsi tulee todennäköisesti toukokuun lopussa vasta..

                Originally posted by turboix View Post
                Kysytään nyt tässä samalla että mikä kytkin olis järkevää laitaa m20b25 oman kytkimen tilalle? Ja kytkimen tulisi olla sellanen että ajo mukavuus ei kärsi ja sen olis kestettävä yli 500nm vääntö.
                Tuo mainittu 618 + M3 kytkinlevy pitäisi kestää kutakuinkin tuon.
                E30 325iX '86
                Instagram

                Comment

                • turboix
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 581
                  • p-laidun

                  #9
                  Tuo mainittu 618 + M3 kytkinlevy pitäisi kestää kutakuinkin tuon.[/QUOTE]

                  Mitäköhän noi mahtaa suurinpiirtein kustantaa?
                  BMW E46 330dA touring -00
                  BMW e30 325tbo -86
                  BMW e30 323ia cabriolet -83
                  BMW e30 318i touring -89

                  Comment

                  • muuris
                    BTCF Member
                    • Aug 2002
                    • 3501
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Originally posted by turboix View Post
                    Mitäköhän noi mahtaa suurinpiirtein kustantaa?
                    Levyn hinnasta erikseen ostettuna ei tietoa (lienee jonkin verran kalliimpi kuin 325i:n), mutta asetelman hinta 285eur sis alv.
                    E30 325iX '86
                    Instagram

                    Comment

                    • mortimer
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 1079
                      • Satulinna kaukomaan

                      #11
                      Originally posted by muuris View Post
                      Levyn hinnasta erikseen ostettuna ei tietoa (lienee jonkin verran kalliimpi kuin 325i:n), mutta asetelman hinta 285eur sis alv.
                      Levy maksaa tarvikkeena (sachs) 200€ nurkilla huonoilla alennuksilla. Orkkiksena jonkun kympin kalliimpi.

                      -618 asetelmaan luvataan massalevyllä 410Nm, special massalevyllä 450Nm ja sintterillä 480Nm kestoa. Sveduthan väittää että massalla 500Nm ja sintterillä 800Nm.

                      i3S -20
                      E30M3 slotcar 1:32
                      XKE FHC 1971
                      Mgb Gt -66
                      T6 -19
                      E91 -08

                      Comment

                      • turboix
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2006
                        • 581
                        • p-laidun

                        #12
                        Originally posted by mortimer View Post
                        Levy maksaa tarvikkeena (sachs) 200€ nurkilla huonoilla alennuksilla. Orkkiksena jonkun kympin kalliimpi.

                        -618 asetelmaan luvataan massalevyllä 410Nm, special massalevyllä 450Nm ja sintterillä 480Nm kestoa. Sveduthan väittää että massalla 500Nm ja sintterillä 800Nm.
                        No eipä tollasta asetelmaa sit kannata ostaa jos ei massalevyllä kestä kun ton 410nm. Nyt on kiinni vakio levy ja ix:sän asetelma eikä vielä 443nm alkanu rullilla luistaan. Täytyy varmaan laittaa siihen sintteri sitten kun toi vakio antautuu.
                        BMW E46 330dA touring -00
                        BMW e30 325tbo -86
                        BMW e30 323ia cabriolet -83
                        BMW e30 318i touring -89

                        Comment

                        • muuris
                          BTCF Member
                          • Aug 2002
                          • 3501
                          • Jyväskylä

                          #13
                          Menee jo offtopik mutta eiköhän noissa luvatuissa kestoissa ole mukana kohtalaiset varmuuskertoimet...

                          Aihetta sivuten: onko iX asetelma jäykempi kuin 325i?
                          E30 325iX '86
                          Instagram

                          Comment

                          • mortimer
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 1079
                            • Satulinna kaukomaan

                            #14
                            Originally posted by turboix View Post
                            No eipä tollasta asetelmaa sit kannata ostaa jos ei massalevyllä kestä kun ton 410nm. Nyt on kiinni vakio levy ja ix:sän asetelma eikä vielä 443nm alkanu rullilla luistaan. Täytyy varmaan laittaa siihen sintteri sitten kun toi vakio antautuu.
                            ja veikkaanpa että Sachs lupaa iX:n vakiokytkimelle kestoa jotain 250Nm...

                            i3S -20
                            E30M3 slotcar 1:32
                            XKE FHC 1971
                            Mgb Gt -66
                            T6 -19
                            E91 -08

                            Comment

                            • turboix
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2006
                              • 581
                              • p-laidun

                              #15
                              Originally posted by muuris View Post
                              Menee jo offtopik mutta eiköhän noissa luvatuissa kestoissa ole mukana kohtalaiset varmuuskertoimet...

                              Aihetta sivuten: onko iX asetelma jäykempi kuin 325i?
                              En osaa sanoo onko jäykempi luultavasti on, ei se muuten vakio levyllä tollasta vääntöö kestäis.
                              BMW E46 330dA touring -00
                              BMW e30 325tbo -86
                              BMW e30 323ia cabriolet -83
                              BMW e30 318i touring -89

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎