Announcement

Collapse
No announcement yet.

m2 öljypohja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Remolux
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2006
    • 294

    m2 öljypohja

    vaihettiin äsken m20 öljypohja.. voin sanoo etten o vittumaisempaa hommaa tehny viel biemariin.. eihän siin mitää ois ollu jos ois heti tienny mitä kaikkee pitää irrottaa ja mitä pitää tehä ja miten. etupää nostettiin vain 20cm ylös ja alle ruuvaamaan, voi kiesus.. öljypohjan 15kpl pultteja lähti ilman suurempia kummallisuuksia mut sit ko piti ottaa kytkinkopan etureuna irti ja sen alta sit loput 10 pulttia.. noh sit aattelin etteihän tää ollu pahakaan ko pohja oli jo irti ja heilui mut eihän se stana mihkää mahu tulemaan.. eiku miettiin et mitä täs sit irrottaa, moottoria tunkkattii ylöspäin ilman moottorin kannatin kumityynyjen irrotusta mut eihän se mihkää noussu.. sit otettiin ratin akseli irti "ohjaus kulmasta" booreilta ja sit viel ohjaus tanko mis o raidentangonpäät kii,lasketu 4cm alespäin, yes nyt se o pakko mahtua, mut EI helvetti. pohjaa longottomalla sai kattottua et mikä siel oikein haraa vastaan, öljypumppuhan se siel.. noh sen sai sit ruuvattua kolmel pultil irti ja pumppu tippu öljypohjalle + akseli.. jipii, loppujen lopuks ei paha rasti ( juotiin siinä mäyräkoira voiton maljoiks ).. ja kasaamaan.. ei helvetti, milläs vitul tän öljypumpun saa takas + akselin virranjakajalle, kaikki pitää olla oikees kulmas ja pitäs olla neljä kättä öljypohjan sisällä pitämäs ja ohjaamas pohjaa ja akselia kohilleen ( rako 3cm ).. tunnin painimiseen jälkeen sit sai "vahingos" akselin ja pumpun kohilleen kummatti kädet välissä ja kaveri pienes pierus otti ekan pultin käteen ja tietty pudotti sen öljypohjan pohjalle, EI VITTU.. ( turpasauna ) noh, taas oli pumppu paikoillaan ja loppujen lopuks myös saatiin pultit kiinni, YES.. loppu sit meniki miltei vaivattomasti paitti ratin akselin kiinitys booreille ja ratti viel oikeeseen kulmaan et vilkutki toimis.. kaikki meni suunnilleen ok . remontti aika jos ei "voitonmaljojen" juontia lasketa, 4tuntia 23min

    uudet öljyt ja suodatin koneeseen ja tulille. no nyt sit palaa chek paneelin motorölja valo jatkuvasti, paineet o ihan normaalit ainakin mittariston öljynpaine valon mukaan.. öljynpinta o puoles välis mittatikussa. mis se anturi o mikä ilmottaa chek paneelille " vajauksen "??? onks se siin virranjakajan alla eli vasemmas laidas öljypohjaa, yläpuolella, mikä tulee kahel 10mm mutteril kii ja jost lähtee yks kaapeli?? tää kyseinen "anturi roikku koko remontin ajan tiellä ja lenteli puolelle jos toiselle vai mikä siin vois mättää??

    aiemmin ilmenny vika on myös chekpaneelis paistava kuhlwasser ( jäähdytinneste )?? toi valo palaa jatkuvasti. konees o täysin normaalit nesteet ja ei o vajausta ja toimii normaalisti, mist kattelisin vikaa??

    jos jollain o kyseiset anturit ja toimivat sekä mielellään täydellisinä johtosarjoina ni pistä privaan viestiä, ostan pois jos vika ois niis..


    että sellaasta täältä

    PS:nurkis ois viel yokohama 1kpl 245/35zr19 93y ja 2kpl yokohama 275/30 zr19 96y.. voisin vaihtaa vaiks kyseisiin antureihin ja e30 takapuskuriin kaikkine kiinnitys hilppeineen tai e30 sporttijakkaroihin..

    nih, ja autona o 320i -84
    Last edited by Remolux; 26-04-2007, 01:18.
  • Harri G
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 9042
    • Iisalmi

    #2
    Originally posted by Remolux View Post
    aiemmin ilmenny vika on myös chekpaneelis paistava kuhlwasser ( jäähdytinneste )?? toi valo palaa jatkuvasti. konees o täysin normaalit nesteet ja ei o vajausta ja toimii normaalisti, mist kattelisin vikaa??
    Juu jäähdytinneste lopussa, tai mittari herjaa. Katso nyt sinne paisariin, ja lisää sitä nestettä. Sitten jos herja poistuu ja kohta alkaa herjaamaan uudestaan, nestettä häviää jonnekkin.

    Muistelen että omassa E30:ssä herjasi kuhlwasseria aina silloin kun sattui heräämään vasemmalla jalalla, eli ei ollut mitään järkiperustetta, miksi herjasi.
    Last edited by Harri G; 26-04-2007, 09:54.
    E39 ja E91

    Comment

    • Remolux
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2006
      • 294

      #3
      Originally posted by Harri UKM View Post
      Juu jäähdytinneste lopussa, tai mittari herjaa. Katso nyt sinne paisariin, ja lisää sitä nestettä. Sitten jos herja poistuu ja kohta alkaa herjaamaan uudestaan, nestettä häviää jonnekkin.

      Muistelen että omassa E30:ssä herjasi kuhlwasseria aina silloin kun sattui heräämään vasemmalla jalalla, eli ei ollut mitään järkiperustetta, miksi herjasi.
      vaihoin vesipumpun ja termostaatin yhteydessä uudet nesteet ja ne o aivan ylärajassa.. se välil palaa ja välil ei mut 90% ajasta se palaa.. lämppärin kenno kyl vuotaa mut ei niin paljoa että kahes viikos ois huomattavaa vajausta.. mikä se o nimeltään siin paisuntasäiliön päällä oleva anturi, täyttökorkin vieressä, epäilen et se o sökösökösöö, tuleeks siitä signaali chekpaneelille?

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6694
        • .......

        #4
        Originally posted by Remolux View Post
        vaihoin vesipumpun ja termostaatin yhteydessä uudet nesteet ja ne o aivan ylärajassa.. se välil palaa ja välil ei mut 90% ajasta se palaa.. lämppärin kenno kyl vuotaa mut ei niin paljoa että kahes viikos ois huomattavaa vajausta.. mikä se o nimeltään siin paisuntasäiliön päällä oleva anturi, täyttökorkin vieressä, epäilen et se o sökösökösöö, tuleeks siitä signaali chekpaneelille?
        Se on jäähdytysnesteen tasoanturi. Juurikin check panelille tulee.
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • ZoMbiE
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2003
          • 2583
          • Lohja, Virkkala

          #5
          Originally posted by Remolux View Post
          no nyt sit palaa chek paneelin motorölja valo jatkuvasti, paineet o ihan normaalit ainakin mittariston öljynpaine valon mukaan.. öljynpinta o puoles välis mittatikussa. mis se anturi o mikä ilmottaa chek paneelille " vajauksen "??? onks se siin virranjakajan alla eli vasemmas laidas öljypohjaa, yläpuolella, mikä tulee kahel 10mm mutteril kii ja jost lähtee yks kaapeli??
          Olen tuossa huomannut ,että se öljypinnanvaroitusvalo ei sammu jos ei täytä yli puolenvälin, sen jälkeen kun se on syttynyt... Eli koita laittaa ylärajaan asti öljyä

          Comment

          • Remolux
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2006
            • 294

            #6
            Originally posted by ZoMbiE View Post
            Olen tuossa huomannut ,että se öljypinnanvaroitusvalo ei sammu jos ei täytä yli puolenvälin, sen jälkeen kun se on syttynyt... Eli koita laittaa ylärajaan asti öljyä
            auto seisoi vuorokauden enkä lisäänny öljyä ni chekpaneelin valo sammu.. en tiä mis syy.. mut nyt se kävi savuttaan pakoputkesta, ei se ennen tota tehny. ei kai ölppäpohjan vaihto voi siihen vaikutta ellei kaada 8litraa öljyä koneeseen mut mää laitoin vai 4litraa eli 0.75l liika vähä.. ohjurinvarrenkumit tiettyki mut ei kai toi homma siihe vaikuta ja öljyinäki o samat eli rallyformula 5w-50w, kone ei o väljä..

            Comment

            • ZoMbiE
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2003
              • 2583
              • Lohja, Virkkala

              #7
              Joo, juuri näin, se sammuu se valo viiveellä ,jos ei kaada ylämerkkiin asti..

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎