vaihettiin äsken m20 öljypohja.. voin sanoo etten o vittumaisempaa hommaa tehny viel biemariin.. eihän siin mitää ois ollu jos ois heti tienny mitä kaikkee pitää irrottaa ja mitä pitää tehä ja miten. etupää nostettiin vain 20cm ylös ja alle ruuvaamaan, voi kiesus.. öljypohjan 15kpl pultteja lähti ilman suurempia kummallisuuksia mut sit ko piti ottaa kytkinkopan etureuna irti ja sen alta sit loput 10 pulttia.. noh sit aattelin etteihän tää ollu pahakaan ko pohja oli jo irti ja heilui mut eihän se stana mihkää mahu tulemaan.. eiku miettiin et mitä täs sit irrottaa, moottoria tunkkattii ylöspäin ilman moottorin kannatin kumityynyjen irrotusta mut eihän se mihkää noussu.. sit otettiin ratin akseli irti "ohjaus kulmasta" booreilta ja sit viel ohjaus tanko mis o raidentangonpäät kii,lasketu 4cm alespäin, yes nyt se o pakko mahtua, mut EI helvetti. pohjaa longottomalla sai kattottua et mikä siel oikein haraa vastaan, öljypumppuhan se siel.. noh sen sai sit ruuvattua kolmel pultil irti ja pumppu tippu öljypohjalle + akseli.. jipii, loppujen lopuks ei paha rasti ( juotiin siinä mäyräkoira voiton maljoiks ).. ja kasaamaan.. ei helvetti, milläs vitul tän öljypumpun saa takas + akselin virranjakajalle, kaikki pitää olla oikees kulmas ja pitäs olla neljä kättä öljypohjan sisällä pitämäs ja ohjaamas pohjaa ja akselia kohilleen ( rako 3cm ).. tunnin painimiseen jälkeen sit sai "vahingos" akselin ja pumpun kohilleen kummatti kädet välissä ja kaveri pienes pierus otti ekan pultin käteen ja tietty pudotti sen öljypohjan pohjalle, EI VITTU.. ( turpasauna ) noh, taas oli pumppu paikoillaan ja loppujen lopuks myös saatiin pultit kiinni, YES.. loppu sit meniki miltei vaivattomasti paitti ratin akselin kiinitys booreille ja ratti viel oikeeseen kulmaan et vilkutki toimis.. kaikki meni suunnilleen ok . remontti aika jos ei "voitonmaljojen" juontia lasketa, 4tuntia 23min
uudet öljyt ja suodatin koneeseen ja tulille. no nyt sit palaa chek paneelin motorölja valo jatkuvasti, paineet o ihan normaalit ainakin mittariston öljynpaine valon mukaan.. öljynpinta o puoles välis mittatikussa. mis se anturi o mikä ilmottaa chek paneelille " vajauksen "??? onks se siin virranjakajan alla eli vasemmas laidas öljypohjaa, yläpuolella, mikä tulee kahel 10mm mutteril kii ja jost lähtee yks kaapeli?? tää kyseinen "anturi roikku koko remontin ajan tiellä ja lenteli puolelle jos toiselle vai mikä siin vois mättää??
aiemmin ilmenny vika on myös chekpaneelis paistava kuhlwasser ( jäähdytinneste )?? toi valo palaa jatkuvasti. konees o täysin normaalit nesteet ja ei o vajausta ja toimii normaalisti, mist kattelisin vikaa??
jos jollain o kyseiset anturit ja toimivat sekä mielellään täydellisinä johtosarjoina ni pistä privaan viestiä, ostan pois jos vika ois niis..
että sellaasta täältä
PS:nurkis ois viel yokohama 1kpl 245/35zr19 93y ja 2kpl yokohama 275/30 zr19 96y.. voisin vaihtaa vaiks kyseisiin antureihin ja e30 takapuskuriin kaikkine kiinnitys hilppeineen tai e30 sporttijakkaroihin..
nih, ja autona o 320i -84
uudet öljyt ja suodatin koneeseen ja tulille. no nyt sit palaa chek paneelin motorölja valo jatkuvasti, paineet o ihan normaalit ainakin mittariston öljynpaine valon mukaan.. öljynpinta o puoles välis mittatikussa. mis se anturi o mikä ilmottaa chek paneelille " vajauksen "??? onks se siin virranjakajan alla eli vasemmas laidas öljypohjaa, yläpuolella, mikä tulee kahel 10mm mutteril kii ja jost lähtee yks kaapeli?? tää kyseinen "anturi roikku koko remontin ajan tiellä ja lenteli puolelle jos toiselle vai mikä siin vois mättää??
aiemmin ilmenny vika on myös chekpaneelis paistava kuhlwasser ( jäähdytinneste )?? toi valo palaa jatkuvasti. konees o täysin normaalit nesteet ja ei o vajausta ja toimii normaalisti, mist kattelisin vikaa??
jos jollain o kyseiset anturit ja toimivat sekä mielellään täydellisinä johtosarjoina ni pistä privaan viestiä, ostan pois jos vika ois niis..
että sellaasta täältä
PS:nurkis ois viel yokohama 1kpl 245/35zr19 93y ja 2kpl yokohama 275/30 zr19 96y.. voisin vaihtaa vaiks kyseisiin antureihin ja e30 takapuskuriin kaikkine kiinnitys hilppeineen tai e30 sporttijakkaroihin..
nih, ja autona o 320i -84
Comment