M10 koneen paineet hukassa tai ei ainakaan öljynpaine valo sammu, olen kokeillut kahta anturia. juuri vaihtanut koneeseen kannen(121) pitäisi olla samanlainen, mutta uudempaa painosta. mitään muuta koneeseen ei ole tehty. vanhalla kannella(121ti) toimi joka oli halki. onko T3:lla tietoa mistä mahtaisi johtua?kiitos kannesta hyvä kuntoinen oli. kunhan vielä saisi toimimaan:think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
öljynpaine hukassa
Collapse
X
-
Originally posted by mini1275 View Postkaveri epäili vähän öljypumppua syyksi. olisiko mahdollista että vesi öljyn joukossa olisi tehnyt tuhoja pumpulle? onko suurikin homma vaihtaa pumppu ilman että ottaa koneen pois? onko muita vaihtoehtoja syyksi?:think
oletko mitannut paineeet vai todennut että yläkertaan ei tule öljyäF11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by basso72 View PostNo,jos itsellä sattuis oleen m10,ainakin ensin MITTAISIN ne öljynpaineet..
Pumpulta/takaiskultahan tuo "haisee",mutta jos vielä kerrot tarkemmmin mistä m10:stä on kysymys,niin katsellaan mitä löytyy..
Comment
-
-
Ota venttiilikoppa pois ja katso tuleeko nokalle öljyä? Jos tulee niin vika voi olla keinuvipuakselissa tai virranjakajan laipassa jossa öp anturi on kiinni.
Jos ei tule niin öljykanava on luultavasti tukossa kannesta tai kannentiivisteestä tai keinuvipuakselin päästä puuttuu plommi???
Oletetaan nyt kuitenkin että alakerrassa ei ole mikään hajonnut itsekseen...
Joskus M20 moottorissa ja M21 moottorissa ei ole öljynpaine suostunut nousemaan jos öp tai pumppu on käytetty irti, tähän on auttanut yksinkertaisesti se, että antaa olla yön yli (öljyä ylämerkkiin asti) ja kokeilee aamulla uudelleen.
Ilmakupla poistuu hiljalleen pumpusta ja paineet nousevat normaalisti.
Eikä auta täyttää esim. Anturin reijästä, ei nouse ei.e70 X5 3.0sd -08
f30 320i xdrive -16
e30 325i Cabriolet -88 M52b28
e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
e30 316 -88 2,2TIC M10
e21 323i -81 ruostekasa...
Comment
-
-
edelleen hukassa?
nyt rupee ottaa jo päähän olen tarkistanu joka reijän kannesta ja koneesta siellä ei ainakaan ole tukosta...nyt otin öljypumpun taas pois, sieltä ei nyt löytynyt mitään selvää vikaa, jotain pientä kulumaa mutta ei mitään merkittävää
sit siel oli tämä paineventtiili vai mikä lie niin siinä oli aika pitkä naarnu, että mahtaisko se jumittua paikal eikä päästä öljyä liikkeelle vai miten se mahtaa toimia uskaltaako sitä vaan hiota vai onko parempi ostaa uus pumppu
Comment
-
-
Originally posted by mini1275 View Postnyt rupee ottaa jo päähän olen tarkistanu joka reijän kannesta ja koneesta siellä ei ainakaan ole tukosta...nyt otin öljypumpun taas pois, sieltä ei nyt löytynyt mitään selvää vikaa, jotain pientä kulumaa mutta ei mitään merkittävää
sit siel oli tämä paineventtiili vai mikä lie niin siinä oli aika pitkä naarnu, että mahtaisko se jumittua paikal eikä päästä öljyä liikkeelle vai miten se mahtaa toimia uskaltaako sitä vaan hiota vai onko parempi ostaa uus pumppu
Comment
-
-
Originally posted by Tzeimi View PostMittasitko ne pumpun välykset? Paineventtiili päästää liian paineen pois - teoriassa jos sen mäntä jumittaa... Mitä sen lohkon etupäässä olevan öjlyputken o-renkaille kuuluu?
Comment
-
Comment