Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kampiakselin asentotunnistin m20b25

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • apina
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 274
    • Espoo

    Kampiakselin asentotunnistin m20b25

    Eli kampiakselin asentotunnistin vaihdettu ja vika ei ollut siinä.

    Eli auto on m20b25 motronicilla, lambdalla ja katilla. Tekniikka peräisin 6/88 325i

    Autossa on outoa sammuilua ja käynnistysongelmia.

    Bensaa tulee aina, kipinä hukkuu. Auto lähtee yleensä parin sahauskerran jälkeen vasta käyntiin. Joskus lähtee heti mutta sammuu heti ja tekee noita useita kertoja ennenkuin auto alkaa käydä tyhjäkäynnillä.

    Vaihdettu: virranjakajan kansi, pyörijä, tulpanjohdot, tulpat, puola, ilmamäärämittari, lisäilmaluisti ja kampiakselin asentotunnistin sekä nyt juuri jännitteentasaaja/latausrele eli auto käynnissä on nyt aika tarkalleen 14v entisen ~16v sijaan.

    Tulpanjohdon induktioanturin mikälie eriste oli rikki mutta eihän tuo pitäisi autoa sammuttaa ? Ilmeisesti monilla ei ole koko anturia käytössä jos vaihdettu tarviketulpanjohdot.

    Searchilla katselin että ecun lähellä oleva 3-napainen liitin jos on ainakin vihreä johto jossa pitäisi olla 12v aina niin siinä ei ole voltin volttia vaikka auto on käynnissä. Mistä tuo johto lähtee ?

    Huomasin myös että tyhjäkäynnillä ainakin kylmällä koneella kierrokset laskee jos on valot päällä, heti kun laittaa valot pois ni neula notkahtaa pikkuriikkisen ylöspäin

    Edit2: akun 16v jännite korjattu uudella latausreleellä ja se on nyt tasan 14v. Mutta samat käynnistys- ja sammumisviat jatkuvat :( Tuskin noin pieni ylijännite vielä rikkonut mitään ?
    Last edited by apina; 30-04-2007, 16:50.
    318iA Touring -02
    ex 316 2.5l -87
    ex 525tdsA Touring -95
  • masi300
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 262
    • Pori

    #2
    Eikö tuo motronikki kuitenkin toimi niin että antaa kipinän vasta saatuaan tiedon että kone pyörii, ykk- anturilta. En varmaksi men sanomaa, tuollainen muistikuva vaan olisi.
    - Muutamia riisejä
    - Muutamia saksalaisia
    - Ex E36 325im -92 coupe saksanpommi
    - Ex E30 320i -84

    Comment

    • mekstrm
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2003
      • 836
      • Vantaa

      #3
      Mulla ois sitten ehjä edullisesti jos tarviit. Pistä privaa jos.

      EDIT, mittasin just ton oman ja se näyttää 550 ohm, eli ei se sun yksilö ole rikki ton vastusarvon mukaan. Voihan siinä jotain muuta sit olla...
      Last edited by mekstrm; 29-04-2007, 20:02.
      Since 1994 : 520i e28 -83, 316 e30 -85, 316i e30 -89,316 e30 -87, 318i e30 touring -89, 325i e30 cabrio -87, 320i e36 touring -96,325i e30 cabrio -88, 316i e30 bavaria -91, 325i cabrio -87, 318i e36 touring -95, 325i sedan -91, 320i e36 touring -97, e39 525ia touring -01, e46 318i touring -02 , 316ti compact -03 Nyt e61 525i touring, e46 318i cabrio -04

      Comment

      • apina
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2004
        • 274
        • Espoo

        #4
        Originally posted by mekstrm View Post
        Mulla ois sitten ehjä edullisesti jos tarviit. Pistä privaa jos.

        EDIT, mittasin just ton oman ja se näyttää 550 ohm, eli ei se sun yksilö ole rikki ton vastusarvon mukaan. Voihan siinä jotain muuta sit olla...
        OK, laitoin kumminkin privaa jos edullisesti lähtee niin kannattaa sitä kokeilla. Mulla saattaa auto nimittäin toimia päivänkin ok ja seuraavana päivänä pätkii kokoajan. Ei siinä auta kun osia vaihdella ja kokeilla kun enempää tietotaitoa ei ole .
        318iA Touring -02
        ex 316 2.5l -87
        ex 525tdsA Touring -95

        Comment

        • mekstrm
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2003
          • 836
          • Vantaa

          #5
          Kuinkas tämän kanssa kävi? Toimiiko toisella anturilla?
          Since 1994 : 520i e28 -83, 316 e30 -85, 316i e30 -89,316 e30 -87, 318i e30 touring -89, 325i e30 cabrio -87, 320i e36 touring -96,325i e30 cabrio -88, 316i e30 bavaria -91, 325i cabrio -87, 318i e36 touring -95, 325i sedan -91, 320i e36 touring -97, e39 525ia touring -01, e46 318i touring -02 , 316ti compact -03 Nyt e61 525i touring, e46 318i cabrio -04

          Comment

          • apina
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2004
            • 274
            • Espoo

            #6
            Originally posted by mekstrm View Post
            Kuinkas tämän kanssa kävi? Toimiiko toisella anturilla?
            Moi, ei toiminut uudellakaan kampiakselin asentotunnistimella. Ei illalla vesisateessa eikä tänään kuivallakaan.

            Laittelin sulle privaa siitää motronic-hommelista.

            Editoin alotusviestiäni jos joku keksisi muita kokeilun arvoisia osia!

            Mitäköhän tässä vielä vois kokeilla ?
            Last edited by apina; 30-04-2007, 14:04.
            318iA Touring -02
            ex 316 2.5l -87
            ex 525tdsA Touring -95

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎