Eli kampiakselin asentotunnistin vaihdettu ja vika ei ollut siinä.
Eli auto on m20b25 motronicilla, lambdalla ja katilla. Tekniikka peräisin 6/88 325i
Autossa on outoa sammuilua ja käynnistysongelmia.
Bensaa tulee aina, kipinä hukkuu. Auto lähtee yleensä parin sahauskerran jälkeen vasta käyntiin. Joskus lähtee heti mutta sammuu heti ja tekee noita useita kertoja ennenkuin auto alkaa käydä tyhjäkäynnillä.
Vaihdettu: virranjakajan kansi, pyörijä, tulpanjohdot, tulpat, puola, ilmamäärämittari, lisäilmaluisti ja kampiakselin asentotunnistin sekä nyt juuri jännitteentasaaja/latausrele eli auto käynnissä on nyt aika tarkalleen 14v entisen ~16v sijaan.
Tulpanjohdon induktioanturin mikälie eriste oli rikki mutta eihän tuo pitäisi autoa sammuttaa ? Ilmeisesti monilla ei ole koko anturia käytössä jos vaihdettu tarviketulpanjohdot.
Searchilla katselin että ecun lähellä oleva 3-napainen liitin jos on ainakin vihreä johto jossa pitäisi olla 12v aina niin siinä ei ole voltin volttia vaikka auto on käynnissä. Mistä tuo johto lähtee ?
Huomasin myös että tyhjäkäynnillä ainakin kylmällä koneella kierrokset laskee jos on valot päällä, heti kun laittaa valot pois ni neula notkahtaa pikkuriikkisen ylöspäin
Edit2: akun 16v jännite korjattu uudella latausreleellä ja se on nyt tasan 14v. Mutta samat käynnistys- ja sammumisviat jatkuvat :( Tuskin noin pieni ylijännite vielä rikkonut mitään ?
Eli auto on m20b25 motronicilla, lambdalla ja katilla. Tekniikka peräisin 6/88 325i
Autossa on outoa sammuilua ja käynnistysongelmia.
Bensaa tulee aina, kipinä hukkuu. Auto lähtee yleensä parin sahauskerran jälkeen vasta käyntiin. Joskus lähtee heti mutta sammuu heti ja tekee noita useita kertoja ennenkuin auto alkaa käydä tyhjäkäynnillä.
Vaihdettu: virranjakajan kansi, pyörijä, tulpanjohdot, tulpat, puola, ilmamäärämittari, lisäilmaluisti ja kampiakselin asentotunnistin sekä nyt juuri jännitteentasaaja/latausrele eli auto käynnissä on nyt aika tarkalleen 14v entisen ~16v sijaan.
Tulpanjohdon induktioanturin mikälie eriste oli rikki mutta eihän tuo pitäisi autoa sammuttaa ? Ilmeisesti monilla ei ole koko anturia käytössä jos vaihdettu tarviketulpanjohdot.
Searchilla katselin että ecun lähellä oleva 3-napainen liitin jos on ainakin vihreä johto jossa pitäisi olla 12v aina niin siinä ei ole voltin volttia vaikka auto on käynnissä. Mistä tuo johto lähtee ?
Huomasin myös että tyhjäkäynnillä ainakin kylmällä koneella kierrokset laskee jos on valot päällä, heti kun laittaa valot pois ni neula notkahtaa pikkuriikkisen ylöspäin
Edit2: akun 16v jännite korjattu uudella latausreleellä ja se on nyt tasan 14v. Mutta samat käynnistys- ja sammumisviat jatkuvat :( Tuskin noin pieni ylijännite vielä rikkonut mitään ?
Comment