Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10b20 ölypumpun sopivuus???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ei_zei75
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2003
    • 193
    • Kaskinen

    M10b20 ölypumpun sopivuus???

    eli kyseiseen koneeseen on hakemassa uutta öljypumppua.
    kun niitä on kahta mallia, se missä on 1pultti ja toisessa 3 pulttia siinä rattaassa. eli onko muuten eroa niissä, tietää että varmasti sopisi...
    lohko oli numerooiden mukaan vuodelta -68, onkohan sillä merkitystä?
    entä minkä muun koneen pumppu sopii myös?
    nimin. tietämätön turbottaja :(
    Pii Em Wii, oool jyyy niiid...
  • racing02
    BTCF Member
    • Nov 2004
    • 2044
    • Riihimäki

    #2
    Et varmaankaan mistään saa nykyisin sitä mallia missä ratas on kolmella pultilla. Se toinen on korvaava malli ja käy tilalle, mutta tarvitset myös rattaan ja sen alle tulevan paksun prikan ja kiinnitysmutterin.

    Uusi ketju varmaan tulossa? Shimmilevyjä kannattaa myös varata, mutta uuden ketjun kanssa ei varmaan tarvii kun ohuita 1 tai 2.

    Comment

    • ei_zei75
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2003
      • 193
      • Kaskinen

      #3
      kiitosta

      mutta, onkos se sama öljypumppu esim. e21 315-320 ym.?
      ja uusi tuplaketju on jo, pitää se ratas vielä hommata siihen pumppuun kans.
      Pii Em Wii, oool jyyy niiid...

      Comment

      • racing02
        BTCF Member
        • Nov 2004
        • 2044
        • Riihimäki

        #4
        On se ihan sama kaikissa m10 koneissa.

        Öljypumppu toimii omalla ketjulla mikä on aina 1-rivinen. Kannattaa varmistaa että rattaan (tai pumpun) mukana tulee se tietynpaksuinen prikka ja tiuhakierteinen mutteri että saat rattaan kiinni. Ketjun kireyden säätöä varten on syytä ottaa niitä shimmilevyjä pumpun alle. Niitä on 0,1 ja 0,3mm paksuja.

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16465
          • Asikkala

          #5
          Originally posted by racing02 View Post
          On se ihan sama kaikissa m10 koneissa.

          Öljypumppu toimii omalla ketjulla mikä on aina 1-rivinen. Kannattaa varmistaa että rattaan (tai pumpun) mukana tulee se tietynpaksuinen prikka ja tiuhakierteinen mutteri että saat rattaan kiinni. Ketjun kireyden säätöä varten on syytä ottaa niitä shimmilevyjä pumpun alle. Niitä on 0,1 ja 0,3mm paksuja.
          Ja s14?

          Comment

          • JJT
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6694
            • .......

            #6
            Originally posted by jr66 View Post
            Ja s14?
            Paitsi evo3.
            Myyn:
            M10/20/52 E30-E36 osia

            Comment

            • S.Kaulaote
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 1579
              • Woikkaalla

              #7
              Mikäs muuten on sopiva tiukkuus sille ketjulle? Miten mitataan..? :think
              Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

              -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
              -Mitsubishi "runkkari"

              Comment

              • Tzeimi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2004
                • 2067
                • Banshee - Jyväskylä

                #8
                Originally posted by S.Kaulaote View Post
                Mikäs muuten on sopiva tiukkuus sille ketjulle? Miten mitataan..? :think
                Laittaa sillei, ettei soi = ketju joustaa kevyesti peukalolla painamalla.
                Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                & 02 tulpo saniteetti dyno




                Älä väkisin, ota isompi vasara.
                If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎