Auto seisoi pihassa noin neljä viikkoa, jonka jälkeen ensimmäisellä ajelulla eilen illalla lämmöt alkoivat nousemaan yli normaalin ja huomasin jäähdytysnestettä puuttuvan säiliöstä. Lisäsin noin litran vettä ja ajelin vielä reilu 10km ilman ongelmia kaupungissa.
Tänään töihin tullessa moottoritiellä lämmöt alkoivat nousemaan jälleen yli puolivälin ja meinasin jo pysäyttää tien sivuun, kun lämmöt yllättäen taas laskivat normaaliin. Ajoin muutaman kilometrin huoltoasemalle ja lisäsin jälleen reilun litran vettä, kun vajautta oli taas. Lähdin moottoritielle takasin ja muutaman kilometrin päästä lämmöt nousivat jälleen. Sain siitä kitkutettua auton Metro-Autolle, joka epäili kannentiivistettä. Ajan paineistukseen sain vasta ensi viikolle. Kokeilin ohjeiden mukaan käyttää autoa paisuntasäiliön korkki auki ja hetken kuluttua neste alkoi kuplimaan ja puskemaan ulos säiliöstä. Sammutin auton ja kokeilin uudelleen, taas hetken päästä neste kupli pihalle.
Olisiko tosiaan kannentiiviste paskana ja antaisi painetta jäähdytyspuolelle? Autolla on ajettu 211tkm.
Edit: Lisäyksenä vielä sen verran, että ennen seisottamista autoon vaihdettiin juuri termostaattikoppa kun se halkesi -> vedet pihalle -> lämmöt nousi kesken ajon. Kävi punasen alalaidassa, valo ehti juuri syttyä, mutta sammutin samantien. Koppa vaihdettiin ja järjestelmä paineistettiin, sillon mitään ongelmaa ei ollut. Ajoin autolla noin 100km, ennen seisottamista. Eikö se nyt olisi ihme, jos painetestauksen jälkeen muutaman sadan kilometrin ajolla kansi vuotaisi noin kovasti? Se vesi kuplii oikein huolella sieltä paisarista koneen käydessä ilman korkkia.
Termostaatti on vaihdettu reilu vuosi sitten, sillon lämmöt ei noussut kunnolla talvella.
Tänään töihin tullessa moottoritiellä lämmöt alkoivat nousemaan jälleen yli puolivälin ja meinasin jo pysäyttää tien sivuun, kun lämmöt yllättäen taas laskivat normaaliin. Ajoin muutaman kilometrin huoltoasemalle ja lisäsin jälleen reilun litran vettä, kun vajautta oli taas. Lähdin moottoritielle takasin ja muutaman kilometrin päästä lämmöt nousivat jälleen. Sain siitä kitkutettua auton Metro-Autolle, joka epäili kannentiivistettä. Ajan paineistukseen sain vasta ensi viikolle. Kokeilin ohjeiden mukaan käyttää autoa paisuntasäiliön korkki auki ja hetken kuluttua neste alkoi kuplimaan ja puskemaan ulos säiliöstä. Sammutin auton ja kokeilin uudelleen, taas hetken päästä neste kupli pihalle.
Olisiko tosiaan kannentiiviste paskana ja antaisi painetta jäähdytyspuolelle? Autolla on ajettu 211tkm.
Edit: Lisäyksenä vielä sen verran, että ennen seisottamista autoon vaihdettiin juuri termostaattikoppa kun se halkesi -> vedet pihalle -> lämmöt nousi kesken ajon. Kävi punasen alalaidassa, valo ehti juuri syttyä, mutta sammutin samantien. Koppa vaihdettiin ja järjestelmä paineistettiin, sillon mitään ongelmaa ei ollut. Ajoin autolla noin 100km, ennen seisottamista. Eikö se nyt olisi ihme, jos painetestauksen jälkeen muutaman sadan kilometrin ajolla kansi vuotaisi noin kovasti? Se vesi kuplii oikein huolella sieltä paisarista koneen käydessä ilman korkkia.
Termostaatti on vaihdettu reilu vuosi sitten, sillon lämmöt ei noussut kunnolla talvella.
Comment