Announcement

Collapse
No announcement yet.

523iA -96 kannentiiviste sökö?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Epsen
    Bimmer Rookie
    • Jun 2005
    • 39

    #16
    Noniin, töihin selvittiin. Aamulla lisäsin vajaan desin jäähdytysnestettä, kun vajausta eiliseltä oli hiukan.

    Työpaikalle päästyäni avasin konepellin vielä auton käydessä ja kuulin paisuntasäiliön korkista vaimeaa sihinää. Käänsin korkkia vielä hiukan kireämmälle ja sihinä loppui. Näköjään vuosi vähän painetta mäelle siitä. Kiristin sen kyllä melko tarmokkaasti eilen, mutta liian vähän näköjään. Myös nestettä vaikuttaisi häipyneen ehkä inasen, lämpimänä oli vain muutaman pykälän cold merkin yläpuolella. Katson tarkemmin tilanteen kun kone jäähtyy.

    Edelleen lämmöt pysyy hyvin normaalina ja lämmintä puhaltaa. Suuresta vuodosta ei ole kysymys, jos nesteen katoaminen jatkuu. Voisi vieläkin olla ilmautumisen rajoissa tuo hävikki. Maassa ei näy nestettä parkkipaikalla.

    Kannattaisikohan tuota korkkia mahdollisesti vaihtaa? Oikein kunnolla kiristämällä se kyllä tuntui pitävän.

    Comment

    • chorrus
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2003
      • 565
      • 00100

      #17
      Hmm! Kokeile toki vaihtaa korkki. Ja tietyllä tapaa sen on tarkoituskin "olla pitämättä" painetta! Eli sen kuuluu myös sitä kautta tasata jäähdytysjärjestelmän paine! Eli päästää tarvittaessa liikaa painetta pois, joten älä ylikiristä korkkia! Vaikuttaisi siltä, että kyseessä on ilmaa järjestelmässä, eikä kansivika. Katso kuitenkin tarkasti vielä noita vuotoja.

      AUDI TT Roadster 3.2
      PEUGEOT 405 T16 ZzzzZ
      PEUGEOT 504 PICKUP ZzzzZ

      ex.
      E38 740iA cosmosschwarzmetallic
      E38 740iA bmw schwarz II
      E39 530dAt titansilbermetallic
      E39 530dAt M-Sport cosmosschwarzmetallic
      E32 735iA - lachssilbermetallic
      E24 635CSI polarismetallic
      AUDI A6 TDI
      SAAB 'takemenow' 900i
      CITROËN XSARA VTS
      CITROËN JUMPER
      FORD MONDERO
      ALFA ROMEO 159 2.4JTDM

      + 23 x Peugeot

      Comment

      • Epsen
        Bimmer Rookie
        • Jun 2005
        • 39

        #18
        Ajelin aamulla töihin, kotona pinta normaali ja myös töihin tullessa nestettä ei näyttäisi kadonneen ainakaan muutamaa korkillista enempää. Katson lähteissä sitten tarkemmin, kun kone on jäähtynyt.

        Nyt näyttää siis vahvasti siltä, että järjestelmä oli vain ilmattu huonosti termarikopan vaihdon jälkeen. Tämän jälkeen vein auton uudelleen merkkihuoltoon, jossa se ilmattiin uudelleen. Tämän uuden "ilmauksen" jälkeen jouduin siis lisäämään litrakaupalla vielä nestettä! Mitä v*ttua?! Yritettiinköhän siellä edes?

        Uskaltaisiko toivoa, että jäähdytysjärjestelmä on nyt ilmautunut itsekseen, kun nestettä ei enää katoa ja kaikki toimii normaalisti, vai kannattaisiko sitä yrittää vielä pumppailla Hemin ohjeilla?

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎