Noniin, töihin selvittiin. Aamulla lisäsin vajaan desin jäähdytysnestettä, kun vajausta eiliseltä oli hiukan.
Työpaikalle päästyäni avasin konepellin vielä auton käydessä ja kuulin paisuntasäiliön korkista vaimeaa sihinää. Käänsin korkkia vielä hiukan kireämmälle ja sihinä loppui. Näköjään vuosi vähän painetta mäelle siitä. Kiristin sen kyllä melko tarmokkaasti eilen, mutta liian vähän näköjään. Myös nestettä vaikuttaisi häipyneen ehkä inasen, lämpimänä oli vain muutaman pykälän cold merkin yläpuolella. Katson tarkemmin tilanteen kun kone jäähtyy.
Edelleen lämmöt pysyy hyvin normaalina ja lämmintä puhaltaa. Suuresta vuodosta ei ole kysymys, jos nesteen katoaminen jatkuu. Voisi vieläkin olla ilmautumisen rajoissa tuo hävikki. Maassa ei näy nestettä parkkipaikalla.
Kannattaisikohan tuota korkkia mahdollisesti vaihtaa? Oikein kunnolla kiristämällä se kyllä tuntui pitävän.
Työpaikalle päästyäni avasin konepellin vielä auton käydessä ja kuulin paisuntasäiliön korkista vaimeaa sihinää. Käänsin korkkia vielä hiukan kireämmälle ja sihinä loppui. Näköjään vuosi vähän painetta mäelle siitä. Kiristin sen kyllä melko tarmokkaasti eilen, mutta liian vähän näköjään. Myös nestettä vaikuttaisi häipyneen ehkä inasen, lämpimänä oli vain muutaman pykälän cold merkin yläpuolella. Katson tarkemmin tilanteen kun kone jäähtyy.
Edelleen lämmöt pysyy hyvin normaalina ja lämmintä puhaltaa. Suuresta vuodosta ei ole kysymys, jos nesteen katoaminen jatkuu. Voisi vieläkin olla ilmautumisen rajoissa tuo hävikki. Maassa ei näy nestettä parkkipaikalla.
Kannattaisikohan tuota korkkia mahdollisesti vaihtaa? Oikein kunnolla kiristämällä se kyllä tuntui pitävän.
Comment