Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20B20 KONEEN VIRITYS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sambeli
    Bimmer Rookie
    • Aug 2004
    • 31
    • satakunta

    M20B20 KONEEN VIRITYS

    TERVE KAIKKI BEMARIGURUT!

    MIKÄ MAHTAAPI OLLA KÄTEVIN TAPA VIRITTÄÄ KO. KONETTA?
    TUOKO PELKÄT PELTIPAKOSARJAT YHTÄÄN HYÖTYÄ?
    ITELLÄ TOMMONEN E12 JA PITÄIS SITTEN SAADA EHKÄ TEHOJAKIN LISSÄÄ!
    (ONPA MUUTEN ÄIJILLÄ HIENOJA BEMUJA TÄÄLLÄ!)
    e12 is only what you need, exept money.
  • Sickness
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 1923
    • Helsinki

    #2
    En ollenkaan tarkoita olla ilkeä, mutta paras tapa virittää kyseistä konetta on panna pennit jonoon, heittää kyseinen vehje helvettiin sieltä keulalta ja vaihtaa koko roska uuteen -> halvempaa, tehokkaampaa ja luotettavampaa viritystä tuohon koneeseen ei pysty tekemään.

    Jos kuitenkin haluat ruveta kyseisen kamppeen kanssa tosissasi tappelemaan, niin muuta osaavat paremmin vastata kysymyksiisi. Älä sitten sano, että sinua ei ole varoitettu :lol:
    E39 520iA -02

    Comment

    • hencca
      BTCF Member
      • Jul 2002
      • 815
      • Hyvinkää

      #3
      HUUTAMALLA se selviää.... :o

      Tuossa ylhäällä on haku nappi ja jos laitat hakusanaksi esim. m20b20 tai viritys niin tuloksia saattaa jopa tulla... :shock:
      Praise the lowered, go forth and modify

      Comment

      • sambeli
        Bimmer Rookie
        • Aug 2004
        • 31
        • satakunta

        #4
        oOlen vaihtanut ko. auton päittäin vm-86 kadettiin joka oli valmis kaatopaikalle.Ei siis kannata kerätä vähäisiä senttejä kokoon tämän vuoksi ostaakseen uutta konetta...
        sitäpaitsi olen laittanut ilmoituksen ostetaan palstalle ja saanutkin yhteydenottoja: KYLLÄ SIITÄ VAKIOKONEESTA PITÄISI 800€ SAADA! (ei helv...)
        En ole vielä löytänyt haulla järkeviä tuloksia, hyvä jos jotkut löytää. :idea:
        e12 is only what you need, exept money.

        Comment

        • Timpe
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2003
          • 539
          • Tre

          #5
          Originally posted by sambeli
          En ole vielä löytänyt haulla järkeviä tuloksia, hyvä jos jotkut löytää. :idea:
          Enpä usko et tohon aiheeseen ees löytää järkeviä tuloksia, koska ei tohon koneeseen kannata laittaa rahaa kiinni virimielessä. Tulee varmasti kalliimmaksi yrittää saada tehoja tuosta irti kun vaihtaa se suosilla isompaan (lue: vähintään 2.5 litraseks). Ja tässä päädytäänkin jälleen siihen noidankehään, että kannattaako tehdä enää tekniikanvaihtoja vaan laittaa koko auto myyntiin ja hommata suosilla alkuperäinen tehokkaampi...vaikka saksasta.

          Comment

          • Sickness
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 1923
            • Helsinki

            #6
            No jos nyt haluat välttämättä käyttää tuota konetta aihiona, niin aloitapa viritysosien haaliminen vaikka tästä:



            Voit kysyä valmistajalta mitä se ilmoittaa tehonlisäykseksi, mutta veikkaan sen olevan "perstuntumalta" ainakin +15hv ja 25nm luokkaa.

            Kun ei kiltisti sanoen mennyt perille...
            E39 520iA -02

            Comment

            • sambeli
              Bimmer Rookie
              • Aug 2004
              • 31
              • satakunta

              #7
              Kiitoksia hyvistä vastauksista, tulen ilmeisesti pikkuhiljaa järkiini ja pidän kyseisen koneen ennallaan. Venttiilinkopan kansi tekee ilmeisesti puristuksia. HEHEE :lol:
              e12 is only what you need, exept money.

              Comment

              • Timpe
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2003
                • 539
                • Tre

                #8
                Originally posted by sambeli
                Kiitoksia hyvistä vastauksista, tulen ilmeisesti pikkuhiljaa järkiini ja pidän kyseisen koneen ennallaan. Venttiilinkopan kansi tekee ilmeisesti puristuksia. HEHEE :lol:
                Kannattaa vielä anatomialta varmistaa mutta muistaakseni se oli laskettu venakopan kansi. Siis ainakin se +15hv! :lol:

                Comment

                • LoudPipe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 1434

                  #9
                  Mun mielestä E12 on niin tyylikäs laite ettei sen välttämättä tarvi mikään tykki ollakaan. Ei tehoista tietenkään koskaan haittaa ole, mutta...

                  Comment

                  • sambeli
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2004
                    • 31
                    • satakunta

                    #10
                    Onko muuten tietoa montako E12:a vielä teillämme kulkee?

                    PS. Jollei e12 olisi tehty, 500/700sarjalaiset olisivat nykypäivänä aivan erilaisia... eikö vain?
                    e12 is only what you need, exept money.

                    Comment

                    • Bavaria
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2002
                      • 494

                      #11
                      Kuten edellä mainittiin, niin karu totuus on että kannattaa nostaa isompi kone keulille ja sitten suunnitella virittämistä. n.20 lisäheppaankin poltaa äkkiä ison kasan rahaa ja parin viikon päästä rupeaa taas halajamaan lisää kulkua.

                      Mutta tuohon kaksilitraiseenkin pätee samat säännöt kuin muihinkin nelitahtikoneisiin, eli suht rivakkaan kaasunvaihtoon jonkinnäköisellä hyötysuhteella olisi päästävä. Peltipakosarja itsessään saattaa ehkä vähän herkentää konetta mutta ei muuten mainittavaa hyötyä. Moottorin pyörintä nop. nosto+nokka+puristusten nosto ja kansityöt+imu-ja pakosarjojen kohdistus+ polttoaineen jakelu (en tiedä onko 4A1 ihan kaikkein paras)+pakoputki läpivirtaavilla vaimentimilla. Tuosta voit funtsia mitä kone tarttee ja mitä sille pitäisi mahdollisesti tehdä. Jos kaikki palat loksahtaa kerralla kohilleen niin kai muutama lisäheppa tulee.

                      Comment

                      • dunkelblau
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2003
                        • 1151
                        • Uusimaa

                        #12
                        Tosta ei saa vaparina oikein mitään syntymään...

                        Kokeileppa sitten vuorostaan hakusanaa: "Turbo"!

                        "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

                        Comment

                        • sasu
                          BTCF Member
                          • Feb 2003
                          • 135
                          • Tuusula

                          #13
                          saahan sitä, viritellä mitä itse haluaa. Tuo e30 m20b20 koneella
                          kulkee minulle ainakin aivan riittävästi (lue hiekkatie pätkät meinaa käydä kapeaksi). ilman saantia ja poistumista paranneltu.

                          mihin tarvitsee suomessa 500 hv.tä ?

                          kumien sulatteluun tikkurinlan ympäristössä?

                          siistiiii........... :shock:
                          Toyota Avensis -12, Toyoya Proace -20. EX - e36 316i M-look -94, e30 316/320 -84, e36 325i sedan -91, e36 318i -95, e46 320d sedan -01, e39 530Da Touring -04, E60 LCI 520 Da -08, E36 328 Cab -96, F30 316 D -12 Yaris 1.3 -02, Avensis D4D -00, Corolla -06, Rav4 2.0 4x4 -04, Mazda Premacy -02, Nissan Almera SR -98, Smart for two -03, Leon 2.0 TFSI -06, Land Cruiser D4D -04, PT-Cruiser -01, Hiace Pegabus -07, Mazda 6 stw -07, Volvo V70 2.0F -08, Smart ForFour -15, Peugeot Expert -16

                          Comment

                          • muuris
                            BTCF Member
                            • Aug 2002
                            • 3501
                            • Jyväskylä

                            #14
                            Originally posted by sasu
                            saahan sitä, viritellä mitä itse haluaa. Tuo e30 m20b20 koneella
                            kulkee minulle ainakin aivan riittävästi (lue hiekkatie pätkät meinaa käydä kapeaksi). ilman saantia ja poistumista paranneltu.

                            mihin tarvitsee suomessa 500 hv.tä ?

                            kumien sulatteluun tikkurinlan ympäristössä?

                            siistiiii........... :shock:
                            On aika ero M20B20 122/125/129hv:llä ja sitten 500hv myllyllä. Ei tässä taidettu olla mitään kanuuna-E12:sta olla tekemässä :lol:

                            Hiekkatiellä nyt "riittää" vanha laatikko-Ladakin, silläkin käy pätkät kapeiksi... tosin ei johdu liiasta tehosta, vaan surkeasta alustasta sekä jäykästä taka-akselista.

                            Sorry offtopic, mutQ vinQ parQ muutki vääntää :oops:
                            E30 325iX '86
                            Instagram

                            Comment

                            • [pmp]
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2006
                              • 650
                              • Vantaa

                              #15
                              m20b20 moottorin viritys

                              elikkä olen itelleni ekaks autoks tommosen e30 320i bemarin hommannu, kortin saan kesällä, joten nyt olis aikaa vähän kutitella sitä. elikkä jos antaisitte vinkkejä miten pääsisin noin 150 hepan tehoihin, ja tietenkin mahdollisimman halvalla kun opiskelija olen, opiskelen autopuolella, joten koneita ja työkaluja löytyy. ja kaikkiin vinkkeihin voisi sitten laittaa nettilinkkiä ja hinta-arviota mukaan.. vapaavirtaus suodatin löytyy..
                              F31 335dx m-sport
                              Ex F10 535d m-sport
                              Ex E30 325i
                              Ex E36 325td
                              Ex E30 320i

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎