tarvitttiin 4sivua tekstiä ennen kuin siltä tuli hakemani vastaus, kiitos mr.b tästä.. pitää tutkiskella myyntipalstoja
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M20B20 KONEEN VIRITYS
Collapse
X
-
Originally posted by siforsitse asiassa ei edes mennyt. m20b23 kampiakseli ja männät,koneistettu kansi,motronikin ruiskut volvo t4:n suuttimilla ja lastulla kierrokset 6900rpm,peltipakosarja tee se itse menetelmällä rakennettu tuplaputkisto alusta loppuun,crane 272 asteinen nokka 11 ja 10,5 nostolla. siinä tarinaa näin aluksi.....
t.Ville
Comment
-
-
Originally posted by siforsitse asiassa ei edes mennyt. m20b23 kampiakseli ja männät,koneistettu kansi,motronikin ruiskut volvo t4:n suuttimilla ja lastulla kierrokset 6900rpm,peltipakosarja tee se itse menetelmällä rakennettu tuplaputkisto alusta loppuun,crane 272 asteinen nokka 11 ja 10,5 nostolla. siinä tarinaa näin aluksi.....
riittää kun 1 palikka on väärä (esim lian kireä nokka) tai aste/pari pielessä niin ollaan siinä 170hp paikkeilla ja itketään että vie pensaa vaan...BMW 320iA Touring -95
Porsche 944 -86
Buell xb9r -03
Marin san rafael ~89
Jalat -70
Comment
-
-
Otetaanpas tähän samaan topikkii kun kerta käsitellään m20b20 konetta.
Ja haetaan "huipputehoja", siis ilman turboa, kuiteskin ihan päivittäiseen ajoon tarkotettua. eikä nyt kuiteskaan ihan sillä asenteella et rahaa riittää mihin vaan mut ei tietenkään ilmasiksikaan ois tarkotus tehä.
Eli mikä olis hyvä lähtökohta kone l-jet vai motronic kone, onko suurin kuutiomäärä mihin tuon koneen saa tuo 2,5l. 323 kampura ja 83mm poraus, mitkä kanget?
Tietysti kannen käyttää portattavaan ja ilmeisesti 325 venat? 325 kaasuläppä, peltisatsi. mikä nokka? suuttimet? puristussuhde? kenties joku megaruutta fiksuin?
Ja mitä vielä?Last edited by makkis; 26-02-2006, 21:54.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Originally posted by mr.bkokeile jotain tällaista.
-peltisarja + putket (martellius tai vast. löytyy varmaan käytettynä kun etsii)
-lievä nokka, 264ast tai ainakin alle 280 (turha laittaa sellaista joka antaa huipputehot 1000rpm rajoittjan jälkeen!!)
-nosta bensapaineet ~0,5 ja säädä ilmamittaria 1-3 pykälää jäykemmäks! (pysyy seokset järkevinä matalemmila kieroksilla ja rikastuu vasta korkeilla, silloin kun tarvitaan. tällä tavalla ei vie älyttömästi bensaa normaali ajossa.)
-vapaavirtaus filtteri (mielellään vakioboxiin, että saa raitista ilmaa.)
Portattu kansi muotuilluilla vakio kokoisilla venttiileillä. Kannesta otettu n. 0,9mm siivu pois. Marteliuksen pakosarja ja itse tehty 2,5 tuuman putkisto kahdella läpivirtausvaimentimella. Nokka oli vakio ja ajoitettu hieman vakiota aikaisemmalle kannen laskun takia. Kaasuläpän akseliakin oli muotoiltu olevinaan paremman virtauksen takia, mutta tuskinpa auttoi. Vakio ilmanpuhdistinkotelo muokattuna, hieman lyhennetyllä ilmamäärämittarin torvella ja vapariputsarilla. Koteloa oli muokattu silleen, että alunperin vasemmassa nurkassa oleva ilman sisäänmeno oli muutettu oikeaan nurkkaan ja ilma otettiin suoraan maskin takaa. Ilmamäärämittaria säädettiin löysemmälle ja säätäjä sanoi korkeilla kierroksilla seoksien menevän jo hieman rikkaan puolelle. Tuloksena oli noin 120 hepan pyöräteho ja liki 20 kilon vääntö. Vääntökäyrän muoto oli kylläkin jokseenkin ihmeellinen. Tehot pysyi samana viidestä tuhannesta kuuten tuhaneen kierrokseen. Ala- ja keskikierrosten vääntö kasvoi todella mukavasti eikä kulutus kasvanut oikeastaan ollenkaan.
Mutta se hinta. Rahaa paloi silloin kaikkinensa varmasti 5000 markkaa ellei ylikin. Oliko se sitten sen arvoista...?Last edited by Freak; 26-02-2006, 21:18.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
-
Originally posted by T3
Kone pöydälle, kampiakseli ja männät vaihtoon ja tilalle M20B23:n kampiakseli ja männät. Samalla uusit laakerit, hoonaat sylinterit ja uusit männänrenkaat. Tietysti myös KAIKKI tiivisteet jne jne.
Muuta et tarvitse. Et tarvitse viritysnokkkaa, peltisarjaa, tai jotain turhanpäiväistä vapaavirtaussuodinta. Koneessasi on operaation jälkeen tukevat 150-155hv. HUOMATTAVASTI enemmän vääntöä ja yleistä käyttömukavuutta. Eikä viritystyö näy päällepäin, kun sen tekee alkuperäiseen 2-litraiseen lohkoon.
Maksaa: Kaikki osat n.600-650euroa.// If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //
Comment
-
-
Originally posted by BMW 325I avoMä en nyt ymmärrä minkä takia tämä vaihtoehto sivuutettiin olankohautuksella. Tästä ei remontti enää simppelimmäksi mene vai HÄ!!F31 335dx m-sport
Ex F10 535d m-sport
Ex E30 325i
Ex E36 325td
Ex E30 320i
Comment
-
-
Pari ilmoa löytyi heti ja tosiaan hinnat ei päätä huimaa.
Joku voi heittää tähän vielä paljon pahvi, tiivisteet, laakerit ja rengastus maksaa.
http://www.btcf.fi/forum/showthread....ghlight=m20b23
http://www.btcf.fi/forum/showthread....ghlight=m20b23// If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //
Comment
-
-
Originally posted by T3No kuule sitä tässä on itsekin ihmetelty.
Mutta ei varmaan ole riittävän uskottavaa touhua, kun ei koneesta löydy peltisarjaa, joka näkyy päällepäin. Siitä ei löydy viritysnokkaa, jotta voisi kehuskella kavereille ja ennenkaikkea siitä ei löydy tuota jumalaista kaiken viritystyön kivijalkaa: Kirkuvan vihreää, sinistä tai punaista VAPAAVIRTAUSSUODINTA, jolla tehot suorastaan hyppää kattoon.
Pointtini noihin 2,3-koneen sisuskaloihin oli hyvin yksinkertainen ja suht edullinenkin.
Lisäksi... Jälkiviritys, ts. lisähevosvoimien hakeminen on vielä hyvin helppoa tuollaisesta koneesta(verrattuna siihen 2-litraiseen), jos ei ne 150hv riitä.
Ottaako se kone itteensä jos pitää kaasuläpän ja suuttimet vakioina b20? meinaan kyllähän ne voi vähän ahdistaa, mut tekeekö hallaa?
Kiitos T3 infoista taas vaihteeks, just menossa tollanen b20->b23 siitos
Ja pakko tääki sanoa että kaveri kuulostaa vähän multa tossa viime syksynä sama homma, korttiin puol vuotta, "tuliterä" 320i alla, ja jopa paikkakunta sama Mutjoo ettei menis ihan OT:ks tää homma ni suosittelen kyl tota b20->b23 rakentamista, hinta/tehosuhde kohallaan.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by T3Ei ota nokkiinsa. Vaihdat vain aivoboksin tai käännät ilmamäärämittarista pari naksua. 2-litraisessa koneessa on ihan samat suuttimet ja kaasuläppä, kuin 2,3:ssa. vm-83:ssa vielä aivoboksikin oli sama (aikana jolloin 2,3:ssa oli 139hv). Myöhemmin 2,3.een tuli erilainen aivoboksi, jossa suuttimen aukioloaikaa oli pidennetty. Jälkimmäisissä versioissa koneessa oli 150hv.
KiitänMusti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
Comment