Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20B20 KONEEN VIRITYS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pite^
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 465
    • Haapavesi

    #91
    osaisko joku kertoa remmiahtimesta, ja miten se toimis tossa, ja hintaa, ja en todellakaan oo semmosta laittamassa, kiinnostais vaan, ehkä joskus tulevaisuudessa (?)

    Joo loppusessaan kalliita hevosvoimia. Ja paljon ääntä melkein tyhjästä.. mut kyl se on ihan kivaa, mut pelkkä remmi ei sinäänsä paljoa anna pitää laittaa väli jäähdytin, isommat suuttimet ja muuta hilua, että sen hyöty olis maksimaalinen!!
    Team Ryyppymäki

    Comment

    • karhunen
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 490
      • Helsinki

      #92


      Siinä yksi artikkeli m20b20 stroukkaamisesta, ilmeisen samoin tavoittein, eli ei päällepäin näkyvää muutosta. Pitkälti samat jutut on tosin käyty jo läpi tässä keskutelussa.

      Jollakulla kokemusta tälläisen moottorin rakentamisesta 81mm iskuisella akselilla ?
      Ex: E21 320/6 11/'78 fjord "UNU-444"
      Ex: E30 316i 04/'90
      Ex: E28 Hartge H5S "528i"

      Comment

      • Kyytsis
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 3472
        • Helsinki

        #93
        Originally posted by karhunen
        http://e21.tricord.be/download.php?file=2

        Siinä yksi artikkeli m20b20 stroukkaamisesta, ilmeisen samoin tavoittein, eli ei päällepäin näkyvää muutosta. Pitkälti samat jutut on tosin käyty jo läpi tässä keskutelussa.

        Jollakulla kokemusta tälläisen moottorin rakentamisesta 81mm iskuisella akselilla ?


        Lue tuolta vaikka alkuun...

        t.Ville

        Comment

        • karhunen
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2004
          • 490
          • Helsinki

          #94
          ... Sitä samaahan tuolla on pohdittu, lueskeltu on. Mutta en muista äkkiseltään nähneeni mokomaa konstuktiota kellään käytössä. Paljonko noissa 323i:n männissä on varaa ottaa, 2.1mm sorvaus kuulostaa aika reippaalta. Ei sillä että itse moista suunnittelisin, mutta moottoritekniikka kiinnostaa aina.
          Ex: E21 320/6 11/'78 fjord "UNU-444"
          Ex: E30 316i 04/'90
          Ex: E28 Hartge H5S "528i"

          Comment

          • advance
            Bimmer Enthusiast
            • May 2004
            • 1689

            #95
            Originally posted by Pite^
            osaisko joku kertoa remmiahtimesta, ja miten se toimis tossa, ja hintaa, ja en todellakaan oo semmosta laittamassa, kiinnostais vaan, ehkä joskus tulevaisuudessa (?)

            Joo loppusessaan kalliita hevosvoimia. Ja paljon ääntä melkein tyhjästä.. mut kyl se on ihan kivaa, mut pelkkä remmi ei sinäänsä paljoa anna pitää laittaa väli jäähdytin, isommat suuttimet ja muuta hilua, että sen hyöty olis maksimaalinen!!
            http://irc-galleria.net/view.php?nick=Pite^&image_id=28340896

            Miten sulla tuolla galleriassa oli ahtimen kuva ja sain käsityksen että meinasit sen kiinni laittaa.

            Comment

            • Suutari
              Bimmer Enthusiast
              • May 2003
              • 3059
              • Suomi

              #96
              jos haluaa leikkiä voi sen ahtimen asentaa sinne vaikka näön vuoksi. kun homma tehdään vähänkään paremmin alkaa rahaa palaa..laske kaikki osat ja tuplaa se..vanha ja toimiva sääntö. pikku hiluja kuten ahtoputkia yms. ei ikinä lasketa muuten .yleesähän toi kaava toimii tyyliin että suuttimet,ahdin ja katos eipä ollukkaa kallista sitten myydään puhallin kun ei ollukkaa varaa enää ahtoputkiin tai pultteihin heh..
              Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
              -Official BTCF-Sauna Team-
              -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
              -Team BTCF Top Alcohol-
              -Team Pimp My Bride-
              TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
              R.I.P. 1K MOTORSPORTS
              R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
              526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

              Comment

              • jvakeva
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 2433
                • Kouvola

                #97
                Originally posted by Suutari
                jos haluaa leikkiä voi sen ahtimen asentaa sinne vaikka näön vuoksi. kun homma tehdään vähänkään paremmin alkaa rahaa palaa..laske kaikki osat ja tuplaa se..vanha ja toimiva sääntö. pikku hiluja kuten ahtoputkia yms. ei ikinä lasketa muuten .yleesähän toi kaava toimii tyyliin että suuttimet,ahdin ja katos eipä ollukkaa kallista sitten myydään puhallin kun ei ollukkaa varaa enää ahtoputkiin tai pultteihin heh..
                niinhän monet sanoo..
                B10 V8 # 108
                saab r560 8X4

                Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                Comment

                • kmr
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2005
                  • 175
                  • Turku / Kotka

                  #98
                  Itsellä meni n. 2000€ M20B20 ahtamiseen. Pari päivää sit kävin katsastamassa ja vertailumallina oli 325i. Nyt on mukavat pihinät ja 190hv/280Nm tehoja 0,5 ahdoilla ja hyvin on toiminut jo 3 kuukautta kovaa ajoa. Tuohon hintaan sisältyy kaikki alustan osia myöden..
                  F11 530Xd M-sport
                  ex. E92 325d -07
                  ex. E30 320tic -87

                  Comment

                  • f1zz
                    GTi:stä tuttu
                    • Sep 2003
                    • 1469
                    • Veikkola

                    #99
                    Toi peltipakosarjan hankinta heti ensimmäisenä on tyhmintä mitä tiedän. Miksi ei voi laittaa vaikka '88-> 2.0 litrasen tai 2.5 litrasen pakosarjoja mitkä maksaa 50€ kiskurilla. joku 450€ 30€ peltimutkista tuntuu vähän tyhmältä kun tehoa ei tule ei sitten millään lisää vakio koneeseen.

                    Comment

                    • Supra^
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 5150
                      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                      Originally posted by kmr
                      Itsellä meni n. 2000€ M20B20 ahtamiseen. Pari päivää sit kävin katsastamassa ja vertailumallina oli 325i. Nyt on mukavat pihinät ja 190hv/280Nm tehoja 0,5 ahdoilla ja hyvin on toiminut jo 3 kuukautta kovaa ajoa. Tuohon hintaan sisältyy kaikki alustan osia myöden..
                      facelift vai <87 elikk&#228; l-jet vai motronic?
                      Musti 8HP
                      Nokivasara M47
                      TeiniCoupé DCT
                      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                      Ex:
                      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                      Comment

                      • kmr
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2005
                        • 175
                        • Turku / Kotka

                        Originally posted by Supra^
                        facelift vai <87 elikkä l-jet vai motronic?
                        01/87, eli l-jet. Parepi kun ei tarvii ABS-jarruja, ei kattia ja saa sytkää säädettyä..
                        F11 530Xd M-sport
                        ex. E92 325d -07
                        ex. E30 320tic -87

                        Comment

                        • Supra^
                          BTCF Member
                          • Jul 2005
                          • 5150
                          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                          Originally posted by kmr
                          01/87, eli l-jet. Parepi kun ei tarvii ABS-jarruja, ei kattia ja saa sytkää säädettyä..
                          mitäs kaikkea muutoksia jouduit tehä bensansaannin suhteen, ettei nakuttais?
                          Musti 8HP
                          Nokivasara M47
                          TeiniCoupé DCT
                          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                          Ex:
                          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                          Comment

                          • kmr
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2005
                            • 175
                            • Turku / Kotka

                            Originally posted by Supra^
                            mitäs kaikkea muutoksia jouduit tehä bensansaannin suhteen, ettei nakuttais?
                            Finnboost lisärikastuspiiri, 2*380cc lisäsuuttimet, vakiosäädin. Sitten penkissä seokset kohdalleen. Sytkää on kyl pakko laittaa myöhäselle, muuten nakuttaa.
                            F11 530Xd M-sport
                            ex. E92 325d -07
                            ex. E30 320tic -87

                            Comment

                            • Supra^
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 5150
                              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                              Originally posted by kmr
                              Finnboost lisärikastuspiiri, 2*380cc lisäsuuttimet, vakiosäädin. Sitten penkissä seokset kohdalleen. Sytkää on kyl pakko laittaa myöhäselle, muuten nakuttaa.

                              kiitos näistä, kuullostaa hyvältä
                              Musti 8HP
                              Nokivasara M47
                              TeiniCoupé DCT
                              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                              Ex:
                              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                              Comment

                              • Pite^
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2005
                                • 465
                                • Haapavesi

                                Miten sulla tuolla galleriassa oli ahtimen kuva ja sain käsityksen että meinasit sen kiinni laittaa.[/QUOTE]

                                kyllä. sais enää sen koneen toimiin nyt kunnolla.. kierokset sekoilee...!!
                                Team Ryyppymäki

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎