äksyt nokat+hydrauliset nostajat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sturer Bock
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2006
    • 312
    • Häme

    äksyt nokat+hydrauliset nostajat

    Onko kokemuksia otsikon mukaisesta yhdistelmästä? Mitä ongelmia mahdollisesti esiintyy esim. korkeilla kierroksilla tms? Nokkien asteluvuista puhutaan >280*/10mm nostolla.
    Bmw-koneisiin ja muiden automerkkien koneisiin, jotka ovat hydraulinostimilla löytyy kyllä aika rajuja keppejä maailmalta, mutta miten toimii käytännössä?
    Esim. m52b28 on hyvä moottori ja siitä olisi mahdollista saada paljon enemmän tehoa ulos niinkuin joku hienosti täällä foorumilla kirjoittanut oli ottanutkin. Moottori on vaan pahasti jäänyt M-moottorin varjoon.
  • Jochen
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 1229
    • Valkeakoski & Trondheim

    #2
    Originally posted by sturer Bock View Post
    Onko kokemuksia otsikon mukaisesta yhdistelmästä? Mitä ongelmia mahdollisesti esiintyy esim. korkeilla kierroksilla tms? Nokkien asteluvuista puhutaan >280*/10mm nostolla.
    Bmw-koneisiin ja muiden automerkkien koneisiin, jotka ovat hydraulinostimilla löytyy kyllä aika rajuja keppejä maailmalta, mutta miten toimii käytännössä?
    Esim. m52b28 on hyvä moottori ja siitä olisi mahdollista saada paljon enemmän tehoa ulos niinkuin joku hienosti täällä foorumilla kirjoittanut oli ottanutkin. Moottori on vaan pahasti jäänyt M-moottorin varjoon.
    Ei ole kokemuksia

    Suurilla kierroksilla käsittääkseni ongelmaksi voi tulla se että öljyä puristuu pois nostajasta jolloin nokan tehollinen aukioloaika pienenee ja venttiili nousee ja laskee kantta vasten liian nopeasti. Yleensä (hydraulinostimien kanssa käytettävissä) nokissa on kai sellainen hionta että venttiiliä kiihdytetään ja hidastetaan maltillisesti kun se on juuri avautumassa tai sulkeutumassa.

    Toinen mahdollisuus lienee se että korkeiden kierrosten mukana öljynpaine nousee ja se taas aiheuttaa sen että nostimessa on liikaa öljyä. Tämän takia venttiili ei enää sulkeudukaan tiiviisti kantta vasten, pahimmillaan se voi napata kiinni mäntään.

    Cat camsin sivuilta kun katselin M42 ja M50 moottoreissa kireimmät nokat hydraulisille nostimille on 275 - 280 astetta ja nostoa löytyy 11 - 11.5 mm.

    Melko varmana tietona pidän sitä että alkuperäiset M42 moottorin nostimet toimii luotettavasti 8000 kierrokseen asti. En tiedä millaisella nokalla (ja mahdollisesti jousilla) tuo lukema on saatu, silläkin on varmasti vaikutusta.

    Jos puhuin täyttä paskaa niin korjatkaa ihmeessä

    No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
    Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
    Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
    Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
    Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
    Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

    Comment

    • sturer Bock
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2006
      • 312
      • Häme

      #3
      Originally posted by Jochen View Post
      Ei ole kokemuksia

      Suurilla kierroksilla käsittääkseni ongelmaksi voi tulla se että öljyä puristuu pois nostajasta jolloin nokan tehollinen aukioloaika pienenee ja venttiili nousee ja laskee kantta vasten liian nopeasti. Yleensä (hydraulinostimien kanssa käytettävissä) nokissa on kai sellainen hionta että venttiiliä kiihdytetään ja hidastetaan maltillisesti kun se on juuri avautumassa tai sulkeutumassa.

      Toinen mahdollisuus lienee se että korkeiden kierrosten mukana öljynpaine nousee ja se taas aiheuttaa sen että nostimessa on liikaa öljyä. Tämän takia venttiili ei enää sulkeudukaan tiiviisti kantta vasten, pahimmillaan se voi napata kiinni mäntään.

      Cat camsin sivuilta kun katselin M42 ja M50 moottoreissa kireimmät nokat hydraulisille nostimille on 275 - 280 astetta ja nostoa löytyy 11 - 11.5 mm.

      Melko varmana tietona pidän sitä että alkuperäiset M42 moottorin nostimet toimii luotettavasti 8000 kierrokseen asti. En tiedä millaisella nokalla (ja mahdollisesti jousilla) tuo lukema on saatu, silläkin on varmasti vaikutusta.

      Jos puhuin täyttä paskaa niin korjatkaa ihmeessä
      Itse löysin netistä 304*/11,5mm nokat m52:een, joka on jo häijy keppi. Ja nimenomaan hydraulisille nostajille tarkoitettu.

      Comment

      • fraatti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 4657
        • Tampere

        #4
        Originally posted by sturer Bock View Post
        Itse löysin netistä 304*/11,5mm nokat m52:een, joka on jo häijy keppi. Ja nimenomaan hydraulisille nostajille tarkoitettu.

        ihan schrinkin perus miedoilla kepeillä mitä itse käytin tulee jo varsin malliikasti woimaa lisää.. tietystyti kun tuohon yhdistetään vielä imu- ja pakopuolen hengityksen parantamista niin puhutaan jo ihan hyvistä lukemista..

        tarpeeksi kun lisätään nostoa joutuu myös mäntien venttiilitaskuja suurentamaan.. projekteissa on exkulkineesta juttua lisää..

        ja lisäksi jos nokissa on paljon overlappia on turha haaveilla että auto menisi päästöistä läpi...
        F11 535dX LCI
        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

        Comment

        Working...
        X