Announcement

Collapse
No announcement yet.

Miksi ei katit kestä m62 koneessa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vehkis
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 1441
    • Turku

    Miksi ei katit kestä m62 koneessa?

    Eli mikä rikkoo katalysaattorit autossani?

    Helmikuussa vaihdettu kummatkin katit uusiin(kun vanhat olivat onttoja)toisen laitoin alkuperäisen ja toisen a-alt-avgas:in rosteri katin.
    Nyt olen alkanut kuunnella kun rämisee taas ikävästi tuo alkuperäinen katti ja olen tullut siihen tulokseen,että romut alkaa olemaan irti sieltä sisältä.
    Mihinkään katukivetykseen ynm katti ei ole osunut.

    Joten mikä vittu rikkoo nuo katit?
    Eikö tuon katin pitäisi kestää ikuisuuden jos ne ei saa mekaanisia kolahduksia?
    Voisiko vika olla venttiilien ajoituksessa tai jossain sellaisessa?
    Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
    ex E39 535iA -97
    sekä x määrä riisikippoja


    Kesäautona toimii vw kupla -65
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Ilmavuoto= kone käy laihalla.

    Comment

    • Vehkis
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2007
      • 1441
      • Turku

      #3
      Originally posted by Hemi View Post
      Ilmavuoto= kone käy laihalla.
      Vai että ilmavuoto..
      Mistäköhän päin tuota ilmavuotoa osaisi alkaa etsimään?
      Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
      ex E39 535iA -97
      sekä x määrä riisikippoja


      Kesäautona toimii vw kupla -65

      Comment

      • WSE1
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3242
        • Suomusjärvi

        #4
        Originally posted by Hemi View Post
        Ilmavuoto= kone käy laihalla.
        Nyt haluaisin kuulla perustelut jotta mitenköhän liian laiha seos rikkoo katalysaattorit?

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Originally posted by WSE1 View Post
          Nyt haluaisin kuulla perustelut jotta mitenköhän liian laiha seos rikkoo katalysaattorit?
          Pakolämmöt tapissa, elementit sulaa irti kuorista.

          Comment

          • BMW535
            Bimmer Rookie
            • Oct 2005
            • 167
            • seinäjoki

            #6
            tuolla toisessa topicissa jo vastasinkin ,eli melkein voisin veikata ,että sulla hajoo katit siitä kun venttiilikopan tiivisteet vuotaa..eli ne kannattaisi nytten ensin vaihtaa ennekkuin mitään isompaa remonttia rupeaa tekemään..
            TakinKääntö : Chervolet Camaro Z28 350cid Lt1 Manual


            EX : e39 535i v8 " 5xx " Moposport 5-GanG Getriebe

            TalviPommi: Volkswagen Golf 1.0i

            KesäLelu : Suzuki Sv 650cc

            Comment

            • Puzla
              Bimmer Rookie
              • Feb 2008
              • 41
              • suomenmaa

              #7
              ...............
              Last edited by Puzla; 21-10-2010, 21:58.

              Comment

              • Bullitt
                BTCF Member
                • Jul 2002
                • 2786
                • Turku

                #8
                Originally posted by Puzla View Post

                Palamaton bensiini rikkoo katit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
                Eli sun V8 koneessa on sytytyskatkoja jolloin palamaton bensiini pääsee pakoputkistoon ja katit kun on siinä ensimmäisenä 250asteisena niin ne sulaa ja murenee sen bensiinin johdosta!!
                Eli katalysaattori ei hajoa, jos moottorissa ei ole vikaa!!!!!!!!!!!!!
                Ja tuo V8 moottori on vielä niin hauska että ajon aikana et edes huomaa jos yksi pytty jää silloin tällöin syttymättä, tämä kuitenkin tallentuu vikamuistiin..
                Itsellä juurikin sama ongelma päällä ja katit hakusessa..

                Eikä siellä mitään ilmavuotoja ole!!!!!!!!!!
                Ja tämäkö on nyt kiistatta ainoa mahdollinen syy katalysaattorien hajoamiseen? Noissa Bemarin veekaseissa kun nyt vaan tunnetusti sattuu olemaan useampiakin potentiaalisia paikkoja ilmavuodoille, ja laiha seos todellakin nostaa pakolämpöjä yli normaalin tason.

                Loppuiko huutomerkit muuten kesken, vai miksi niitä on noin vähän?


                Comment

                • Dunky
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 4929
                  • Kotka

                  #9
                  Originally posted by Vehkis View Post
                  Eli mikä rikkoo katalysaattorit autossani?

                  Palamaton bensiini rikkoo katit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
                  Eli sun V8 koneessa on sytytyskatkoja jolloin palamaton bensiini pääsee pakoputkistoon ja katit kun on siinä ensimmäisenä 250asteisena niin ne sulaa ja murenee sen bensiinin johdosta!!
                  Eli katalysaattori ei hajoa, jos moottorissa ei ole vikaa!!!!!!!!!!!!!
                  Ja tuo V8 moottori on vielä niin hauska että ajon aikana et edes huomaa jos yksi pytty jää silloin tällöin syttymättä, tämä kuitenkin tallentuu vikamuistiin..
                  Itsellä juurikin sama ongelma päällä ja katit hakusessa..

                  Eikä siellä mitään ilmavuotoja ole!!!!!!!!!!
                  Totta tämä bensiinin hajoittava vaikutus ilman huutomerkkejäkin. Nyt V8 piuhan päähän niin näkee meneekö bensaa jonnekkin liikaa tai liian vähän ja onko sytytys häiriöitä. Nokka ja kampi anturit antaa DME:lle luvan/käskyn sytyttää. Ja nuo nokka-anturit ovat näissä vehkeissä kulutus tavaraa.

                  Ilmavuodot selviää parhaiten esim startti sprayllä.
                  Last edited by Dunky; 18-08-2008, 06:02. Reason: Ilmavuodosta lisäys.
                  Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                  Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                  Comment

                  • roadmovie
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2007
                    • 73

                    #10
                    Voiko merkkihuollon testerillä tarkistaa pakokaasujen lämpötilat?

                    Comment

                    • Vehkis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2007
                      • 1441
                      • Turku

                      #11
                      Originally posted by Dunky View Post
                      Totta tämä bensiinin hajoittava vaikutus ilman huutomerkkejäkin. Nyt V8 piuhan päähän niin näkee meneekö bensaa jonnekkin liikaa tai liian vähän ja onko sytytys häiriöitä. Nokka ja kampi anturit antaa DME:lle luvan/käskyn sytyttää. Ja nuo nokka-anturit ovat näissä vehkeissä kulutus tavaraa.

                      Ilmavuodot selviää parhaiten esim startti sprayllä.
                      Just tuossa viime viikon torstaina luettiin vikakoodit, eikä näyttänyt mitään:think
                      Toisaalta olen kyllä huomannut pientä pätkimistä koneessa,mutta eipä näy vikakoodeja.
                      edit:jos joku osaa lukea hyvin livedataa, ja kiinostusta löytyy niin saa tulla lyömään puihan kiinni ja tutkimaan..
                      Last edited by Vehkis; 18-08-2008, 15:07.
                      Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
                      ex E39 535iA -97
                      sekä x määrä riisikippoja


                      Kesäautona toimii vw kupla -65

                      Comment

                      • Dunky
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 4929
                        • Kotka

                        #12
                        Originally posted by Vehkis View Post
                        Just tuossa viime viikon torstaina luettiin vikakoodit, eikä näyttänyt mitään:think
                        Toisaalta olen kyllä huomannut pientä pätkimistä koneessa,mutta eipä näy vikakoodeja.
                        edit:jos joku osaa lukea hyvin livedataa, ja kiinostusta löytyy niin saa tulla lyömään puihan kiinni ja tutkimaan..
                        Eipä jaksa lähteä sinne asti ajelemaan... Oliko merkkiliike jossa luettiin?
                        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                        Comment

                        • Vehkis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2007
                          • 1441
                          • Turku

                          #13
                          Joo on pariin kertaan luettu merkkiliikkeessä,mutta ei ole sielläkään löydetty mitään.Nyt viimeksi vikakoodit luettu läppärillä jollain ohjelmalla(tietääkseni ei carsoft).
                          Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
                          ex E39 535iA -97
                          sekä x määrä riisikippoja


                          Kesäautona toimii vw kupla -65

                          Comment

                          • Dunky
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 4929
                            • Kotka

                            #14
                            Originally posted by roadmovie View Post
                            Voiko merkkihuollon testerillä tarkistaa pakokaasujen lämpötilat?
                            Löytyy anturi sillekkin

                            P2031 Exhaust Gas Temperature Sensor Circuit (Bank 1 Sensor 2)
                            P2032 Exhaust Gas Temperature Sensor Circuit Low (Bank 1 Sensor 2)
                            P2033 Exhaust Gas Temperature Sensor Circuit High (Bank 1 Sensor 2)
                            P2080 Exhaust Gas Temperature Sensor Circuit Range/Performance (Bank 1 Sensor 1)
                            P2081 Exhaust Gas Temperature Sensor Circuit intermittant (Bank 1 Sensor 1)
                            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                            Comment

                            • Dunky
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 4929
                              • Kotka

                              #15
                              Originally posted by Vehkis View Post
                              Joo on pariin kertaan luettu merkkiliikkeessä,mutta ei ole sielläkään löydetty mitään.Nyt viimeksi vikakoodit luettu läppärillä jollain ohjelmalla(tietääkseni ei carsoft).
                              Livedata voisi paljastaa loput.
                              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎