Ainakin audin koneissa puolat tilttailee välillä niin, ettei niistä jää mitään vikakoodia. Duunin V6 audi alkaa pidemmän joutokäynnin jälkeen käymään viidellä tai peräti neljällä ja siitä huolimatta mitään vikakoodia ei tallennu muistiin.
Miksi ei katit kestä m62 koneessa?
Collapse
X
-
Originally posted by Juppe View PostAinakin audin koneissa puolat tilttailee välillä niin, ettei niistä jää mitään vikakoodia. Duunin V6 audi alkaa pidemmän joutokäynnin jälkeen käymään viidellä tai peräti neljällä ja siitä huolimatta mitään vikakoodia ei tallennu muistiin.Tallin täytteet:
E70 3.0d -09
E34 540ia -94
E39 520d -00
E39 528i M-sport -00
E60 520i -04
E30 -86
E61 520da -09
Comment
-
-
Originally posted by -Mage- View PostKuten Hemi "veikkaili" niin imuvuto on todennäköinen syy.
On melko yleinen vika että imusarja vuotaa juuresta, yleensä pieniä halkeamia.
Alkaa olemaan senverta "vanhoja" nämä m62:lla varustetut autot että muovi ei tahdo oikein kestää suuria ja jatkuvia lämpötilavaihteluita.
Comment
-
-
Originally posted by -KK- View PostOmassa E39 540 -99 :ssä kävi niin, että vesipumpun vaihdon yhteydessä oli imuputki sekä ilmeisesti myös kaasuläppäkotelo irti ja kiinnitettäessä oli jäänyt pieni vuoto tuohon linjaan. Onneksi luin vikakoodit pian, niin sai tuon korjattua kun vaan keksi mistä koodit tuli. Koodeja oli mm. "...idle mixture..." ja "...oxygen sensor..." -tyylisiä. Itse pidän hyvin mahdollisena, että isompi vuoto olisi voinut aiheuttaa jatkossa enempikin ongelmia.
Ps: osaakohan kukaan sanoa mitä tarkoittaa SMOOTHNES livedataa luettaessa?
Siinä näkyy joitain arvoja jokaisesta sylinteristä erikseen,ja ne olivat siinä 60 ja 100 välillä kaikissa muissa sylintereissä paitsi 4 sylinterissä, jossa arvot oli yli 200, joten voiskohan tuossa olla vika???.
Tulikohan varmasti tarpeeksi epäselvästi selitettyäNyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
ex E39 535iA -97
sekä x määrä riisikippoja
Kesäautona toimii vw kupla -65
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostSmoothrunning values kuvaa kuhunkin sylinteriin suihkutettavaa polttoainemäärää. Eli jos arvot koholla niin niitä sylintereitä yritetään "pakottaa" potkaisemaan kovempaa työtahdilla.
Comment
-
-
Ei kai sitä varten mitään omia antureita ole, mutta fiksut systeemit pystyvät toteamaan tuon muista tiedoista, esim. muutokset moottorin pyörintänopeudessa.Last edited by Bullitt; 19-08-2008, 21:39.
Comment
-
-
Originally posted by Dunky View PostNokka-, kampi-, nakutusanturit ja puolat kertoo DME:lle tärkeää tietoa polttoaineen syöttöön liittyen.Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
ex E39 535iA -97
sekä x määrä riisikippoja
Kesäautona toimii vw kupla -65
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostSmoothrunning values kuvaa kuhunkin sylinteriin suihkutettavaa polttoainemäärää. Eli jos arvot koholla niin niitä sylintereitä yritetään "pakottaa" potkaisemaan kovempaa työtahdilla.
Comment
-
-
Originally posted by roadmovie View PostLaihana käyminen voi tietysti johtua monesta asiasta mutta tulee mieleen polttoaineen suihkutuksen suuttimen likaantuminen tai tukkeutuminen. Tietysti tulppa tai puola voi olla sökö.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostSiis kaippa se menee niin että jos/kun yksi sylinteri käy imuvuodon seurauksena laihalla, ruiskutetaan ko.sylinteriin extra-annos kakkua jotta vältyttäisiin laihana käymisen tuhoava/sulattava vaikutus.
Comment
-
Comment