memebuy23buy

Miksi ei katit kestä m62 koneessa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juppe
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 4541
    • TURKU

    #16
    Ainakin audin koneissa puolat tilttailee välillä niin, ettei niistä jää mitään vikakoodia. Duunin V6 audi alkaa pidemmän joutokäynnin jälkeen käymään viidellä tai peräti neljällä ja siitä huolimatta mitään vikakoodia ei tallennu muistiin.

    Comment

    • jani1632
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 2243
      • Etelä-pohjanmaa

      #17
      Originally posted by Juppe View Post
      Ainakin audin koneissa puolat tilttailee välillä niin, ettei niistä jää mitään vikakoodia. Duunin V6 audi alkaa pidemmän joutokäynnin jälkeen käymään viidellä tai peräti neljällä ja siitä huolimatta mitään vikakoodia ei tallennu muistiin.
      Taitaa vaatia pidemmän aikajakson katkoksia ennenkuin tallentuu viaksi..
      Tallin täytteet:
      E70 3.0d -09
      E34 540ia -94
      E39 520d -00
      E39 528i M-sport -00
      E60 520i -04
      E30 -86
      E61 520da -09

      Comment

      • -Mage-
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2005
        • 295
        • Vantaa

        #18
        Kuten Hemi "veikkaili" niin imuvuto on todennäköinen syy.
        On melko yleinen vika että imusarja vuotaa juuresta, yleensä pieniä halkeamia.
        Alkaa olemaan senverta "vanhoja" nämä m62:lla varustetut autot että muovi ei tahdo oikein kestää suuria ja jatkuvia lämpötilavaihteluita.

        Comment

        • -KK-
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2005
          • 265

          #19
          Originally posted by -Mage- View Post
          Kuten Hemi "veikkaili" niin imuvuto on todennäköinen syy.
          On melko yleinen vika että imusarja vuotaa juuresta, yleensä pieniä halkeamia.
          Alkaa olemaan senverta "vanhoja" nämä m62:lla varustetut autot että muovi ei tahdo oikein kestää suuria ja jatkuvia lämpötilavaihteluita.
          Omassa E39 540 -99 :ssä kävi niin, että vesipumpun vaihdon yhteydessä oli imuputki sekä ilmeisesti myös kaasuläppäkotelo irti ja kiinnitettäessä oli jäänyt pieni vuoto tuohon linjaan. Onneksi luin vikakoodit pian, niin sai tuon korjattua kun vaan keksi mistä koodit tuli. Koodeja oli mm. "...idle mixture..." ja "...oxygen sensor..." -tyylisiä. Itse pidän hyvin mahdollisena, että isompi vuoto olisi voinut aiheuttaa jatkossa enempikin ongelmia.

          Comment

          • H4ck
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2008
            • 659
            • Helsinki/Eesti

            #20
            Mun mielestä toi on ihan tyyppivika...
            Varaosat, huolto ja maalaus.

            -BMW käytetyt ja uudet varaosat 040 635 4450

            Comment

            • Vehkis
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2007
              • 1441
              • Turku

              #21
              Originally posted by -KK- View Post
              Omassa E39 540 -99 :ssä kävi niin, että vesipumpun vaihdon yhteydessä oli imuputki sekä ilmeisesti myös kaasuläppäkotelo irti ja kiinnitettäessä oli jäänyt pieni vuoto tuohon linjaan. Onneksi luin vikakoodit pian, niin sai tuon korjattua kun vaan keksi mistä koodit tuli. Koodeja oli mm. "...idle mixture..." ja "...oxygen sensor..." -tyylisiä. Itse pidän hyvin mahdollisena, että isompi vuoto olisi voinut aiheuttaa jatkossa enempikin ongelmia.
              Luulis että tulis itselläkin tuollaisia vikakoodeja, jos ois imuvuoto..

              Ps: osaakohan kukaan sanoa mitä tarkoittaa SMOOTHNES livedataa luettaessa?
              Siinä näkyy joitain arvoja jokaisesta sylinteristä erikseen,ja ne olivat siinä 60 ja 100 välillä kaikissa muissa sylintereissä paitsi 4 sylinterissä, jossa arvot oli yli 200, joten voiskohan tuossa olla vika???.
              Tulikohan varmasti tarpeeksi epäselvästi selitettyä
              Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
              ex E39 535iA -97
              sekä x määrä riisikippoja


              Kesäautona toimii vw kupla -65

              Comment

              • zakspeed
                BTCF Member
                • Nov 2003
                • 2004
                • Tampere

                #22
                Smoothrunning values kuvaa kuhunkin sylinteriin suihkutettavaa polttoainemäärää. Eli jos arvot koholla niin niitä sylintereitä yritetään "pakottaa" potkaisemaan kovempaa työtahdilla.

                Comment

                • pheno
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 1998
                  • Tampere

                  #23
                  Originally posted by zakspeed View Post
                  Smoothrunning values kuvaa kuhunkin sylinteriin suihkutettavaa polttoainemäärää. Eli jos arvot koholla niin niitä sylintereitä yritetään "pakottaa" potkaisemaan kovempaa työtahdilla.
                  Onko tätä varten koneessa anturit, vaiminkä perusteella tuota määrää sitten säädellään?

                  Comment

                  • Bullitt
                    BTCF Member
                    • Jul 2002
                    • 2786
                    • Turku

                    #24
                    Ei kai sitä varten mitään omia antureita ole, mutta fiksut systeemit pystyvät toteamaan tuon muista tiedoista, esim. muutokset moottorin pyörintänopeudessa.
                    Last edited by Bullitt; 19-08-2008, 21:39.


                    Comment

                    • Dunky
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 4927
                      • Kotka

                      #25
                      Nokka-, kampi-, nakutusanturit ja puolat kertoo DME:lle tärkeää tietoa polttoaineen syöttöön liittyen.
                      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                      Comment

                      • Vehkis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2007
                        • 1441
                        • Turku

                        #26
                        Originally posted by Dunky View Post
                        Nokka-, kampi-, nakutusanturit ja puolat kertoo DME:lle tärkeää tietoa polttoaineen syöttöön liittyen.
                        Eli siis noista vois lähteä hakemaan syytä tuohon liialliseen polttoaineen suihkutukseen tossa 4 sylinterissä?Nokan tunnistimen kyllä voi sulkea pois pelistä, koska se on vasta vaihdettu..
                        Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
                        ex E39 535iA -97
                        sekä x määrä riisikippoja


                        Kesäautona toimii vw kupla -65

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #27
                          Originally posted by zakspeed View Post
                          Smoothrunning values kuvaa kuhunkin sylinteriin suihkutettavaa polttoainemäärää. Eli jos arvot koholla niin niitä sylintereitä yritetään "pakottaa" potkaisemaan kovempaa työtahdilla.
                          Siis kaippa se menee niin että jos/kun yksi sylinteri käy imuvuodon seurauksena laihalla, ruiskutetaan ko.sylinteriin extra-annos kakkua jotta vältyttäisiin laihana käymisen tuhoava/sulattava vaikutus.

                          Comment

                          • roadmovie
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2007
                            • 73

                            #28
                            Laihana käyminen voi tietysti johtua monesta asiasta mutta tulee mieleen polttoaineen suihkutuksen suuttimen likaantuminen tai tukkeutuminen. Tietysti tulppa tai puola voi olla sökö.

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #29
                              Originally posted by roadmovie View Post
                              Laihana käyminen voi tietysti johtua monesta asiasta mutta tulee mieleen polttoaineen suihkutuksen suuttimen likaantuminen tai tukkeutuminen. Tietysti tulppa tai puola voi olla sökö.
                              Jos tulppa tai puola on sökö, niin kone ei käy tällöin laihalla.

                              Comment

                              • zakspeed
                                BTCF Member
                                • Nov 2003
                                • 2004
                                • Tampere

                                #30
                                Originally posted by Hemi View Post
                                Siis kaippa se menee niin että jos/kun yksi sylinteri käy imuvuodon seurauksena laihalla, ruiskutetaan ko.sylinteriin extra-annos kakkua jotta vältyttäisiin laihana käymisen tuhoava/sulattava vaikutus.
                                Niin. Vai mittaako bensakoneenkin ohjainlaite samoin kuin dieselin eli kampiakselin pyörimisnopeutta jokaisen työtahdin jälkeen? Yksi tai useampi antaa heikomman "kiihtyvyyden" kampiakselille työtahdillaan -> kakkua lisää.

                                Comment

                                Working...
                                X