Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20B25 Rikkoutui kesken ajon!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmwm5e28
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 474
    • suomusjärvi

    #16
    Originally posted by turboix View Post
    Riittää. Nimimerkillä: välykset liian pienet 3 imuventtiiliä kierossa.
    Ainakaan 9.7:1 puristeisessa ei riitä.
    Gentlemen prefer Blondes

    Dodge Challenger R/T 1970


    ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
    315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

    Comment

    • ZoMbiE
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2003
      • 2583
      • Lohja, Virkkala

      #17
      Toivottavasti tulppa ei oo samalla onnistunu sulattamaan mäntään reikää...
      Tuskin, mutta toi savutus ei lupaa hyvää...

      Comment

      • Racink
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2004
        • 840
        • Jkl

        #18
        Originally posted by turboix View Post
        venttiilin välys ollu liian piukka. Tuloksena mäntä kohdannu venttiilin mikä on vääny/menny poikki ja tehnyt tuhojaan. itse veikaisin moista.
        Originally posted by bmwm5e28 View Post
        Meinaatko että se pieni heitto ajoituksessa joka syntyy venttiilin välyksistä olis riittäny männän ja venttiilin törmäykseen?
        Originally posted by turboix View Post
        Riittää. Nimimerkillä: välykset liian pienet 3 imuventtiiliä kierossa.
        Originally posted by bmwm5e28 View Post
        Ainakaan 9.7:1 puristeisessa ei riitä.
        Tuohan nyt riippuu monestakin asiasta(esim. väsyneistä venttiilin jousista), mutta aika loppuun on kansi plaanattu jos venttiilin välystä säätämällä muutaman satkun saa venttiilit osumaan mäntään.Koskaan ei ole b25 moottorissa tullut noita kohtauksia vastaan muuta kuin vääristä vaihteiden vaihdoista kovemmissa vauhdissa.Vakionahan se venttiilin/männän välys minimissään näissä on kuitenkin reilusti yli 1.5mm(ajoitus kohdillaan!), muovimoottoreissahan välys on pienempi ja näitä on sattunut enemmänkin.Eli jos venttiilinjousi on kuosissaan, ajoitus kohdillaan ja kansi edes lähestulkoon vakiomitoissaan ni ei varmasti ole tässätapauksessa tätä kohtaamista tullut vaikka onkin venttiilivälyksiä pienennetty.
        Last edited by Racink; 02-06-2007, 12:43.

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #19
          Jos siellä on ollut jo pidempään imuvuotoa, on ko.sylinteristä mäntä/männänrenkaat saaneet sen verran kipeää koneen nakuttaessa, että olisivatko nyt sitten lopulta korkanneet. Eikös tässä ollut aiemmin sitä vikaa että paluukierroksilla kone rapisti, mikä viittaisi joko katkenneisiin tai uransa syöneisiin syöneisiin renkaisiin.
          Aukihan tuo nyt joka tapauksessa on otettava.

          Comment

          • Sampza
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2006
            • 1398
            • Rovaniemi

            #20
            Originally posted by Hemi View Post
            Jos siellä on ollut jo pidempään imuvuotoa, on ko.sylinteristä mäntä/männänrenkaat saaneet sen verran kipeää koneen nakuttaessa, että olisivatko nyt sitten lopulta korkanneet. Eikös tässä ollut aiemmin sitä vikaa että paluukierroksilla kone rapisti, mikä viittaisi joko katkenneisiin tai uransa syöneisiin syöneisiin renkaisiin.
            Aukihan tuo nyt joka tapauksessa on otettava.

            Kyllä ja auki kone laitettaan, kunhan tästä juhlaviikonlopun hössötyksestä selvitään.. Joo ja kyllä tämä on just sama kampe mikä sirisi/napsutteli kierrosten laskiessa tuossa 2000rpm paikkeilla.. Niinno kyllä itselläkin vahva epäilys nyt siitä et 6. sylinterin kunto on aika heikko tällä hetkellä. Viimeaikoina öljytikun asteikolla täydestä-tyhjään on ajettu noin 2000km .. eli öljyäkin syönyt on..
            320d touring M-sport -09
            320d -02
            1250 Bandit S

            Comment

            • turboix
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2006
              • 581
              • p-laidun

              #21
              Originally posted by bmwm5e28 View Post
              Ainakaan 9.7:1 puristeisessa ei riitä.
              Oli matalapuristeinen onko se nyt sit 8.8:1. Saksan maalta, tuotu venttiilit säädettiin 0.20 välykselle kun rallatti ihan vitusti ja käytiin koittamassa säädön jälkeen niin 3 venttiiliä kohtas männän. Oli siitä kyllä nokka ja keinut ihan loppu voi sekin tietysti vaikuttaa asiaan.
              BMW E46 330dA touring -00
              BMW e30 325tbo -86
              BMW e30 323ia cabriolet -83
              BMW e30 318i touring -89

              Comment

              • Sampza
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2006
                • 1398
                • Rovaniemi

                #22
                Vauriot selvillä..

                Joo tosiaan kansi on nyt irroitettu ja havaittiin että 6. mäntä oli osittain sulanut.. venttiilistö on aivan ehjä ja kansipahvikin silmämääräisesti katseltuna ehjä.

                Mäntä oli sulanut sille mallille että n. 15mm matkalta näkyy männänrengas .. sylinterin pinnassa tietenkin männästä ironnutta metallia ja mutenkin oli hiertänyt uria.

                Moottori sai tuomion siirtyä siis sivuun ja M50b25 pata tulee tilalle...
                320d touring M-sport -09
                320d -02
                1250 Bandit S

                Comment

                • JiiKoo
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2003
                  • 229
                  • Rovaniemi

                  #23
                  joo eli se tietää sitä että tää ei valmistu ikinä
                  BMW 528iAT -97 "Wannabe M-Sport"

                  Comment

                  • hednam
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2006
                    • 959

                    #24
                    Originally posted by Sampza View Post
                    Joo tosiaan kansi on nyt irroitettu ja havaittiin että 6. mäntä oli osittain sulanut.. venttiilistö on aivan ehjä ja kansipahvikin silmämääräisesti katseltuna ehjä.

                    Mäntä oli sulanut sille mallille että n. 15mm matkalta näkyy männänrengas .. sylinterin pinnassa tietenkin männästä ironnutta metallia ja mutenkin oli hiertänyt uria.

                    Moottori sai tuomion siirtyä siis sivuun ja M50b25 pata tulee tilalle...
                    Tuus hakeen multa se kone pois

                    2 litran ohc turbo, 3/4 puhaltimella sierra jättää sen!

                    Comment

                    • Kyytsis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2003
                      • 3472
                      • Helsinki

                      #25
                      Originally posted by Sampza View Post
                      Moottori sai tuomion siirtyä siis sivuun ja M50b25 pata tulee tilalle...
                      Mäntävika vaihtuu puolavikaan. M20b27 voisi olla hyvä vaihtoehto. Et tarvitse kuin m20b25 alakerran, sinne b27 männät, kiertarit ja kampuran. Sitten kokoon ja on kiva.

                      t.Ville

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎