Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b23 koneesta lisätehoja?

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Krynx
    BTCF Member
    • Sep 2006
    • 908
    • á la Temmes

    #16
    Originally posted by Eepo View Post
    Mitäs tuollainen kansityö kustantaa noin???
    Hintahan riippuu vähän siitä mistä se roikkuu. Eli mitä tehdää ja kuka tekee. Joten asiaa kannattaa tiedustella puljuilta jotka kansitöitä tekee kuten vaikka http://www.jpautotuning.fi/kosunen/ Mutta eiköhän ne hinnat ole 100€ --> xxxx€
    E39 525d -00
    E39 523i-96
    E30 316 -86

    Comment

    • Rudenorth
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 2415
      • Iisalmi

      #17
      Originally posted by Eepo View Post
      viikko 0,2bar ja tuntuu kuin fiestalla ajaisi!
      2kk mennyt ja huomaat että ahdot kävi reilussa kilossa ja nyt keräät koneen osia pitkin kylänraittia!
      Näinpä. Turbotuksessa nälkä kasvaa vähän turhan helposti, muutenkin enemmän kiinnostaisi laitella vapari kutosta.
      MB W204 C320 CDI
      Kawasaki Ninja ZX-7R

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        #18
        Originally posted by Eepo View Post
        Mitäs tuollainen kansityö kustantaa noin???
        150-250€ niin saa jo paljon aikaan.

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17797
          • Jämsä

          #19
          Originally posted by Eepo View Post
          Mitäs tuollainen kansityö kustantaa noin???




          joku on tainnut joskus sanoa et halpaa ja hyvää ei ole keksittykään, päätekööhän sama asia näihin?
          viikko 0,2bar ja tuntuu kuin fiestalla ajaisi!
          2kk mennyt ja huomaat että ahdot kävi reilussa kilossa ja nyt keräät koneen osia pitkin kylänraittia!

          En halua dissata tuota turbotusta mutta kiva olisi nähdä mitä tuollaisesta b23 saa "normaalilla" budjetilla irti!
          niin no, 0,4bar paineilla saa jo varmasti reilut 200hv ja kyllä sillä teholla jo ihan kivasti liikahtaakin... :think se nyt on eri asia jos on niin tyhmä, että pitää mennä sitten tahallaan rikkomaan jollain kilon ahdoilla. varmasti saa halvalla hyvin toimivan pelin pelkän kannentiivisteen kestävämpään vaihtamalla ja pitämällä ahdot alle 0,5bar ja suht pienellä ahtimella.
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • turbobliz
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2003
            • 1013
            • e-suomi

            #20
            Originally posted by Bmw Master View Post
            150-250€ niin saa jo paljon aikaan.
            öööö tolla hinnalla ammattilaiset ei ota kantta edes pöydälle ? Joku 500eur on halvimpien paikkojen hinta tuollaisille kansitöille ja tunnetut kilpakansien tekijät ottaa tonnista ylöspäin.

            Vai tarkoitettiinko jotain ohjuriremonttia yms peruskunnostusta ?

            Comment

            • tagagummi
              Bimmer Rookie
              • Jun 2005
              • 156
              • kännykkä town

              #21
              Vaparin viritykses on kansi isossa roolissa niin kun kaikki me tiietään. Näin ollen kiinnostaiskin tietää jotta monellako on kansi duunattu ja käytetty virtauspenkissä,ja ennenkaikkea mitä tuloksia se penkki anto? Virtaakohan m20b23 kansi paljonkin paremmin kuin m20b25, vai toisinpäin?
              Jos joku tietää kohtuuhintaisen pajan jossa on kunnollinen virtauspenkki, ois mulla b25 ja b20 kannet ylimääräsinä joilla vois virtauksia vähän tutkiskella. Nii ja paja sit varsinaissuomessa.

              btw, ei jyrkästä nokasta ole paljonkaan iloa jos puristukset vakiot.

              Comment

              • Guest's Avatar

                #22
                Originally posted by turbobliz View Post
                öööö tolla hinnalla ammattilaiset ei ota kantta edes pöydälle ? Joku 500eur on halvimpien paikkojen hinta tuollaisille kansitöille ja tunnetut kilpakansien tekijät ottaa tonnista ylöspäin.

                Vai tarkoitettiinko jotain ohjuriremonttia yms peruskunnostusta ?
                Mulla siistittiin kanavat, ajettiin taso ja, vaihdettiin venttiilit joita hieman muotoiltiin ja jtain pikku perus kunnostusta, hinta 150€ koneistamolla ja kuitillisena, pitää vaan tietää missä teettää....

                Comment

                • Krynx
                  BTCF Member
                  • Sep 2006
                  • 908
                  • á la Temmes

                  #23
                  Originally posted by Terno View Post
                  Mulla siistittiin kanavat, ajettiin taso ja, vaihdettiin venttiilit joita hieman muotoiltiin ja jtain pikku perus kunnostusta, hinta 150€ koneistamolla ja kuitillisena, pitää vaan tietää missä teettää....
                  Halvalla olet selvinnyt. Kun venttiilitkin maksaa uutena n.20€
                  E39 525d -00
                  E39 523i-96
                  E30 316 -86

                  Comment

                  • timpa
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2006
                    • 257
                    • Akaa

                    #24
                    Originally posted by tagagummi View Post
                    Vaparin viritykses on kansi isossa roolissa niin kun kaikki me tiietään. Näin ollen kiinnostaiskin tietää jotta monellako on kansi duunattu ja käytetty virtauspenkissä,ja ennenkaikkea mitä tuloksia se penkki anto? Virtaakohan m20b23 kansi paljonkin paremmin kuin m20b25, vai toisinpäin?
                    Jos joku tietää kohtuuhintaisen pajan jossa on kunnollinen virtauspenkki, ois mulla b25 ja b20 kannet ylimääräsinä joilla vois virtauksia vähän tutkiskella. Nii ja paja sit varsinaissuomessa.

                    btw, ei jyrkästä nokasta ole paljonkaan iloa jos puristukset vakiot.
                    Virtaahan se b25 kansi kovilla kieroksilla paljon paremmin mutta alavääntöä siinä ei ole yhtä hyvin kun esim b23
                    speed limits are for pussies

                    Comment

                    • xtech
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2005
                      • 354
                      • savonlinna

                      #25
                      kannesta

                      vähän ot,mutta käykö m20b20 motronic kansi m20b25 koneeseen? itsellä pyörii tallin lattialla kansi jota on madallettu,kanavat avarrettu ja palotilat muotoiltu..

                      ajattelin laitttaa sen omaan 325:een jos se on vaan mahdollista laitttaa..kuka tietää?? T3???
                      sigpic

                      e30 2,7

                      Comment

                      • Toffe_Vsa
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2006
                        • 152
                        • Vaasa

                        #26
                        vähä OT

                        ite ku rakennan täs b23 konetta niin pistin siihen ton 325 kannen ja imusarjan.
                        porasin vaan uudet reijät noille alipaine letkuille.

                        kansi plaanattiin, portattiin ja venttiillit hiottiin ja vaihdettiin myös muutama venttiili (kivan hintasia muuten 24e/kpl) ajan 320i vakio nokalla. ja palotilat muotoiltiin.
                        penkkiin en sitä saanu =/


                        tässä ny vähä mitä vois tolle kannelle tehä 304 asteinen nokka uudet keinut, vena jouset, venttiilit niin kansi jo kestää semmoset 7500-8000kierrosta
                        halpaa tuo ei ole, mutta hemmetin mahtavaa. ruottis oli vapari 325i otti kierroksia reilu 8000

                        sit puristukset yhentoista paikkeille.

                        Comment

                        • tagagummi
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2005
                          • 156
                          • kännykkä town

                          #27
                          Originally posted by xtech View Post
                          vähän ot,mutta käykö m20b20 motronic kansi m20b25 koneeseen? itsellä pyörii tallin lattialla kansi jota on madallettu,kanavat avarrettu ja palotilat muotoiltu..

                          ajattelin laitttaa sen omaan 325:een jos se on vaan mahdollista laitttaa..kuka tietää?? T3???
                          Kyllä käy, laita paikoilleen vaan. Jos menee naftix ettei oo ihan varma ottaako männät kanteen kiinni vai ei, ni ostaa vakiota paksumman ( +0,3mm ) kannentiivisteen.

                          Comment

                          • T3
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 8530
                            • Karhe

                            #28
                            Originally posted by xtech View Post
                            vähän ot,mutta käykö m20b20 motronic kansi m20b25 koneeseen? itsellä pyörii tallin lattialla kansi jota on madallettu,kanavat avarrettu ja palotilat muotoiltu..

                            ajattelin laitttaa sen omaan 325:een jos se on vaan mahdollista laitttaa..kuka tietää?? T3???
                            Originally posted by tagagummi View Post
                            Kyllä käy, laita paikoilleen vaan. Jos menee naftix ettei oo ihan varma ottaako männät kanteen kiinni vai ei, ni ostaa vakiota paksumman ( +0,3mm ) kannentiivisteen.
                            Ei muuten käy. M20B25-moottorin alakertaan kun laittaa jonkin toisen M20-kannen, niin mäntä kolahtaa takuuvarmasti kanteen. JOS sitten jaksaa vinguttaa B20/23-kannesta palotilaa suuremmaksi (vastaamaan B25-kannen palotilaa), niin siten kyllä menee. Pitää tietenkin muistaa vielä, että B20/23-kannessa on 2mm pienemmät venttiilit ja hieman pienemmät kanavat, kuin B25-kannessa, joten ihan samoja teholukuja ei pelkästä palotilastaan muokatulla kannella saada.

                            Mutta, jos sulla on jo valmiiksi muotoillut palotilat riittävän isoiksi, niin sitten kyllä menee.
                            Last edited by T3; 03-07-2007, 14:07.
                            .

                            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                            Comment

                            • xtech
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2005
                              • 354
                              • savonlinna

                              #29
                              toisaalta en tiedä auttaako tuo pelkkä kannen laitto mitään?? pitää varmaan ruveta hankkimaan nokkaa,peltisarjaa,bensan paineen säädintä..
                              sigpic

                              e30 2,7

                              Comment

                              • Toffe_Vsa
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2006
                                • 152
                                • Vaasa

                                #30
                                mulla on tommonen b20 kansi joka on ollu 325 lohkossa. meinasin laittaa siihen 325 venttiilit mutta koneistaja sano että ei kannata ku se palo tila on muutenki niin pieni että ne just ja just menis. hommasin sitten ton 325 kannen tohon b23 lohkoon joka on porattu 84mm:seks. mutta voin käydä mittaalemas ton b20 kannen palo tilaa.

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎