Originally posted by bmwm5e28
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mikä vaihteisto- ja peräöljy "track day" vehkeeseen?
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by SledgeHammer82 View PostKyllähän se 'toimii', mutta omien kokemusten mukaan toimii paremmin noilla oikeilla vaihteistoöljyillä. Siis nimenomaan kovassa ajossa, jossa vaihteistokin lämpeää kunnolla. Tuolloin synkronointi ja vaihteensiirto toimivat paremmin "oikeilla" vaihteistoöljyillä (omat kokemuskset Castrol-merkistä) kuin atf:llä. Lisäboonuksena oli öljyntihkumisen loppuminen 240:stä, joka tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus - jopa vähän ajetuissa yksilöissä.Gentlemen prefer Blondes
Dodge Challenger R/T 1970
ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.
Comment
-
-
Originally posted by MarttiKK View PostSMX-S 75W-85 tuli ostettua. Saas nähdä miten millainen ero on radalla.
Tuota öljyä ne suositteli minullekin Castrollilta, mutta Mobilin suositus oli 75W-140. Aika huima ero noissa viskositeeteissä. Eli kumpi laatikkoon oikeasti kuuluu, että toimisi, myös täällä peräpohjolassa?
Ajokkina siis E30 ja mylly M10B18 kaasari manuaali askilla.
:thinkEi se satu!
Comment
-
-
Hommasin juuri lukkoperän Ebaysta ja tein siihen stefojen vaihto-operaation. Tällä kertaa hommasin siihen Valvolinen lukkoperäöljyt. Nykyään käsittääkseni Mobilinkin viskositeetti on 75-90, kun sitä VS500 öljyä ei ole?
DuraBlend Gear Oil GL-5 LS
• Synteettinen vaihteisto- ja vetopyörästö-öljy
• SAE 75W-90, API GL-5 LS
• Erityisesti luistonrajoittimella varustettujen tasauspyörästöjen voiteluun
• Myös tavallisiin hypoidipyörästöihin
• Suojaa korroosiolta
Comment
-
Comment