Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ilmamäärä/massamittari yms. -92 M40

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • skinlab
    Bimmer Rookie
    • Jan 2006
    • 48

    Ilmamäärä/massamittari yms. -92 M40

    Siis kyseessä on 2 eri mittaria :think ...ilmamäärämittari on siinä haitariputkessa kiinni ilmeisesti. Ja massamittari missä? On kyl tullu luettua noita juttuja, mut on mittarit kyl niin sekasin että kysytään varmistusta.

    Pitäs saada autoon tehoja takasin...tuntuu et 2,5 tonnin jälkeen auto herää vasta eloon. Siis kumpaa mittaria pitäs ruveta uusimaan tai jos putsauksella selviää ni sen parempi. Eihän toi muutenkaa mikään tykki vehe 1.8 ole, mut sais edes tarvittavat takas. Melko varma et se on tosta(jommasta kummasta) mittarista kiinni. Tuntuu et kylmänä jaksaa vetää paremmmin...en sit tie
  • sedan325i
    Bimmer Rookie
    • Jan 2007
    • 30

    #2
    Originally posted by skinlab View Post
    Siis kyseessä on 2 eri mittaria :think ...ilmamäärämittari on siinä haitariputkessa kiinni ilmeisesti. Ja massamittari missä? On kyl tullu luettua noita juttuja, mut on mittarit kyl niin sekasin että kysytään varmistusta.

    Pitäs saada autoon tehoja takasin...tuntuu et 2,5 tonnin jälkeen auto herää vasta eloon. Siis kumpaa mittaria pitäs ruveta uusimaan tai jos putsauksella selviää ni sen parempi. Eihän toi muutenkaa mikään tykki vehe 1.8 ole, mut sais edes tarvittavat takas. Melko varma et se on tosta(jommasta kummasta) mittarista kiinni. Tuntuu et kylmänä jaksaa vetää paremmmin...en sit tie
    siis siinähän ei ole kuin jompikumpi.. eli ilmaMÄÄRÄmittari on sellainen missä on sisällä läppä joka aukeaa läpivirtaavan ilman voimalla ja ilmaMASSAmittarissa taas on hehkulanka periaate jossa mittarissa olevaa lankaa kuumennetaan ja läpivirtaava ilma viilentää lankaa josta vehkeet sitten laskee oikeat seokset.. ja tuota määrä mittaria voi rukata siinä olevan kannen alta löytyvää ratasta pyörittämällä muutamia "naksuja" suuntaan tai toiseen.. löysemmälle muistaakseni rikastaa seosta ja kiristettäessä laihentaa.. viisaammat korjatkoon jos menin aivan metsään.. ja nimimerkki HEMI tuntuu tietävän näistä mittareista osapuilleen KAIKEN niin kannattaa kysyä häneltä rohkeasti neuvoa jos menee sormi suuhun
    ex e30 m3 look 325i purussa...
    ex e30 316/320i purussa...
    ex e30 m3 look 325i
    ex e30 32x tic
    ex e36 325i sedan
    ex e30 318is



    kaupan:osia e30 ja e36

    sigpic

    Comment

    • skinlab
      Bimmer Rookie
      • Jan 2006
      • 48

      #3
      Mites yleisesti noi sit menee paskaks...autolla ajettu n.190 000. Meinasin vaa et aiheuttaaks toi helposti alakierroksien tehottomuuden. Tuntuu et vääntöäkin olis vähän hukassa :think Jotenki vaa tuntuis et vika olis just tuolla, mut empä mikään mekaanikko ole joten arveluahan se vaan on.......

      Ei olis varaa ostella noin kalliita osia tosta vaan...

      Comment

      • armageddon
        Bimmer Fanatic
        • May 2007
        • 443
        • Kokkola

        #4
        Originally posted by skinlab View Post
        Mites yleisesti noi sit menee paskaks...autolla ajettu n.190 000. Meinasin vaa et aiheuttaaks toi helposti alakierroksien tehottomuuden. Tuntuu et vääntöäkin olis vähän hukassa :think Jotenki vaa tuntuis et vika olis just tuolla, mut empä mikään mekaanikko ole joten arveluahan se vaan on.......

        Ei olis varaa ostella noin kalliita osia tosta vaan...
        itellä aikanaan meni suprasta ja alussa oli alakierroksilla ja kylmäkäynnillä ongelmia ja sit yht äkkiä auto ei vaa enää käyny,sit menin toyta liikkeeseen ja huusivat sellaisesta 1001€ , mut huh löysin romikselta hintaan 250€
        ei ne tehot vaan se kuski...

        Comment

        • skinlab
          Bimmer Rookie
          • Jan 2006
          • 48

          #5
          Mistähän noita sais edes ostettua...selaillu täs nettiä ja ei oikeen löydy. Käytettyjä näyttäs olevan hintaan 100-140e. Mut empä tiedä uskaltaako noita ostaa. Autoilla ajettu se 150 000 mistä ne on otettu...omalla ei ajettu paljoo enempää ni tuskin se kovin kauaa kestäis sekään.

          Comment

          • skinlab
            Bimmer Rookie
            • Jan 2006
            • 48

            #6
            Sen verran vielä, että kun vaihtaa ton mittarin ni tarviiko mitään nollauksia tms. tehdä boksille? Lähteekö pelittää saman tien kaasua polkemalla?

            Comment

            • Xhawk
              OBTCF Member
              • Jul 2004
              • 2326
              • Kierrosalueella (hki)

              #7
              Originally posted by skinlab View Post
              Sen verran vielä, että kun vaihtaa ton mittarin ni tarviiko mitään nollauksia tms. tehdä boksille? Lähteekö pelittää saman tien kaasua polkemalla?
              Lähteehän se.

              Mutta, kannattaako ostaa noinkin kallis osa, jos ei tiedä varmaksi, että vika on siinä? M40 ei yleensäkään ole mikään tehokkain vehje, joten jos se on vaan perseessä se vika? Ilmamäärämittaireista ja niiden testaamisestakin on juteltu tällä foorumilla yhden kirjan verran. Kannattaa vähän etsiä. Jos auto käy hyvin tyhjäkäyntiä niin vika on 50% varmuudella jossain muualla.
              "Position One, Position One"
              Punainen miesten voimisteluauto

              BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

              Comment

              • jappi
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2004
                • 206

                #8
                Originally posted by skinlab View Post
                Mistähän noita sais edes ostettua...selaillu täs nettiä ja ei oikeen löydy. Käytettyjä näyttäs olevan hintaan 100-140e. Mut empä tiedä uskaltaako noita ostaa. Autoilla ajettu se 150 000 mistä ne on otettu...omalla ei ajettu paljoo enempää ni tuskin se kovin kauaa kestäis sekään.
                No mun omassa autossa oli mittarissa 450 tkm, eikä siinä ilmamäärämittarissa mitään vikaa ollut.

                Comment

                • armageddon
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2007
                  • 443
                  • Kokkola

                  #9
                  Originally posted by skinlab View Post
                  Sen verran vielä, että kun vaihtaa ton mittarin ni tarviiko mitään nollauksia tms. tehdä boksille? Lähteekö pelittää saman tien kaasua polkemalla?
                  joo ensin kannattaa mitata arvot siitä ennen ku alkaa vaihtaa.toyotassa se onnistui iha yleismittarilla, eiköhän se onnistu bmw.ssäki ku vaa löytää reseptin kui se tehdää ja oikeat arvot.mun piti pitää akun napaa pois noin vartti ja sit lähti iha pelittää
                  ei ne tehot vaan se kuski...

                  Comment

                  • armageddon
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2007
                    • 443
                    • Kokkola

                    #10
                    Originally posted by skinlab View Post
                    Mistähän noita sais edes ostettua...selaillu täs nettiä ja ei oikeen löydy. Käytettyjä näyttäs olevan hintaan 100-140e. Mut empä tiedä uskaltaako noita ostaa. Autoilla ajettu se 150 000 mistä ne on otettu...omalla ei ajettu paljoo enempää ni tuskin se kovin kauaa kestäis sekään.
                    oletko kysynyt bmw liikkestää?oili jalonen sellainen firma vois pian löytyä kannattaa soittaa ja kysyy.ni onha ne käytetyt osat yleensa laatuluokiteltu muistaakseni A1 on paras jne. korjatkaa jos olen väärässä
                    ei ne tehot vaan se kuski...

                    Comment

                    • teukkamaister
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2006
                      • 138

                      #11
                      Originally posted by skinlab View Post
                      Mistähän noita sais edes ostettua...selaillu täs nettiä ja ei oikeen löydy. Käytettyjä näyttäs olevan hintaan 100-140e. Mut empä tiedä uskaltaako noita ostaa. Autoilla ajettu se 150 000 mistä ne on otettu...omalla ei ajettu paljoo enempää ni tuskin se kovin kauaa kestäis sekään.
                      Oulun tarviketorilla ilmamassamittari (bosch) maksaa 275e. Mielestäni kannattaa satsata aina pääosin uusiin osiin. Poikkeuksiakin toki on. Itellä auto toimii paremmin ilman mittaria kuin sen kanssa....uusi tilauksessa.

                      Comment

                      • skinlab
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2006
                        • 48

                        #12
                        Noh ni, nyt tuli uusittua bensapumppu ku entinen rupes nikottelemaan. Tuntuis et auto tuli kevyemmäks ajaa...tai sit se on joku placebo vaikutus. Oliskohan noin ollu et pumppu oli vieny tehoja pois :think . No täytyy vielä tarkemmin tarkastella ku ajelee. Mut olis kyl helvetin hyvä juttu jos näin mukavasti olis käyny.

                        Comment

                        • skinlab
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2006
                          • 48

                          #13
                          No, kylhän toi vähän pirteemmäks tuli, mut ku lyö kaasun pohjaan ni menee miettiessä jokunen aika. Tasasesti ku painaa ni jaksaa nostaa kierroksia...mikähän kikka vitonen tai Jaakko Kolmonen tohon olis?

                          Tulpat, kansi ja pyörijä on uusittu...

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎