Announcement

Collapse
No announcement yet.

S14 moottorin jakopää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • villek
    Bimmer Rookie
    • Jun 2004
    • 106
    • loimaa

    S14 moottorin jakopää

    auto on 320IS -91 ongelmana heti käynnistämisen jälkeen kova "rallatus" jakopäästä ja kierroksillakin pitää vaimeampaa rapinaa, eli jakoketjun kiristimessä/ketjussa on ilmeisesti vikaa.
    Minkälainen homma ketjun ja kiristimien vaihto mahtaa olla? ketjuun tarvii varmaankin työkalun millä jatko niitataan, mutta saako ohjaimia yms, hiluja pois moottoria purkamatta? Onko kellään kokemuksia? onko yleinenkin vaiva?
  • M_Power
    Moderator
    • Jul 2003
    • 2765
    • Espoo, HML

    #2
    Luultavasti hiljenee kiristimen vaihdolla. Kannattaa samalla laittaa se S50B32 kiristin tilalle.
    15 min homma, jos hetken käyttää ihmettelyyn.
    BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
    BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

    Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
    Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
    Team vier Zylinder!

    Comment

    • cojama
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2002
      • 1421
      • www.e30m3.fi

      #3
      Yleensä S14 tuplaketju kestää mutta laahaimet ja kiristin on uusittava jos rallatus jatkuu moottorin lämmettyäkin.

      Katso osat mm. täältä,

      Supplying BMW parts and accessories direct to the BMW enthusiast since 1978,

      Comment

      • jannmann
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 5856
        • Joccis City

        #4
        Originally posted by villek View Post
        auto on 320IS -91 ongelmana heti käynnistämisen jälkeen kova "rallatus" jakopäästä ja kierroksillakin pitää vaimeampaa rapinaa, eli jakoketjun kiristimessä/ketjussa on ilmeisesti vikaa.
        Minkälainen homma ketjun ja kiristimien vaihto mahtaa olla? ketjuun tarvii varmaankin työkalun millä jatko niitataan, mutta saako ohjaimia yms, hiluja pois moottoria purkamatta? Onko kellään kokemuksia? onko yleinenkin vaiva?
        Miten paljon sun autolla on ajettu? Koska venttiilit on viimeksi säädetty?

        Tossa linkki siihen e36 kiristimeenhttp://www.e30m3.fi/forum/viewtopic.php?t=29
        Aprilia RSV4

        Comment

        • Tzeimi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 2067
          • Banshee - Jyväskylä

          #5
          Itsellä hävisi nuo käynnistyksen jälkeiset kovat ja todella ärsyttävät rapinat & rällätykset kun vaihdoin tuon E36:n kiristimen.
          Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
          & 02 tulpo saniteetti dyno




          Älä väkisin, ota isompi vasara.
          If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎