Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lukkoperästä...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • roadster
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 133

    Lukkoperästä...

    Yritin selvittää, onko mulla lukkoperää autossa. Nostin takapään ilmaan ja vaihde oli P asennossa (automaattivaihteet). Pyöritin toista takapyörää, toinen takapyörä pyöri eri suuntaan. Kun vaihde oli muilla asennoilla, ei toinen pyörä käytännössä pyörinyt. :shock:

    Ymmärtääkseni mulla siis ei ole lukkoperää. Olenko oikeassa. Auto on E36 320IA Coupe, vm-92. Katoin samalla perämurikan laattaa ja siinä oli seuraava merkintä: b 3,45 3911. Mitäköhän tarkoittaa..? :?:

    Kysyin jyväskylän laakkoselta... Sanoi, et voi varmuuden vuoks laittaa Mobilin VS 500 öljyä perään. Haittaa siitä ei oo, jos vaiks lukkoa ei ookkaan. VS 600 taas ei käy lukolliseen..
    E36 320iA Coupe, vm.-92
  • paatze
    Bimmer Rookie
    • Jun 2003
    • 96
    • jyväskylä

    #2
    eipä ole lukkoa sulla.
    toi 3,45 vois olla perän välitys tai jotai :juo :juo
    320 e21 -81
    518i (s38b36turbo) ärri e28 -88

    Comment

    • mukko
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2003
      • 5965
      • Uleåborg

      #3
      .........
      Last edited by mukko; 30-10-2007, 17:18.
      -- Official member of BTCF-Sauna Team --

      Save the World, Fuck The Fuel Economy
      Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

      Comment

      • Sene
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2003
        • 925
        • Enschede, The Netherlands

        #4
        Originally posted by muggo
        S + välitysnumerointi yleensä kertoo kyseessä olevan lukkoperän. Eli esim S 3:41 tms.
        Tai paremmin 1:3,41
        F11 LCI 535xi


        Ex.

        E36 320i sedan
        E36 LCI 328i coupe
        E61 LCI 530xi

        Comment

        • roadster
          Bimmer Rookie
          • Jul 2004
          • 133

          #5
          ??

          Huoltomies sano, ettei se pyörien eri suuntaan pyöriminen välttämättä kerro mitään. P-päällä, sillai pitäis aina ollakkin.. Mut jos S-kirjainta ei laatassa ole, niin ei kai sit lukkoperää mulla ole. Melkein taidan kuitenkin laittaa VS 500 litkut sisään... :?
          E36 320iA Coupe, vm.-92

          Comment

          • mukko
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2003
            • 5965
            • Uleåborg

            #6
            Originally posted by Sene
            Originally posted by muggo
            S + välitysnumerointi yleensä kertoo kyseessä olevan lukkoperän. Eli esim S 3:41 tms.
            Tai paremmin 1:3,41
            Merkkejä siellä tai täällä, idea lienee selvä :wink:
            -- Official member of BTCF-Sauna Team --

            Save the World, Fuck The Fuel Economy
            Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

            Comment

            • Jouskari
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2002
              • 442
              • Tampere

              #7
              ei liity alkuperäiseen aiheeseen, mutta kävi semmoinen peikkomainen flaksi että sain lukkoperän tohon e28:siin.
              Kannattaako/tarviiko sitä huoltaa sen kummemmin ennen alle laittoa? Tällä tarkoitan, että onko siellä jotain taajaan kuluvia osia tai edes jotain kivaa kiristeltävää?
              Ylinopeudesta alinopeuteen: -myyty harrasteautot. tilalla tuli harraste traktorit-

              Comment

              • Cee.Koo
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2004
                • 354
                • Twilight zone

                #8
                Originally posted by Jouskari
                ei liity alkuperäiseen aiheeseen, mutta kävi semmoinen peikkomainen flaksi että sain lukkoperän tohon e28:siin.
                Kannattaako/tarviiko sitä huoltaa sen kummemmin ennen alle laittoa? Tällä tarkoitan, että onko siellä jotain taajaan kuluvia osia tai edes jotain kivaa kiristeltävää?
                Tuskin kannattaa tehdä muuta kuin öljynvaihto. Kuluvaa osaa lukosta kyllä löytyy mutta osia ei saa tietääkseni mistään, ainakin maahantuoja tarjoaa koko lukkomurikkaa. Peräluukku kannattaa kyllä avata ihan tarkistusmielessä.
                Lukkoon pystyy kyllä lisäämään pänniä shimmaamalla jousilautasta kireämmälle/vaihtamalla ne paksumpiin. Jousikaupasta löytyy sopivia aihioita joista joutuu hieman sorvaamaan halkaisijasta pois.
                With jap crap, life sucks and then you die

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎