oiskos kellään tietoa / kokemusta että onko mitään mahdollisuuksia saada lupia
E 46 M3 remmittämiseen.. niitä niin sanottuja laillisia teitä pitkin. :think
oiskos kellään tietoa / kokemusta että onko mitään mahdollisuuksia saada lupia
E 46 M3 remmittämiseen.. niitä niin sanottuja laillisia teitä pitkin. :think
On jos pysyy teholisäys pykälien mukaisesti aisoissa ja päästötestit menee läpi niin mikä ettei. Rahaa, rahaa ja rahaa siinä menee
Heitetään tänne sitten ne samat lorut. Eli ongelmahan tuossa ei ole se VTT:n päästötesti vaan tuo 7kg/kw säännön puitteissa ahtaminen. Eli jos tuo alittuu niin täytyy hakea poikkeuslupa, joita ei ihan helpolla saa.
Ainakin E36 M3:n kohdalla tuo 7kg/kw sääntö oli oikeastaan se ainoa este, ja taitaa E46:ssa olla sama tilanne.
Heitetään tänne sitten ne samat lorut. Eli ongelmahan tuossa ei ole se VTT:n päästötesti vaan tuo 7kg/kw säännön puitteissa ahtaminen. Eli jos tuo alittuu niin täytyy hakea poikkeuslupa, joita ei ihan helpolla saa.
Ainakin E36 M3:n kohdalla tuo 7kg/kw sääntö oli oikeastaan se ainoa este, ja taitaa E46:ssa olla sama tilanne.
Eli jos oikein ymmärrän niin E46 M3 on jo valmiiksi alle ton 7kg/kW rajan?
~ 1550kg / 250kW = 6.2kg/kW
Vanhassa ruoskassa oli 1550kg/370kW = 4.2kg/kW
Ja Porsaassa 1310kg/294kW = 4.46kg/kw
Eli mistä vitusta ne ton 7kg/kW säännön on repässy? Eihän tossa oo mitään tolkkua...?
Eli jos oikein ymmärrän niin E46 M3 on jo valmiiksi alle ton 7kg/kW rajan?
~ 1550kg / 250kW = 6.2kg/kW
Vanhassa ruoskassa oli 1550kg/370kW = 4.2kg/kW
Ja Porsaassa 1310kg/294kW = 4.46kg/kw
Eli mistä vitusta ne ton 7kg/kW säännön on repässy? Eihän tossa oo mitään tolkkua...?
Eihän se vakioautoa koskekkaan. Sitten vasta aletaan tuota sorvaamaan, kun virittämään aletaan. Suuri ja mahtava neuvostoliitto, kansojen vankila plaaplaa...
Eihän se vakioautoa koskekkaan. Sitten vasta aletaan tuota sorvaamaan, kun virittämään aletaan. Suuri ja mahtava neuvostoliitto, kansojen vankila plaaplaa...
Mut pointti oli se että kun lähet virittämään autoa jossa vakiona parempi paino/teho suhde kuin 7.1kg/kW niin AINOA laillinen tapa saada se kilpiin on LASKEA tehoja tai kasvattaa painoa... Neuvostoliitto joo....
Mut pointti oli se että kun lähet virittämään autoa jossa vakiona parempi paino/teho suhde kuin 7.1kg/kW niin AINOA laillinen tapa saada se kilpiin on LASKEA tehoja tai kasvattaa painoa... Neuvostoliitto joo....
Sehän se munkin pointti oli, tuolla säännöllä ne ovat saaneet tukittua viimeisetkin harrastusmahdollisuudet. varsinkin kun taitaa kaikki vitun perhesportitkin mennä vakiona yli tuosta 7kg/kW. Sama hommahan on esim. skenaariossa E30 M3: S50B30 menis keulalle iskutilavuuden ja tehon puolesta prosenttien sisällä. Mutta eipä mene teho/painosuhteesta enää kirveelläkään läpi. 1200kg jaettuna 210kW tekee 5.17 kW per kg. Sinäänsä kyllä aivan naurettavaa, mutta säännöt tuskin tulee ikinä muuttumaan muuhun kuin kireämmäksi. Nykypäivänä kun ei nopeat ja paljon bensaa vievät autot, tai koko harrastaminen ole kovin iso vaalivaltti.v
Comment