Announcement

Collapse
No announcement yet.

E 46 M3 Turbotus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ICE M3
    Newbiemmer
    • Apr 2007
    • 3

    E 46 M3 Turbotus

    oiskos kellään tietoa / kokemusta että onko mitään mahdollisuuksia saada lupia
    E 46 M3 remmittämiseen.. niitä niin sanottuja laillisia teitä pitkin. :think
  • jam75
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 654
    • Tornio

    #2
    Originally posted by ICE M3 View Post
    oiskos kellään tietoa / kokemusta että onko mitään mahdollisuuksia saada lupia
    E 46 M3 remmittämiseen.. niitä niin sanottuja laillisia teitä pitkin. :think
    On jos pysyy teholisäys pykälien mukaisesti aisoissa ja päästötestit menee läpi niin mikä ettei. Rahaa, rahaa ja rahaa siinä menee

    Comment

    • datzka
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2005
      • 778
      • Jyväskylä

      #3
      pikku vinkki sit että turbotus ja remmitys on 2 ihan eri asiaa, tosin molempien tarkoitus on ahtaa ilmaa, mutta tapa täysin eri.
      ///M3 97-

      Comment

      • Balle
        BTCF Member
        • Aug 2002
        • 3413
        • UKI, Suomen New York

        #4
        Originally posted by datzka View Post
        pikku vinkki sit että turbotus ja remmitys on 2 ihan eri asiaa, tosin molempien tarkoitus on ahtaa ilmaa, mutta tapa täysin eri.
        No sen on just näin!
        Kaks aivan eri asiaa ja tässä S54:n tapauksessa se remmitys on selkeesti helpompi toteuttaa!
        Possuja ja Bemareita

        Comment

        • Exorcist
          Wax on - Wax off
          • Dec 2004
          • 1806
          • Riihimäki

          #5
          Heitetään tänne sitten ne samat lorut. Eli ongelmahan tuossa ei ole se VTT:n päästötesti vaan tuo 7kg/kw säännön puitteissa ahtaminen. Eli jos tuo alittuu niin täytyy hakea poikkeuslupa, joita ei ihan helpolla saa.

          Ainakin E36 M3:n kohdalla tuo 7kg/kw sääntö oli oikeastaan se ainoa este, ja taitaa E46:ssa olla sama tilanne.

          Comment

          • Balle
            BTCF Member
            • Aug 2002
            • 3413
            • UKI, Suomen New York

            #6
            Originally posted by Exorcist View Post
            Heitetään tänne sitten ne samat lorut. Eli ongelmahan tuossa ei ole se VTT:n päästötesti vaan tuo 7kg/kw säännön puitteissa ahtaminen. Eli jos tuo alittuu niin täytyy hakea poikkeuslupa, joita ei ihan helpolla saa.

            Ainakin E36 M3:n kohdalla tuo 7kg/kw sääntö oli oikeastaan se ainoa este, ja taitaa E46:ssa olla sama tilanne.
            Eli jos oikein ymmärrän niin E46 M3 on jo valmiiksi alle ton 7kg/kW rajan?
            ~ 1550kg / 250kW = 6.2kg/kW

            Vanhassa ruoskassa oli 1550kg/370kW = 4.2kg/kW
            Ja Porsaassa 1310kg/294kW = 4.46kg/kw

            Eli mistä vitusta ne ton 7kg/kW säännön on repässy? Eihän tossa oo mitään tolkkua...?
            Possuja ja Bemareita

            Comment

            • Heksula
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 2285
              • Porvoo

              #7
              Originally posted by Balle View Post
              Eli jos oikein ymmärrän niin E46 M3 on jo valmiiksi alle ton 7kg/kW rajan?
              ~ 1550kg / 250kW = 6.2kg/kW

              Vanhassa ruoskassa oli 1550kg/370kW = 4.2kg/kW
              Ja Porsaassa 1310kg/294kW = 4.46kg/kw

              Eli mistä vitusta ne ton 7kg/kW säännön on repässy? Eihän tossa oo mitään tolkkua...?
              Eihän se vakioautoa koskekkaan. Sitten vasta aletaan tuota sorvaamaan, kun virittämään aletaan. Suuri ja mahtava neuvostoliitto, kansojen vankila plaaplaa...
              2020 G20 320i xdrive

              Comment

              • Balle
                BTCF Member
                • Aug 2002
                • 3413
                • UKI, Suomen New York

                #8
                Originally posted by Heksula View Post
                Eihän se vakioautoa koskekkaan. Sitten vasta aletaan tuota sorvaamaan, kun virittämään aletaan. Suuri ja mahtava neuvostoliitto, kansojen vankila plaaplaa...
                Mut pointti oli se että kun lähet virittämään autoa jossa vakiona parempi paino/teho suhde kuin 7.1kg/kW niin AINOA laillinen tapa saada se kilpiin on LASKEA tehoja tai kasvattaa painoa... Neuvostoliitto joo....
                Possuja ja Bemareita

                Comment

                • Heksula
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 2285
                  • Porvoo

                  #9
                  Originally posted by Balle View Post
                  Mut pointti oli se että kun lähet virittämään autoa jossa vakiona parempi paino/teho suhde kuin 7.1kg/kW niin AINOA laillinen tapa saada se kilpiin on LASKEA tehoja tai kasvattaa painoa... Neuvostoliitto joo....
                  Sehän se munkin pointti oli, tuolla säännöllä ne ovat saaneet tukittua viimeisetkin harrastusmahdollisuudet. varsinkin kun taitaa kaikki vitun perhesportitkin mennä vakiona yli tuosta 7kg/kW. Sama hommahan on esim. skenaariossa E30 M3: S50B30 menis keulalle iskutilavuuden ja tehon puolesta prosenttien sisällä. Mutta eipä mene teho/painosuhteesta enää kirveelläkään läpi. 1200kg jaettuna 210kW tekee 5.17 kW per kg. Sinäänsä kyllä aivan naurettavaa, mutta säännöt tuskin tulee ikinä muuttumaan muuhun kuin kireämmäksi. Nykypäivänä kun ei nopeat ja paljon bensaa vievät autot, tai koko harrastaminen ole kovin iso vaalivaltti.v
                  2020 G20 320i xdrive

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎