Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 savuttava paska?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Miika Tissari
    BTCF Member
    • Aug 2002
    • 1802
    • Varkaus

    M20 savuttava paska?

    Ongelma on että M20b25 savuttaa sinista tolkuttomasti. Kone purettu ja vaihdettu kaikki tiivisteet, ohjurit ja tarkastettu että kaikki kunnossa. Kone kasattu ja todettu että savuttaa edelleen järkyttävästi. En vaihtanut mäntiä enkä renkaita ja ajattelin että vika on varmasti niissä. Nyt kone uudelleen levallaan ja todettu että sylinterit vakio mitassaan ja erittäin hyvät. En edes hoonannut ennen kasausta. Männänrenkaissa katkosvälykset 0.4-0.5mm jä öljyrenkaat noin 1mm katkosta ja näyttivät muutenkin rimpuloilta 3-osaiset öljyrenkaat. Ajattelin että siitä löytyi vika ja ostin uudet renkaat goetze merkkiset. Paketissa tuli täysin samanlaiset mitä koneessa oli valmiina ja samoilla katkosvälyksillä. Löysin bmw:n suositukset noille katkosvälyksille jotka on 0.2-0.5mm kaikissa renkaissa, niin miten voi uusissa olla noin isot.

    Onko joku muu törmännyt samaiseen ongelmaan?

    Ei kehtais konetta kasata taas uudestaan ja todeta että syö tajuttomasti öljyä.

    Onko alkuperäinen m20b25 öljyrengas minkälainen? Ainakin 2.0 koneessa yksiosainen öljyrengas missä jousi sisällä...
    Last edited by Miika Tissari; 17-07-2007, 15:33.
    E28 ///M-tech V8 -83
    E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98
  • S.Kaulaote
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 1579
    • Woikkaalla

    #2
    Onko kone saanu lämpöä!? Elikkäs päässy kuumaks. Jos niin sen takia renkaat kuoleentunu.. (ehkä)! Eli ei kulunut mutta väsyny! :think
    Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

    -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
    -Mitsubishi "runkkari"

    Comment

    • Miika Tissari
      BTCF Member
      • Aug 2002
      • 1802
      • Varkaus

      #3
      Originally posted by S.Kaulaote View Post
      Onko kone saanu lämpöä!? Elikkäs päässy kuumaks. Jos niin sen takia renkaat kuoleentunu.. (ehkä)! Eli ei kulunut mutta väsyny! :think
      Ei tietoa. Ainakin vanhat männänrenkaat on samanlaiset kuin uudet eli myös yhtä jämäkät. Öljyrenkaat on kyllä tosi rimpulat ja hengettömä, mutta niin on uudetkin.
      E28 ///M-tech V8 -83
      E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

      Comment

      • S.Kaulaote
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 1579
        • Woikkaalla

        #4
        Tuli vaa tommonen mielee. Aika usein ne renkaat saa kipeetä ku "lämppärit" ottaa mylly...
        Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

        -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
        -Mitsubishi "runkkari"

        Comment

        • ongelmalapsi
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1063
          • Hämeenlinna

          #5
          Onko venttiilien varret kuluneet? ohjureissa uria? kerääkö painetta öjy tilaan, jos puskee huohottimesta ljyä imusarjaan
          -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
          -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
          -Voimaa.com Ohjelmoinnit
          -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
          -Ilmastointi huolto alkaen 69€
          Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
          GMC Topkick C6500 rollback -95
          Ford F-350 4X4 Wrecker -97
          E46 330xiA -02
          Chrysler neon -99

          Comment

          • Miika Tissari
            BTCF Member
            • Aug 2002
            • 1802
            • Varkaus

            #6
            Originally posted by ongelmalapsi View Post
            Onko venttiilien varret kuluneet? ohjureissa uria? kerääkö painetta öjy tilaan, jos puskee huohottimesta öljyä imusarjaan
            Puolet venttiileistä uusia ja loputkin hyviä. Kaikki ohjurit uudet eli sieltä tuskin vika löytyy. Uusi nokka-akseli ja keinut/akselit. Jäähdytys nestettä ei häviä ja pysyy kirkkaana. Ajoin rempan jälkeen noin 150km öljyt olivat tummuneet jo melkein mustaksi.
            Savutusta ilmeni vain korkeimmilla kierroksilla +3000rpm...
            E28 ///M-tech V8 -83
            E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

            Comment

            • Velho
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2003
              • 267
              • Tampere

              #7
              Onko männänrenkaat asennettu varmasti oikein päin ja onko öljyrenkaat kasattu oikein goetzen ohjeiden mukaan ?
              Kaveri asensi renkaat väärin M20b25 koneeseen niin kyllä tuota sinistä savua piisasi ja savutus loppui kuin seinään kun kasasi männänrenkaat mäntiin oikein
              Kun rakennat rakenna keralla kunnolla
              Vikakoodien luku/nollailu 050-5301659 BMW:t ja myös muut merkit

              Comment

              • -Jarno-
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 1140
                • Salo

                #8
                Mulla on omassa eta motissa ihan sama juttu, kierrokset kun nousee yli 4000 ni jo p?ll?ytt??. My?s kannessa uudet kumit + muuta..
                ________
                Uhwh Warehouse
                Last edited by -Jarno-; 10-04-2011, 08:07.

                Comment

                • Miika Tissari
                  BTCF Member
                  • Aug 2002
                  • 1802
                  • Varkaus

                  #9
                  Originally posted by -Jarno- View Post
                  Mulla on omassa eta motissa ihan sama juttu, kierrokset kun nousee yli 4000 ni jo pölläyttää. Myös kannessa uudet kumit + muuta..
                  No onkos tähän löytynyt mitään ratkaisua?
                  E28 ///M-tech V8 -83
                  E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

                  Comment

                  • -Jarno-
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 1140
                    • Salo

                    #10
                    T?ytyy ly?d? ensi viikolla atomeiksi se kone taas j?lleen kerran. Laitan viesti? t?nne jos siit? l?ytyy jotain ihmeellist?.
                    ________
                    teen girl Cams
                    Last edited by -Jarno-; 10-04-2011, 08:07.

                    Comment

                    • Miika Tissari
                      BTCF Member
                      • Aug 2002
                      • 1802
                      • Varkaus

                      #11
                      Originally posted by -Jarno- View Post
                      Täytyy lyödä ensi viikolla atomeiksi se kone taas jälleen kerran. Laitan viestiä tänne jos siitä löytyy jotain ihmeellistä.
                      Onko vika selvinny?
                      Oman koneen purin ja tarkastin nyt männänrenkaat. Ostin uudet ja vertasin niihin ja vastaavat on vanhat. Renkaat on ohjeen mukaan kasattu. Uudet renkaat menee toiseen moottoriin kun ei kerta entisissäkään mitään vikaa löydy. Kone läjään ja sama saatanan savutus jatkuu korkeilla kierroksilla... Ei vittu että kyrsii! Savuttaa vikka ilman huohotinta ja ilman öljykorkkia. Kaikki 6 tulppaa oli hiukan öljyisiä.

                      Puristuspaineet mitattu: 13.5-14kiloo

                      Pitää vissiin ajella jos vaikka savutus asettuisi. Kokeilen sit myöhemmin toisella kannella jos ei savutus vähene... :think
                      Last edited by Miika Tissari; 12-07-2007, 20:16.
                      E28 ///M-tech V8 -83
                      E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

                      Comment

                      • -Jarno-
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 1140
                        • Salo

                        #12
                        Originally posted by Miika Tissari View Post
                        Onko vika selvinny?
                        Oman koneen purin ja tarkastin nyt m?nn?nrenkaat. Ostin uudet ja vertasin niihin ja vastaavat on vanhat. Renkaat on ohjeen mukaan kasattu. Uudet renkaat on menee toiseen moottoriin kun ei kerta entisiss?k??n mit??n vikaa l?ydy. Kone l?j??n ja sama saatanan savutus jatkuu korkeilla kierroksilla... Ei vittu ett? kyrsii! Savuttaa vikka ilman huohotinta ja ilman ?ljykorkkia. Kaikki 6 tulppaa oli hiukan ?ljyisi?.

                        Puristuspaineet mitattu: 13.5-14kiloo

                        Pit?? vissiin ajella jos vaikka savutus asettuisi. Kokeilen sit my?hemmin toisella kannella jos ei savutus v?hene... :think
                        Ei mit??n n?kyv?? vikaa ollut kyll? t??ll?k??n
                        Kaikki ?ljyrenkaat oli ehj?n?... Jokainen kuudesta tulpasta ihan pikimustia.
                        ________
                        5 Stage Grinder
                        Last edited by -Jarno-; 10-04-2011, 08:08.

                        Comment

                        • Racink
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2004
                          • 840
                          • Jkl

                          #13
                          Originally posted by Miika Tissari View Post
                          Onko vika selvinny?
                          Oman koneen purin ja tarkastin nyt männänrenkaat. Ostin uudet ja vertasin niihin ja vastaavat on vanhat. Renkaat on ohjeen mukaan kasattu. Uudet renkaat on menee toiseen moottoriin kun ei kerta entisissäkään mitään vikaa löydy. Kone läjään ja sama saatanan savutus jatkuu korkeilla kierroksilla... Ei vittu että kyrsii! Savuttaa vikka ilman huohotinta ja ilman öljykorkkia. Kaikki 6 tulppaa oli hiukan öljyisiä.

                          Puristuspaineet mitattu: 13.5-14kiloo

                          Pitää vissiin ajella jos vaikka savutus asettuisi. Kokeilen sit myöhemmin toisella kannella jos ei savutus vähene... :think
                          Hoonasitko sylinterit tällä kertaa?Lasittuneelle pinnalle laitetut uudet männänrenkaat on huonompi vaihtoehto kuin vanhat ko. moottorissa olleet alkuperäiset, olkoot kuinka kuluneet hyvänsä.
                          Last edited by Racink; 12-07-2007, 10:34.

                          Comment

                          • Miika Tissari
                            BTCF Member
                            • Aug 2002
                            • 1802
                            • Varkaus

                            #14
                            Originally posted by Racink View Post
                            Hoonasitko sylinterit tällä kertaa?Lasittuneelle pinnalle laitetut uudet männänrenkaat on huonompi vaihtoehto kuin vanhat ko. moottorissa olleet alkuperäiset, olkoot kuinka kuluneet hyvänsä.
                            No enpä ole tämmösestä kuullutkaan... Onkohan tähän jollain ihan käytännön kokemusta.
                            E28 ///M-tech V8 -83
                            E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

                            Comment

                            • T3
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 8530
                              • Karhe

                              #15
                              Originally posted by Racink View Post
                              Hoonasitko sylinterit tällä kertaa?Lasittuneelle pinnalle laitetut uudet männänrenkaat on huonompi vaihtoehto kuin vanhat ko. moottorissa olleet alkuperäiset, olkoot kuinka kuluneet hyvänsä.
                              Originally posted by Miika Tissari View Post
                              No enpä ole tämmösestä kuullutkaan... Onkohan tähän jollain ihan käytännön kokemusta.
                              Siis onhan se nyt ihan selvä homma, että sylinterit hoonataan, kun laitetaan uudet männänrenkaat. Takuuvarmasti savuuttaa, jos ei hoonaa ja iskee koneeseen vaan uudet renkaat.
                              .

                              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎