Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 savuttava paska?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Miika Tissari
    BTCF Member
    • Aug 2002
    • 1802
    • Varkaus

    #16
    Originally posted by T3 View Post
    Siis onhan se nyt ihan selvä homma, että sylinterit hoonataan, kun laitetaan uudet männänrenkaat. Takuuvarmasti savuuttaa, jos ei hoonaa ja iskee koneeseen vaan uudet renkaat.
    No eipä tähän oo uusia renkaita laitettukaan, kun vanhat on uuttavastaavat. Äkkiseltään kyllä luulis että sileä pinta on tiiviimpi kuin karkea...

    Pitää pistää vielä lauantaina kilonpaloiks ja tarkastaa sylinterit oikeen tikkumikrolla ja kokeilla toisella kannella. Jos vielä savuttaa niin sit saa joku halvan koneen...
    E28 ///M-tech V8 -83
    E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

    Comment

    • Racink
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2004
      • 840
      • Jkl

      #17
      Originally posted by Miika Tissari View Post
      No eipä tähän oo uusia renkaita laitettukaan, kun vanhat on uuttavastaavat. Äkkiseltään kyllä luulis että sileä pinta on tiiviimpi kuin karkea...

      Pitää pistää vielä lauantaina kilonpaloiks ja tarkastaa sylinterit oikeen tikkumikrolla ja kokeilla toisella kannella. Jos vielä savuttaa niin sit saa joku halvan koneen...
      Sehän se "karkean" pinnan merkitys juuri onkin että sylinteri hioutuu tiivisti uuteen männänrenkaaseen, toisin kuin kova lasittunut pinta joka ei muutu enää miksikään ja varmasti puhaltaa/päästää öljyn ohi...Jos yläkertaa epäilet syylliseksi ni voihan sen muutenkin testata kuin kantta vaihtamalla, esim. 2.(tai 3.)vaihteella kierrätät johonkin 5000-6000rpm paikkeille ja annat moottorin jarruttaa kierrokset johonkin ~2000rpm jolloin talla pohjaan ja kato peilistä taakse, kerro sitten mitä siellä näkyy

      Comment

      • Miika Tissari
        BTCF Member
        • Aug 2002
        • 1802
        • Varkaus

        #18
        Enpä ootellu lauantaihin, vaan tänään töiden jälkeen nykäsin toisen kannen paikalleen. Edelleen pöllyttää eli eipähän tarvii rueta toista kantta etsimään. Oli taas 1-5 sylinterit aivan öljyssä ja 6 vain hiukan kostea. Pitää vissiin tarkastaa vielä sylinterit sekä tehdä se hoonaus ja laittaa ne uudet renkaat. Ihmettelen vaan kun sylintereissä näkyy kyllä alkuperäiset hoonausjäljet ja ei missään kulumaan. Kaipa hoonaus jäljet olis jostain kohdin hävinny jos olisi enemmälti kulunut. Joku on jo aikaisemmin konetta rempannut kun oli tiivisteitä vaihdeltu ja männänrenkaat eivät ollu alkuperäiset. Kone savutti silloin samallatavalla ja ajattelin sen johtuvan huonoista ohjureista.

        Vielä jos sen jälkeen savuttaa niin sit en kyllä ymmärrä...
        Lohko tuskin voi olla silleen halki että joka pytyssä on öljyä, mutta nesteet pysyy kirkkaana ja ei häviä mihinkään. :think
        E28 ///M-tech V8 -83
        E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

        Comment

        • Miika Tissari
          BTCF Member
          • Aug 2002
          • 1802
          • Varkaus

          #19
          Originally posted by -Jarno- View Post
          Ei mitään näkyvää vikaa ollut kyllä täälläkään
          Kaikki öljyrenkaat oli ehjänä... Jokainen kuudesta tulpasta ihan pikimustia.
          Olikos sulla uudet männänrenkaat, mutta ei hoonausta?
          E28 ///M-tech V8 -83
          E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

          Comment

          • -Jarno-
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 1140
            • Salo

            #20
            Originally posted by Miika Tissari View Post
            Olikos sulla uudet m?nn?nrenkaat, mutta ei hoonausta?
            "uudet" k?ytetyt, noin 1000km ajetut toisesta eta motista

            Edit: Joo, tuo oli hoonattu.
            ________
            IOLITE VAPORIZER REVIEW
            Last edited by -Jarno-; 10-04-2011, 08:09.

            Comment

            • Guest's Avatar

              #21
              Ei perkele, tää savukoneen arvoitus rupeaa olemaan jo melkein sama kuin rubikin kuution arvoitus. Taitaa olla jo 4 kerta kun miika laittaa tuon koneen kasaan ja aina vaan savuttaa. Enää ei voi kyllä olla muuta mahdollisuutta kuin tuo alakerran hoonaus, kumminkin eilen kokeiltiin tuolla eri kannella joka on varmasti ehjä ja silti kun imusarjan irroittaa niin näkyy suoraan kun öljyä valuu imukanavista...:think

              Ei saatana näiden läskiremmikuutosten kanssa, onneksi ei ole näiden kanssa tullut enemmän tolskattua

              Comment

              • Freak
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2003
                • 2539
                • .

                #22
                Originally posted by Simo View Post
                Ei saatana näiden läskiremmikuutosten kanssa, onneksi ei ole näiden kanssa tullut enemmän tolskattua
                Niin! Vian TÄYTYY olla moottorin suunnitelleissa insinööreissä!
                Vai mitä luulet, löytyisikö se vika kenties peiliin katsomalla?
                Last edited by Freak; 15-07-2007, 18:08.
                Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                Vanha Uuden liiton mies...

                Comment

                • Guest's Avatar

                  #23
                  Originally posted by Freak View Post
                  Niin! Vian TÄYTYY olla moottorin suunnitelleissa insinööreissä!
                  Vai mitä luulet, löytyisikö se vika kenties peiliin katsomalla?
                  Mitäs tää nyt tarkoittaa???, ei tartte ottaa palkoja sieraimiin jos ilmoitan että ei ole näiden m20:sten kanssa tullut touhuttua, käytän ennemmin väännökkäämpiä m30-sarjan moottoreita..

                  eli en ole sun muroihin kussu niin voit ihan rauhassa katella peiliin, mulla on muutakin tekemistä
                  Last edited by Guest; 17-07-2007, 13:00.

                  Comment

                  • Freak
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2003
                    • 2539
                    • .

                    #24
                    Originally posted by Simo View Post
                    Mitäs tää nyt tarkoittaa???, ei tartte ottaa palkoja sieraimiin jos ilmoitan että en ole näiden m20:sten kanssa tullut touhuttua, käytän ennemmin väännökkäämpiä m30-sarjan moottoreita..

                    eli en ole sun muroihin kussu niin voit ihan rauhassa katella peiliin, mulla on muutakin tekemistä
                    Tais ihan joku muu vetää ne herneet kuin minä. Se että tuohon tyyliin koneita rakennetaan ja lopuksi ihmetellään miksei se nyt toimi, antaa ilmeisesti heti oikeuden haukkua kaikki samanlaiset moottorit paskaksi. On se kumma, kun muilla on vastaavat koneet toiminut remontin jälkeenkin kuin uutena tehtaalta tullessaan. Mutta paskojahan ne tietysti kaikki on, sillä eihän itsessä vikaa voi olla, eihän?

                    Ps. Peili on paha vastus aina ollut...
                    Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                    Vanha Uuden liiton mies...

                    Comment

                    • Miika Tissari
                      BTCF Member
                      • Aug 2002
                      • 1802
                      • Varkaus

                      #25
                      Originally posted by Freak View Post
                      Tais ihan joku muu vetää ne herneet kuin minä. Se että tuohon tyyliin koneita rakennetaan ja lopuksi ihmetellään miksei se nyt toimi, antaa ilmeisesti heti oikeuden haukkua kaikki samanlaiset moottorit paskaksi. On se kumma, kun muilla on vastaavat koneet toiminut remontin jälkeenkin kuin uutena tehtaalta tullessaan. Mutta paskojahan ne tietysti kaikki on, sillä eihän itsessä vikaa voi olla, eihän?

                      Ps. Peili on paha vastus aina ollut...
                      Mihinkä tyylii?? Oletko ollu vieressä kattomassa kun kasaan konetta? On tullu kuiteskin jokunen kone läjättyä ja vaikka minkälaisilla sekasikiö osilla joissa ollu ihan hirveitä välyksiä paskoja männänrenkaita. Ei savutusta ja hyvin toiminu...:think Myös M20 kone mukaan luettuna. On tätä hommaa aika moni muukin ihmetelly että ei voi olla totta.
                      Ilmeisesti on sinut tilattava kasaamaan tämä mylly niin selviää tämäkin ongelma helposti.

                      Lohkomitattu tikkumikrolla. Sopivaa heittokelloa ei tähänhätään löytynyt. Sylinterit 83.95-83.97 ja ihan sylinterin yläreunasta huimat 0.01mm pykälää. Käsin tai silmällä tuota eroa ei voi todeta. Ei soikeutta tai tynnyrimäisyyttä.

                      Huomenna näkee onko hoonauksesta ja uusista männänrenkaista mitään hyötyä. Oma arvaus että sama savutus jatkuu...
                      Last edited by Miika Tissari; 17-07-2007, 15:39.
                      E28 ///M-tech V8 -83
                      E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

                      Comment

                      • arsipaani
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2006
                        • 58
                        • jyväskylä

                        #26
                        Itse tein myös rempan tommoseen ruoskaan paitsi 2.3 litrasen kamoilla mutta hoonasin sylintereitä jollain paskalla akkuporalla jousikivisysteemillä. Ajateltiin että kun on vanhat hoonausjälet vielä niin ei tartte sit koneistamolle viedä. Savutti juurikin samalla tavalla kunnes laitoin 20w50 öljyt niin enää ei öljyä pala juurikaan ja annan paskan olla. Koneistamolla sanoivat että olisi kannattanut hoonauttaa pajalla...

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎