Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50B20 VANOS oikkuilee startissa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janzki
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 4947
    • Lohja

    M50B20 VANOS oikkuilee startissa

    Eli eli..Kyselinkin jo tovi sitten tuolla yleistä puolella notta missähän voisi vika olla mutta nyt täytyy kyllä avata uusi ketju että saa vastausta.

    Tosiaan auto ei lähde käyntiin kuten pitäisi, joutuu sahaamaan melkoisesti ennen kuin lähtee ja lähtiessään joko röpöttää hetken viidellä kunnes tasaantuu tai sitten käyttää kierrokset noin 2krpm tuntumassa jonka jälkeen tasaantuu.
    Lämpöisenä myös alkaa tehdä sitä, että tehot häviää, tai noh väännöt ja kierrosherkkyys ei ole sitä luokkaa mitä pitäisi. En siis vertaa kylmään koneeseen (ehei) vaan sanotaan että tunnin ajelet, väännöt kaikki ok, kunnes alkaa keveä nykiminen välillä ja väännöt tosiaan katoaa.

    Pensapumpun vaihdoin uuteen noin viikko vähän toista sitten ja sillä ei vaikutusta asiaan ollut. Tulpat on viimevuoden lopussa vaihdettu uusiin samoin pa-suodatin on uusi. Pääasiassa kaiken perusjutun pitäisi olla kunnossa ja ajallaan huollettu.
    Vikakoodeja ei autosta löydy, päästöt OK, samoin kulutus.

    Itsellä ei tullut muuta mieleen kuin nokka-akselin tunnistimen vajaatoiminta tai kampuran tunnistimen vajaatoiminta..Mitä mieltä muut ovat?

    Toivoisin tähän nopeita vastauksia sillä bp kutsuu ja vituttaa armottomasti jos auto jää pientareelle "särjettäväksi"
    Sähköposti.
    IG: janzki_
  • LeMansBlau
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2006
    • 1060
    • Insomniac

    #2
    Oikeastaan noi antureitten rikkoutumiset sun muut pitäis näkyä kyllä vikakoodeissa. Missä kävit luetuttamassa koodit?
    Rikkinäinen/tukkonen kattikin vois kyseisiä oireita antaa.
    Antureissa lamdat, kampi-akseli, ilmämäärämittari vois tota tehdä kanssa.
    Tulpat olis yks.
    Syitä on oikeestaan mahdoton määrä, mutta suosittelen merkkiliikkeeseen ajoa ja selvitys pyyntöö. Ei pitäis maksaa hirveesti ja saatpahan vaivan korjattua nopeasti sitten itse tai jossain nyrkkipajalla.
    Onnea vian löytymiseksi!
    ///MADE IN FINLAND

    sigpic

    TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
    E30 SEDAN IX M-TECNIC II
    F32 COUPE PERFORMANCE
    F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

    Comment

    • Rahu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 6464
      • Tuusula

      #3
      Ota ilmamäärämittari irti(pistoke)ja ajele jonkun aikaa ja vertaile eroja, jos nykiminen loppuu niin vika on löytynyt, jos ei eikä auto tunnu kulkevan senkään vertaa niin vika on jossain muualla. Anturivikojen pitäisi kyllä näkyä vikakoodeissa mikäli sellainen on päällä/ollut.
      BMW Service
      P.o4oo925441
      [email protected]
      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

      Comment

      • Janzki
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 4947
        • Lohja

        #4
        Originally posted by LeMansBlau View Post
        Oikeastaan noi antureitten rikkoutumiset sun muut pitäis näkyä kyllä vikakoodeissa. Missä kävit luetuttamassa koodit?
        Rikkinäinen/tukkonen kattikin vois kyseisiä oireita antaa.
        Antureissa lamdat, kampi-akseli, ilmämäärämittari vois tota tehdä kanssa.
        Tulpat olis yks.
        Syitä on oikeestaan mahdoton määrä, mutta suosittelen merkkiliikkeeseen ajoa ja selvitys pyyntöö. Ei pitäis maksaa hirveesti ja saatpahan vaivan korjattua nopeasti sitten itse tai jossain nyrkkipajalla.
        Onnea vian löytymiseksi!
        Koodit lukaistiin omalla kaapelilla. Testin tein myös että tein autoon todellista vikaa ja bump, samointein näkyi. Testasin juurikin läpi myös ilmamäärämittarin kanssa.
        Lamdan en usko olevan syynä, sillä mikään ei juurikaan siihen viittaa. Entisessa 325i:ssä se oli mennyt ja oireet tunnistin kyllä heti. Käyttäytyi ihan eri tavalla.
        Katin tukkoisuus tietysti voisi olla yksi, auto ei historiansa mukaan ole juurikaan kunnollisella kaasujalalla ollut joten ei ole tosiaankaan pois suljettu että olisi tukkoon pamahtanut, epäilen kyllä sitäkin sillä vielä viime kesänä auto toimi moitteetta.
        Tuohon merkkiliikkeelle menimistä kartan..En pidä siitä ettei toisten laitteille anneta mitään arvoa ja niitä sitten ajellaan halliin jne miten sattuu. Tuon takia suoritan kaikki huollot itse hyvin ja ajan kanssa.

        Originally posted by Rahu View Post
        Ota ilmamäärämittari irti(pistoke)ja ajele jonkun aikaa ja vertaile eroja, jos nykiminen loppuu niin vika on löytynyt, jos ei eikä auto tunnu kulkevan senkään vertaa niin vika on jossain muualla. Anturivikojen pitäisi kyllä näkyä vikakoodeissa mikäli sellainen on päällä/ollut.
        Täytyypä kokeilla, muistelen kyllä kokeilleeni tuota myös tienpäällä ottaen sen lennosta irti ja auto meinasi stumpata. Mutta kokeilen uudestaan.
        Btw. Rahu, ethän ole bimmereille tulossa? Jos koitettaisiin sun vehjeksillä lukee koodit?

        Tänään aamulla teki taasen kummalliset..Starttasin, hörähti heti sekuntiksi käyntiin ja sammui, tuon jälkeen joutukin taasen starttaamalla starttaamaan. Pumpun surinan olen nyt muutamina viikkoina aina odottanut loppuun asti eikä vaikutusta ole.
        Sähköposti.
        IG: janzki_

        Comment

        • jopezi
          Newbiemmer
          • Nov 2006
          • 20
          • Lapua

          #5
          Samaa starttivikaa myös itselläni. voisikohan nokka-akseleiden ajoitukset olla poskellaan. Jos jollain olisi kuvia niistä miten ne pitäisi olla niin olisin kiitollinen. kyseessä itselläni m50b20 vanos vm.94 kiitos jo etukäteen.
          Ex* 330d vm.-02 Ex* 520i vm.-91 520i vm.89 Ex* 550i *kilvellinen projekti* vm.90

          Myydään e34 520 m50b20 tekniikalla. Kori mätä ja vuoden seissy. Ajettu -14 lahti->Tuulos Hinta 350e ei kats. Myydään e46 330d Konevikainen, joka purettuna osiksi, osat kutakuinkin tallessa. Kahdet 17" alut mukaan, renkaiden kunnosta ei varmaa tietoa. H.1500e tai tarjoa katsastettua e28 vaihdossa.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎