Announcement

Collapse
No announcement yet.

m10 laakeri ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GOOFY
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 4139
    • .

    m10 laakeri ongelma

    joopase joo... kaikkihan näitä koneita osaa purkaa, mut kasaaminen on aina hieman eri juttu

    eli miten päin nuo runko laakerit tulee, joo tiedän et niissä on omat uransa lohkossa ja niissä raudoissa, niitähän ei voi laittaa väärin päin muuten... mulla on jossain vaiheessa pyörähtäny ne raudat väärin päin ja en muista että tuleeko ne laakeri liuskoissa olevat kolot samalle puolelle vai vastakkaisille puolille vai onko mitään väliä ja hyvä selitys kiitos

    laitoin toisesta koneesta paremmat männät ja veivit on sit taas eri koneesta ja ongelma olis ny se että noi veivit on aika tiukat noihin männän tappeihin. kyllä ne siellä pyörii mut se tappi pyörii ennemmin männässä entä kuin veivissä. onkohan mulla liian väljät männän tapin sokat vai mikä mättää. minkähän hintainen olisi koneistaa veiveihin ne uudet holkit?

    se joka ei kysy on aina tyhmä ja se joka kysyy on hetken tyhmä...:think
    E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
  • GOOFY
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 4139
    • .

    #2
    no kai nyt jonku pitäis tietää...
    E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

    Comment

    • Tzeimi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2004
      • 2067
      • Banshee - Jyväskylä

      #3
      Originally posted by GOOFY View Post
      joopase joo... kaikkihan näitä koneita osaa purkaa, mut kasaaminen on aina hieman eri juttu

      eli miten päin nuo runko laakerit tulee, joo tiedän et niissä on omat uransa lohkossa ja niissä raudoissa, niitähän ei voi laittaa väärin päin muuten... mulla on jossain vaiheessa pyörähtäny ne raudat väärin päin ja en muista että tuleeko ne laakeri liuskoissa olevat kolot samalle puolelle vai vastakkaisille puolille vai onko mitään väliä ja hyvä selitys kiitos
      Kolot samalla puolella. Jos laitat laak.kannen paikalleen ilman laakereita, huomaat kyllä eron eli hammastaa.

      laitoin toisesta koneesta paremmat männät ja veivit on sit taas eri koneesta ja ongelma olis ny se että noi veivit on aika tiukat noihin männän tappeihin. kyllä ne siellä pyörii mut se tappi pyörii ennemmin männässä entä kuin veivissä. onkohan mulla liian väljät männän tapin sokat vai mikä mättää. minkähän hintainen olisi koneistaa veiveihin ne uudet holkit?
      En ymmärrä miten sokat liittyy ongelmaan mutta veivin yläsilmään saa uusia holkkeja ja koneistamot osaa niitä asentaa. Ei pahan kallista hommaa (ainakaan siihen maailman aikaan kun itse tuon homman teetätin). Onkohan männäntapin reiät kunnossa?
      Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
      & 02 tulpo saniteetti dyno




      Älä väkisin, ota isompi vasara.
      If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

      Comment

      • GOOFY
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 4139
        • .

        #4
        Originally posted by Tzeimi View Post
        Kolot samalla puolella. Jos laitat laak.kannen paikalleen ilman laakereita, huomaat kyllä eron eli hammastaa.
        mulla kyllä istu paremmin ne paikoilleen kun laitto urat vastakkaisille puolille. niissä raudoissahan on 1-4 numerot. eikö ne pitäisi olla oikein päin luettavissa jakopään puolelta kun eiköstä niitä osia aina lasketa jakopään puolelta taakse päin. ja siis mitä haittaa jos ne on väärinpäin


        Originally posted by Tzeimi View Post
        En ymmärrä miten sokat liittyy ongelmaan mutta veivin yläsilmään saa uusia holkkeja ja koneistamot osaa niitä asentaa. Ei pahan kallista hommaa (ainakaan siihen maailman aikaan kun itse tuon homman teetätin). Onkohan männäntapin reiät kunnossa?
        niin siis ajattelin että jos sielä olis uudet sokat paikoillaan niin ne olis tiukemmat ja tavallaan puristaisivat männän tappia päistä niin se ei pääsisi pyörimään, mut tietenkin sillä tapilla on pieni sivuttais välys

        mulla on vielä siis toiset veivit pitää kokeilla vielä niillä ennen kuin lähen laitattaan nuihin uusia holkkeja. toisissa veiveissä oli kaikissa b5 ja toisissa neljässä b4, näitä ei varmaan kannata sekoittaa keskenään? ja luetaanko nuokin numerot jakopään puolelta vai onko väliä että kummin päin veivit laittaa. pakka on ihan sekaisin

        niin ja ne männän tapit tietenkin on niistä uusista männistä ja siis varmaan kannattaa kokeilla niihin veiveihin niitä veiveissä olleita tappeja...

        alakaapa olleen aikasta sekavaa juttua no, työ tekijäänsä neuvoo tai sitten ei...
        Last edited by GOOFY; 04-07-2007, 19:55.
        E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

        Comment

        • Tzeimi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 2067
          • Banshee - Jyväskylä

          #5
          Originally posted by GOOFY View Post
          mulla kyllä istu paremmin ne paikoilleen kun laitto urat vastakkaisille puolille. niissä raudoissahan on 1-4 numerot. eikö ne pitäisi olla oikein päin luettavissa jakopään puolelta kun eiköstä niitä osia aina lasketa jakopään puolelta taakse päin. ja siis mitä haittaa jos ne on väärinpäin
          No minä katsoin vain yhdestä lohkosta ja siinä ero oli ilmeinen. Pukkien numeroiti on tuossa suunnassa, lukusuuntaa en pysty varmistamaan. Pukit ovat lohkossa kiinni, jonka jälkeen ka-linja koneistetaan suoraksi. Toisinpäin oleva pukki ei ole enää samassa linjassa muiden/lohkon kanssa
          -> nopea vaurio mahdollinen. Akselin pitää pyöriä kasauksen jälkeen käsin vaivattomasti.

          mulla on vielä siis toiset veivit pitää kokeilla vielä niillä ennen kuin lähen laitattaan nuihin uusia holkkeja. toisissa veiveissä oli kaikissa b5 ja toisissa neljässä b4, näitä ei varmaan kannata sekoittaa keskenään? ja luetaanko nuokin numerot jakopään puolelta vai onko väliä että kummin päin veivit laittaa. pakka on ihan sekaisin
          Joo, elä sotke veivisarjoja ilman että tarkistat niiden painot. Niissä on suuria eroja keskenään. Vanhoissa veiveissä on yläsilmän alla pieni reikä -> tulee eteenpäin, uudemmissa ei reikää -> ei väliä kumminpäin IMO.
          Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
          & 02 tulpo saniteetti dyno




          Älä väkisin, ota isompi vasara.
          If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

          Comment

          • GOOFY
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 4139
            • .

            #6
            .......
            Last edited by GOOFY; 31-12-2018, 20:10.
            E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎