Riittääkö, jos mittatikun reikään laittaa imuletkun tiiviisti? Vai pitääkö mittatikun reijästä pujottaa öljypohjaan saakka imuletku? Kyseessä on M43 moottori.
Miten öljynvaihto onnistuu mittatikun reijästä
Collapse
X
-
Tags: None
-
Öljyroppu on vaan niin ikävässä paikasssa auton alla, että voisi olla helpompi imeä suoraan mittatikun reijästä, kun tehokas alipainepumppukin löytyy. Eikös ne joissakin huoltamoissakin imetä tikun reijästä?
Comment
-
Ei ole tosiaankaan yhtä helpossa paikkaa kuin M40 moottorissa. Siinähän se on suoraan edessä. M43:ssa tulppa on sivulla aika takana ja pohjapanssarin alla.
Comment
-
Varaa aika johonkin öljynvaihtoja tekevään huoltamoon jossa on joku tarjous 4litraa vaihdettuna/euroa ja katsele vierestä vaikka kahvia litkien.Originally posted by dsl Bimmer View PostEi ole tosiaankaan yhtä helpossa paikkaa kuin M40 moottorissa. Siinähän se on suoraan edessä. M43:ssa tulppa on sivulla aika takana ja pohjapanssarin alla.
Ihme tuskailua yhden öljynvaihdon takia...
Comment
-
Tuota itekin oon pelänny, siks oon avannut ja valuttanut alakautta. Tosin yhden maahantuojan edustaja oli sitä mieltä, että on automerkkejä/-malleja, jotka merkkiliike vaihtaa yläkautta ja niin pitäisi muuallakin tehdä, ettei kuulemma valu kaikki roskat pois (johtuneeko öljysäiliö pohjan muodosta?)...?Originally posted by GOOFY View Postjust. ja sinne koneeseen jää paljon sitä vanhaa öljyä kun ei sitä varmasti saa kaikkea imettyä pois.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
Comment