Announcement

Collapse
No announcement yet.

Miten öljynvaihto onnistuu mittatikun reijästä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dsl Bimmer
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2005
    • 358

    Miten öljynvaihto onnistuu mittatikun reijästä

    Riittääkö, jos mittatikun reikään laittaa imuletkun tiiviisti? Vai pitääkö mittatikun reijästä pujottaa öljypohjaan saakka imuletku? Kyseessä on M43 moottori.
  • insp
    BTCF Member
    • Sep 2002
    • 827
    • Iittala

    #2
    Paras tulos tulee jos saat letkun öljynpohjaan asti.. mutta varmaankin monia ihmetyttää että MIKSI? Eikö proppu irtoa öpohjasta vai?
    ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

    Comment

    • dsl Bimmer
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2005
      • 358

      #3
      Öljyroppu on vaan niin ikävässä paikasssa auton alla, että voisi olla helpompi imeä suoraan mittatikun reijästä, kun tehokas alipainepumppukin löytyy. Eikös ne joissakin huoltamoissakin imetä tikun reijästä?

      Comment

      • reddewil
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 3015
        • West Coast

        #4
        Letku tikun reijästä pohjaan asti, muuten ei tule öljyt pois. Eikö se proppu ole samassa kohtaa kun m40 koneessa, eli ei niin hankalasti, vai onko sulla joku pohjapanssari?
        ...

        Comment

        • dsl Bimmer
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2005
          • 358

          #5
          Ei ole tosiaankaan yhtä helpossa paikkaa kuin M40 moottorissa. Siinähän se on suoraan edessä. M43:ssa tulppa on sivulla aika takana ja pohjapanssarin alla.

          Comment

          • Rubu
            Bimmer Fanatic
            • May 2006
            • 809
            • Kuopio

            #6
            Originally posted by dsl Bimmer View Post
            Ei ole tosiaankaan yhtä helpossa paikkaa kuin M40 moottorissa. Siinähän se on suoraan edessä. M43:ssa tulppa on sivulla aika takana ja pohjapanssarin alla.
            Varaa aika johonkin öljynvaihtoja tekevään huoltamoon jossa on joku tarjous 4litraa vaihdettuna/euroa ja katsele vierestä vaikka kahvia litkien.

            Ihme tuskailua yhden öljynvaihdon takia...

            Comment

            • GOOFY
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 4139
              • .

              #7
              Originally posted by Rubu View Post
              Ihme tuskailua yhden öljynvaihdon takia...
              just. ja sinne koneeseen jää paljon sitä vanhaa öljyä kun ei sitä varmasti saa kaikkea imettyä pois.
              E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

              Comment

              • Laku
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 17536
                • Turku

                #8
                Originally posted by GOOFY View Post
                just. ja sinne koneeseen jää paljon sitä vanhaa öljyä kun ei sitä varmasti saa kaikkea imettyä pois.
                Tuota itekin oon pelänny, siks oon avannut ja valuttanut alakautta. Tosin yhden maahantuojan edustaja oli sitä mieltä, että on automerkkejä/-malleja, jotka merkkiliike vaihtaa yläkautta ja niin pitäisi muuallakin tehdä, ettei kuulemma valu kaikki roskat pois (johtuneeko öljysäiliö pohjan muodosta?)...?
                Näillä mennään:
                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎