Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 B18 Männät!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • B-vamma
    Newbiemmer
    • Apr 2005
    • 13
    • Häme

    M10 B18 Männät!

    Oli joskus puhe jonkun foorumin hepun kanssa M10 B18 moottorissa käytetyistä "halvoista" takomännistä. Mutta kun en muista kenen kanssa keskustelin ja minkä valmistajan männistä oli kyse niin kysympä uudestaan eli 1.8 koneeseen käyvät takomännät (halvat siis ei ollu esim, wiceco)? Jos muistan oikein saatoi olla kyse volvon B20 koneen männistä ? Valmistaja ?

    Osaako kukaan auttaa?
    - EX: E30 325i,316i M40, E30 316, E34 TDi, E28 518 (+yms.)
  • Brawler
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 1093
    • Mynämäki

    #2
    Mahlen kuplaan tarkoitetut dropforged tyyliin taotut männät
    Last edited by Brawler; 07-07-2007, 11:20.

    VW Bora 2.0 '99
    UrS4 230hp + alv 22%+more...
    E21 315 '83 future chassis for turbo engine
    E28 518i '86

    -Turku Connection-

    Comment

    • superfast
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2004
      • 567
      • Kurikka

      #3
      Ja vakio mäntäkin kestää sorvattuna aika mukavasti turbo käytössä.
      E60 525 Msport
      E36 318ti compact

      Comment

      • Muumi
        BTCF Member
        • Oct 2002
        • 1702
        • Rovaniemi

        #4
        Originally posted by Brawler View Post
        dropforged männät
        Hehee
        E24 635csi

        Comment

        • B-vamma
          Newbiemmer
          • Apr 2005
          • 13
          • Häme

          #5
          Kokemuksia

          Onko kellään noiden vakio mäntien kestosta mitään tietoa kun toiset puhuu 1.5 bar ja toiset että ei kestä kuin kilon ja tietenkin oletetaan että moottori ei nakuta!

          Ja mikä mahlen mäntä sinne käy kun toi 2 litrasessa käytetty on aivan liian matalalla laki korkeudella!
          - EX: E30 325i,316i M40, E30 316, E34 TDi, E28 518 (+yms.)

          Comment

          • timpa
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2006
            • 257
            • Akaa

            #6
            Originally posted by B-vamma View Post
            Onko kellään noiden vakio mäntien kestosta mitään tietoa kun toiset puhuu 1.5 bar ja toiset että ei kestä kuin kilon ja tietenkin oletetaan että moottori ei nakuta!

            Ja mikä mahlen mäntä sinne käy kun toi 2 litrasessa käytetty on aivan liian matalalla laki korkeudella!
            Kestää ihan hyvin sen 1.5bar ja enemmänkin jos sillä ei ajeta niillä painella nilkka suorana hesasta ouluun.Kuplan mäntiä saa aika monella eri lakikorkeudella joten mittaa se 2 litrasen mäntä ja siitä lähin sit vaan.Itellä jopa lakikorku 1mm alla blokin tasopinnan ja toimii ihan ok.Tosin ruttua sais olla enemmän
            speed limits are for pussies

            Comment

            • Brawler
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2005
              • 1093
              • Mynämäki

              #7
              Itselle tuli tuollaiset . Ovat matalemmat kuin vakiot ja joltain tahoilta lukenut et puristukset tulisi johonkin 7,5-8 tietämille

              VW Bora 2.0 '99
              UrS4 230hp + alv 22%+more...
              E21 315 '83 future chassis for turbo engine
              E28 518i '86

              -Turku Connection-

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎