Announcement

Collapse
No announcement yet.

farkun perä jotenkin alhaalla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hjpl
    Bimmer Rookie
    • Jul 2007
    • 196

    farkun perä jotenkin alhaalla

    Auto vm 99 E39 touring. Katselin tuossa yhtenä päivänä että auton perä on jotenkin hassusti alhaalla vaikka kuormaa ei ole ollenkaan. Mistähän tuo johtunee. Jotenkin myös ajossa tuntuu erityisesti tuulella tms. että perä jotenkin vaeltelee.
    F31 320iA xdrive Msport -13
    F10 520dA -15
  • arska84
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 1356
    • Seinäjoki

    #2
    Jousi/jouset poikki?
    BMW PREMIUM

    BMW E46 318

    Comment

    • Moonshine
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 1018
      • Järvenpää

      #3
      Originally posted by hjpl View Post
      Auto vm 99 E39 touring. Katselin tuossa yhtenä päivänä että auton perä on jotenkin hassusti alhaalla vaikka kuormaa ei ole ollenkaan. Mistähän tuo johtunee. Jotenkin myös ajossa tuntuu erityisesti tuulella tms. että perä jotenkin vaeltelee.
      Onko autossa automaattinen tasonsäätö (liekö tuo jopa vakiovaruste farkuissa)?
      "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

      Comment

      • hjpl
        Bimmer Rookie
        • Jul 2007
        • 196

        #4
        ei näyttäisi olevan kumpaakaan

        eli tasonsäätöä ei ainakaan ole ja jouset silmämääräisesti katsottuna näyttävät ehjiltä..
        F31 320iA xdrive Msport -13
        F10 520dA -15

        Comment

        • Gonzalez
          BTCF Member
          • Jun 2003
          • 2632
          • Seinäjoki

          #5
          Ainahan nuo takavetoiset iän myötä alkaa "keulimaan", varsinkin touringeissa takajouset saattaa "lässähtää" nopeammin jos on kontissa painavaa tavaraa kuskailtu jne. Sitäpaitsi näissa on jo tehtaalta lähtien keula aavistuksen korkeammalla kuin takapää.

          Ei muuta kuin jousi-/alustasarja tilaukseen, sillä siitä selviää ja saattaa vaeltelukin loppua jos uudet iskarit laittelet. Ainakin jos takaiskarit on finaalissa ja edessä hyvät niin auto on aivan järkyttävä ajettava...
          Last edited by Gonzalez; 13-07-2007, 11:30.
          530d GT F07 2010
          325i E30 Cabriolet 1987

          Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

          Comment

          • ockelbo4500
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 923
            • Sotkamo--Oulu

            #6
            Joo mulla ainaskin E34 tds touring oli aika matalan näkönen takaa, johtuen kaasunsa menettäneistä iskareista ja väsähtäneistä jousista. Tosin vaikutelmaa lisäsi se että keula oli todella korkealla. Nyt alla 40/15 alusta ja perä on samalla korkeudella kuin aiemmin vakiojousilla, mutta näyttää paljon terhakammalta kun keula alempana kuin aiemmin.
            Onko muuten muissa farkuissa sellaista "oiretta", että takapää on sentin-puolitoista alempana apumiehen puolelta, varsinkin jos tankki täynnä.
            BMW E84 X1 18dXdrive -14

            Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
            Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
            Ex, E46 320 d Touring -01
            Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

            Comment

            • hjpl
              Bimmer Rookie
              • Jul 2007
              • 196

              #7
              taidampa vaihtaa siis takaiskarit..

              Eteen nimittäin vaihdoin kun toiselta puoleltaolitullut kaasut kokonana ulos.
              Takana vanhat eli ehkäpä uudet etuiskarit ja vanhat takaiskarit painavat autoa pelkästään takakenoon
              F31 320iA xdrive Msport -13
              F10 520dA -15

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎