Announcement

Collapse
No announcement yet.

Minkälainen palotila turbomoottoriin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muumi
    BTCF Member
    • Oct 2002
    • 1702
    • Rovaniemi

    Minkälainen palotila turbomoottoriin?

    Moottori on M10, tietysti.
    Kanneksi tulee 1.8i malli.
    Eli minkälainen palotila olisi optimi ahdettuun moottoriin? Säilytetäänkö paljealue, vai ei? Ja jos säilytetään/ ei säilytetä, niin perustelut myös.

    Mäntinä tulee olemaan wisecot joissa on vara muokata männänlakea, voi tehdä joko tasapää mallin tai montun.

    Kuva vakio palotilasta.
    Last edited by Muumi; 03-01-2008, 20:26.
    E24 635csi
  • jyrkkis
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2002
    • 503
    • Jänkä

    #2
    meikä lukis volvo-foorumia tässä asiassa
    E: Niinq yleisellä tasolla, M10:stä ne ei juuri tiiä
    Big spoilers and fat wheels can disguise a lack of engineering

    Never Fuck With The Countryboys

    Ounasrinteen Volvoystävät- Ounaslutning Vålvå vänner

    Neulalla pistetään, ruokaa laitetaan - ja kaikkea muuta pannaan...Oulusa

    Comment

    • Luntti
      2Wheel Driver
      • Jul 2003
      • 5021
      • Yka

      #3
      En ole hyvä näissä kansi asioissa, mutta palotila on suht hyvä vakiona.
      Patin poistaminen taitaa lisätä nakutus herkkyyttä.
      Ennenmin panostaisin imu ja pakopuoleen. Esim. imu puolen "alareunaan" hieman lisää alumiinia ja ylä reunasta pois.
      Muistaakseni luin jostain, että 400 heppaa virtais vakiona ja ahdettuna tuo kansi.
      Eli riippuu teho tavoitteista kannattaako ensiksi tehdä kannelle mitään.

      Tuossa on jotain:

      Comment

      • basso72
        BTCF Member
        • Dec 2004
        • 1837
        • Ylä-Pinsiö

        #4
        Ei ole perskohtaista kokemusta,mutta MUTUillaan nyt. Itse säilyttäisin. Tuo paljealue (kuten nimikin kertoo) työntää puristustahdin lopussa seosta kohti tulppaa. (kts. kuvasta paljealueen sijainti tulppaan nähden) Lisäksi se saa seoksen pyörteilemään/sekoittumaan paremmin juuri ennen kipunaa -> tasaisempi/nopeampi/täydellisempi palaminen. Isot pojat puhuu,että sopiva paljerako olisi tämän tyyppisissä (2-venttiili) olisi n.1-1,2mm,ainakin vaparina. Ja jos mäntiin koneistaa kuoppaa,pitäis männän paljealueen vastata mahd. tarkkaan kannen vastaavaa. Siitä vaan arpomaan.. Teräviä kulmia ei tietysti suosita palotiloissa -> nakutusriski. Ja luin kyllä tuon linkitetyn tekstin ja jäin ihmettelemään sitä,kun ensin lukee,että paljealuetta ei tule sallia ja kuitenkin palotilan kuvassa näkyy kannen paljealue.:think Ei toki olisi ensimmäinen asia,jota en ole ymmärtänyt.
        sigpic
        Kaikissa meissä asuu pieni M115.
        320i -77

        Comment

        • Petteri75
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 2550
          • Kirkkonummi

          #5


          Haulla löytyy varmasti jonkinlaista tiedonpoikasta.
          BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

          Comment

          • ahtaja
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2003
            • 437
            • Raisio

            #6
            basso72 tuossa edellä kertoikin jo kaiken oleellisen.Itse myös jätin paljealueen ja mäntinä toimii wisecot.Sama koskee m20b25 niissäkin melkein kaikki turbottajat poistavat tärkeimmän alueen ja vielä männät sorvataan niin tokihan se nakuttaa.b25 muistaakseni tuli 3cc lisää kun palje poistettiin.Tämäkin ehkä siksi kun kaikki muutkin?

            Comment

            • Muumi
              BTCF Member
              • Oct 2002
              • 1702
              • Rovaniemi

              #7
              Originally posted by ahtaja View Post
              basso72 tuossa edellä kertoikin jo kaiken oleellisen.Itse myös jätin paljealueen ja mäntinä toimii wisecot
              Itselläkin on kyllä tarkoitus jättää paljealue.Kaveri eskortissa oli tuhoisat seuraukset ilman paljealuetta.
              Mites nuo männät? Teitkö niihin vastaavan mallisen montun, vai tasapäät?
              E24 635csi

              Comment

              • Muumi
                BTCF Member
                • Oct 2002
                • 1702
                • Rovaniemi

                #8
                Originally posted by luntti View Post
                Esim. imu puolen "alareunaan" hieman lisää alumiinia ja ylä reunasta pois.
                Tätäkin on mietitty. Mielellään en kyllä lähtis kantta hitsaamaan.Jos lämmetessään menee pahasti kieroon niin siihen loppuu hymy. Paha oikaista esim. nokka linjaa.
                Pitää selvitä ilman täyttöä.
                Vai onko olemassa jotain hyvää "kanavakittiä" millä vois täyttä, ja pysyykö semmoinen.
                E24 635csi

                Comment

                • mortimer
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 1079
                  • Satulinna kaukomaan

                  #9
                  Originally posted by ahtaja View Post
                  Itse myös jätin paljealueen ja mäntinä toimii wisecot.
                  Kuinka paljon jäi paljealueelle korkeutta, siis männän laen ja kannen väli ?
                  Itse sain neuvoksi alle 0.9mm tai yli 4mm. Mutta, esim tehtaan E30M3 DTM-handbuche neuvoo s14-koneeseen (tosin 16-v) minimi 1.2mm joka on ihan muuta kuin yleensä neuvotaan :think

                  i3S -20
                  E30M3 slotcar 1:32
                  XKE FHC 1971
                  Mgb Gt -66
                  T6 -19
                  E91 -08

                  Comment

                  • ahtaja
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2003
                    • 437
                    • Raisio

                    #10
                    Originally posted by mortimer View Post
                    Kuinka paljon jäi paljealueelle korkeutta, siis männän laen ja kannen väli ?
                    Itse sain neuvoksi alle 0.9mm tai yli 4mm. Mutta, esim tehtaan E30M3 DTM-handbuche neuvoo s14-koneeseen (tosin 16-v) minimi 1.2mm joka on ihan muuta kuin yleensä neuvotaan :think
                    paljealue noin 1.1 ja puristukset 8.5-6 (kovemmat rutut pienenpi alue.Matalat rutut isompi alue)Näin sen olen ajatellut tiedä nyt sitten mikä on oikein?Fiksut saa oikaista??

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎