Originally posted by O-Peksi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Taas kerran: suuttimien puhdistus
Collapse
X
-
-
-
Onko tuossa jotain rajaa miten kauan suuttimessa saa pitää jännitettä, ilman rikkoontumisen vaaraa? Ja onnistuuko se ihan kytkemällä akulta piuhat suoraan suuttimeen/suuttimiin, ettei väliin tarvita mitään "varotoimia"? Pystyykö kaikki kuusi suutinta kytkemään sarjaan/rinnan, että vois kaikkia aukoa yhtä aikaa, kun ne on samalla kertaa kuitenkin siellä pesurissa? Ei ole aavistustakaan millainen se pesuri on, että voiko sieltä pesun aikana tulla edes johtoja ulos, vai pitääkö suuttimet aina ottaa liemestä pois ja sit aukoa...:thinkReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Originally posted by O-Peksi View PostOnko tuossa jotain rajaa miten kauan suuttimessa saa pitää jännitettä, ilman rikkoontumisen vaaraa? Ja onnistuuko se ihan kytkemällä akulta piuhat suoraan suuttimeen/suuttimiin, ettei väliin tarvita mitään "varotoimia"? Pystyykö kaikki kuusi suutinta kytkemään sarjaan/rinnan, että vois kaikkia aukoa yhtä aikaa, kun ne on samalla kertaa kuitenkin siellä pesurissa? Ei ole aavistustakaan millainen se pesuri on, että voiko sieltä pesun aikana tulla edes johtoja ulos, vai pitääkö suuttimet aina ottaa liemestä pois ja sit aukoa...:think
Comment
-
-
Ei tuosta pesusta tullut vielä mitään, kun ei Sinkkonen suostunut siihen, että aukoisi sähköisesti niitä pesun aikana. Kuulemma liian tulenarkaa touhua, varsinkin jos isopropanolissa pesee... Taidan ostaa oman pesurin ja rakentaa kunnon systeemin, millä saa myös kierrätettyä nestettä suuttimien läpi.:think Jos tuo pesu auttaa käyntihäiriöihin, luulen, että muillakin saattaisi olla kiinnostusta pesettää omansa, halvalla.ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Nostetaan vanha ketju ylös. Minulla on E36 325i suuttimet irti ja ajattelin vaihtaa o-renkaat. Kuinka paljon "väkivaltaa" pitää käyttää, että sen alemman o-renkaan saa sujahtamaan paikalleen? Alkoi ihan hirvittämään, kun ei millään tahtonut mennä ja ne muoviosat tuntuivat hepposilta (keltainen osa). Pistin kyllä vaihteistoöljyä liukasteeksi, mutta ei. :think
Vai pitääkö sitä o-rengasta vaan venyttää niin paljon, että se menee kiltisti yli?
Comment
-
-
Originally posted by AppleFarmer View PostNostetaan vanha ketju ylös. Minulla on E36 325i suuttimet irti ja ajattelin vaihtaa o-renkaat. Kuinka paljon "väkivaltaa" pitää käyttää, että sen alemman o-renkaan saa sujahtamaan paikalleen? Alkoi ihan hirvittämään, kun ei millään tahtonut mennä ja ne muoviosat tuntuivat hepposilta (keltainen osa). Pistin kyllä vaihteistoöljyä liukasteeksi, mutta ei. :think
Vai pitääkö sitä o-rengasta vaan venyttää niin paljon, että se menee kiltisti yli?
Comment
-
-
Originally posted by Juubi View PostKokeilin tommosta suuttimien puhdistusainetta e36 325i:hin. Litku oli (krhm) biltemasta ja tuoteselosteen mukana tehoaineina samaa tököttiä kun forteissakin. Kippasin litkun puolikkaaseen tankkiin ja tankkasin sen jälkeen täyteen. Autolla ajo onnistui ongelmitta eikä aineen mukanaoloa huomannut. Kerran kuitenkin kaupassa käytyäni käynnistin auton (putsausainetta vielä tankissa), niin heti starttauksen alussa konehuoneesta kuului jumalaton jysäys ja kitkerä savupilvi nousi konepellin alta. No konepelti auki ja ihmettelemään että mitä prklettä tapahtui. Päällepäin ei näkynyt mitään vikaa, joten autoa starttaamaan. Tyhjäkäynti hakkasi sammumisen ja reilun tuhannen kierroksen välillä ja auto ei suostunut liikahtamaankaan alle 2000 kierroksen. Kottero piti kuitenkin ajaa pois (helv*tin kiva muuten jarrutella liikennevaloihin kun imusarjan alipaine ei riittänyt jarrutehostimelle) ja kotiin päästyäni ihmettelemään lisää. Kotona paremmassa valossa paljastui että mojaus oli ampunut tyhjäkäyntimoottorin irti kumiputkestaan. Tuon kun sai ropattua takaisin niin homma taas toimi, taisi kaasuläppä suojata ettei ilmamäärämittari tms. hajonnut. Lopputankillisen sai kyllä ajella taas kaikessa rauhassa ilman ongelmia. Mainittakoon vielä E30 325i:ssä sama tökötti ei tuottanut ongelmia.
Oletan että kyseessä on bilteman listoilta tämä tuote: http://www.biltema.fi/osteri/osteri....09216033291438
Oma harrastefordi innostuu välillä nykimään niin perkuleesti, joten ajattelin suuttimien puhdistusainetta kokeilla ennenkuin alan niitä irroittelemaan ja mittailemaan tuottoa ja puhdistelemaan.
Onko tästä kyseisestä bilteman aineesta kokemuksia kenellänkään?Last edited by reivanen; 26-02-2009, 18:12.Nykyään:
Ex: BMW e36 328 Touring "m-sport" -95, BMW e34 525i Touring -96, BMW e34 M5 3.8 Nurburgring -94, BMW e34 540 iA -93, BMW e36 328 Coupe -96 "M3 wannabe", Ford Sierra 2.0 DOHC -92, BMW e36 M3 3,2 Coupe -97, BMW e36 325 Coupe -95, Honda Civic Type-R -02, Ford Sierra 2.0 OHC -89
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostLahdessa t. lähistöllä suuttimien puhdistusta/testausta ? Uudet kärkikupit mistä ? M50b20.
Comment
-
-
e34 535
Itsellä kun kaadoin tota forten tököttiä puoleen tankkiin niin moottorin etupäästä on alkanut kuulumaan melko kova tikittävä ääni... Että onko se karsta nyt kulkeutunut sinne suuttimiin ja ajanko väkisin tankin tyhjäksi kuten purkin ohjeissa kerrotaan? Hieman pelottaa että hajoaa jotain kallistaLast edited by Znrdy; 06-09-2014, 12:19.
Comment
-
-
Originally posted by pete- View PostOlisko tommosessa mitään ideaa jos kotikonstein yrittää puhdistella.
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=6600.0
Tulokset olivat.Ennen 168 hp.jälkeen kansirempan ja suuttimien pesun 225hp
Muutakin"parannuksia" moottorille on tehty mutta kaikki parannukset oli myös ensimmäisellä penkitysvedolla...
Comment
-
Comment